הוכרז: HP Elite X3 – פאבלט ווינדוס 10 המשמש כסמארטפון, מחשב שולחני ומחשב נייד

HP Elite X3

לאחר שנרגעו הרוחות מהכרזתם של סדרות הדגל LG G5 ו-Samsung Galaxy S7, ממשיכות שאר יצרניות המובייל והמחשוב להציג בתערוכת MWC 2016 את פיתוחיהן בעולם הסמארטפונים. כעת מדובר בלא אחרת מענקית המחשבים האמריקאית HP, שמכריזה על סמארטפון דגל עוצמתי, וככל הנראה גם החזק ביותר שמריץ ווינדוס 10 – HP Elite X3.

מלבד המפרט המרשים עליו נפרט בהמשך, משלב המכשיר מראה אלגנטי ויוקרתי, כאשר בחלקו הקדמי מסך ענק בגודל 5.96 אינץ‘ ובעל שוליים מינמליים למדי. מעליו ומתחתיו נמצאים זוג רמקולים קדמיים סטריאופוניים בפיתוח מותג האודיו הבינלאומי באנג אנד אולופסן (B&O), שבהחלט חוגג בתערוכת המובייל.

HP Elite X3 Side

מבנה המכשיר עשוי פוליקרבונט עם גימור מטאלי בחלקו התחתון, אלו מעניקים מראה לא רע, אך גם לא מפתיעים או מחדשים. כפתור הכיבוי/נעילה וכן כפתורי ויסות הווליום ממוקמים בצידו הימני של המכשיר. שקע הטעינה וכן מחבר ה-3.5 מ”מ עבור אוזניות נמצאים בחלקו התחתון והעליון, בהתאמה.

מפרט עוצמתי

מלבד היותו מכשיר אטרקטיבי למדי, משלב פאבלט ה-Elite X3 מפרט מהעוצמתיים ביותר בשוק: מערכת שבבים מסוג Snapdragon 820 המשולבת עם 4GB RAM, נפח אחסון פנימי בסך 64 גיגה-בייט, סוללת ענק בקיבולת 4,150mAh ותמיכה בהרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס MicroSD בנפח מקסימלי של 2 טרה-בייט.

HP Elite X3 Back

נוסף על כך, משלב המכשיר פאנל מסוג AMOLED בגודל 5.96 אינץ‘ שמגיע ברזולוציית Quad HD, מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C, תמיכה בטעינה מהירה, מערך זיהוי ביומטרי שטרם נראה המשלב סורק רשתית וכן קורא טביעות אצבע שימוקם בגבו – מה שלא מופיע במכשיר האב-טיפוס שנחשף בתערוכה.

את מערך הצילום לא זנחה החברה וזה משלב חיישן ראשי ברזולוציית 16 מגה-פיקסל עם פלאש LED וכן חיישן משני ברזולוציית 8 מגה פיקסל. אלו יספקו, לטענת החברה, “תמונות וקטעי וידאו חדים, אף בתאורה לקויה“.

HP Elite X3 Desk Dock Mobile Extender

סמארטפון או מחשב?

נקודת החוזקה וגולת הכותרת של ה-Elite X3 היא יכולתו לשמש כשלושה מכשירים נפרדים תחת סמארטפון עוצמתי אחד, והם: מחשב PC מלא, מחשב נייד וכמובן סמארטפון – זאת כמובן הודות לפיצ’ר ה-Continuum המגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10 למובייל (Windows 10 for Mobile).

בהתאם לכך, חשפה HP את תחנת העגינה Desk Dock, המגיעה עם מגוון נרחב של כניסות: USB Type-C, חיבור רשת (Ethernet), שני חיבורי USB מלאים, כניסה למסך ועוד. בחיבור פשוט של המכשיר לתחנת העגינה, שמחוברת מצידה הנגדי למסך, הופך Elite X3 למחשב לכל דבר, כאשר תוך כדי השימוש בו כמחשב – יוכל המשתמש להמשיך בביצוע פעולות שונות במכשיר.

HP Elite X3 Desk Dock

אם לא די בכך, HP חשפה תחנת עגינה נוספת בשם Mobile Extender, שמהווה למעשה מסך בגודל 12.5 אינץ’ המחובר למקלדת מלאה ומשטח מגע (TrackPad) המשמש כעכבר. תחנת עגינה זו מתחברת ל-Elite X3 אלחוטית ובכך הופכת למחשב נייד מלא.

בשלב זה לא ידועים מחירים או תאריכי השקה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים