חברת Volvo מציגה משאית אשפה שאוספת את הפחים בעצמה

רכבים חכמים מסוג קצת אחר יעלו בעתיד הקרוב לכבישים: יצרנית כלי הרכב השוודית וולוו (Volvo) הציגה בסוף השבוע דגם אבטיפוס של רובוט חכם לאיסוף פחי אשפה. המערכת האוטונומית של היצרנית קרויה בשם ROAR, ראשי תיבות של Robot based Autonomous Refuse handling, ומטרתה העיקרית היא לחסוך מאמץ פיזי מנהגי המשאיות, כמו גם לחסוך בכוח האדם הדרוש לאיסוף אשפה מפחי הפלסטיק הפזורים ברחובות, כך שכל משאית איסוף תסתייע בנהג בלבד.

תחילה תוכנן הרובוט הניתק מן המשאית לעשות שימוש ברכיב GPS שידע לנווט אותו אל פחי האשפה בעזרת מפות שתוכננו מראש, אולם עד מהרה גילו בחברה שהשיטה אינה יעילה, שכן פחי האשפה הם ניידים ברובם ולכן לא ניתן להבטיח שהם ימוקמו בהתאם למסומן במפה. לפיכך, הדגם החדש של הרובוט עושה שימוש גם ברחפן, המשמש כעיניים שלו. הרחפן ישדר לרכיב ה-GPS את מיקומו של הפח ואף יחשב את המסלול הבטוח ביותר אליו בהתבסס על עצמים אחרים הנמצאים על הכביש.

הרכבתו של דגם האבטיפוס ארכה כארבעה חודשים והתבצעה בשיתוף עם סטודנטים להנדסה משלושה מוסדות חינוך: אוניברסיטת צ’אלמרס לטכנולוגיה ואוניברסיטת מלרדולן משוודיה, ואוניברסיטת פן סטייט מפנסילבניה, ארה”ב. “הפרויקט הזה נועד כדי לגרות את הדמיון שלנו ולבדוק רעיונות חדשים שעשויים לעצב את פתרונות התחבורה והשירות הציבורי של העתיד”, אמר מנהל פרויקט ROAR ביצרנית הרכב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים