הצמיג החכם של Goodyear יאפשר לרכבים אוטונומיים לנוע ב-360 מעלות

קונספט לצמיג החכם (קרדיט: Goodyear) קונספט לצמיג החכם (קרדיט: Goodyear)

יצרנית הצמיגים הותיקה Goodyear הציגה במהלך תערוכת הרכב בז’נבה, שוויץ, את Eagle-360 – קונספט לצמיג עתידני המיועד לרכבים אוטונומיים ומאפשר תזוזה של הרכב לכל כיוון אפשרי ב-360 מעלות.

ב-Goodyear מציינים כי “בעוד הצמיגים הינם קונספט עתידי בלבד, הם מהווים חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית החדשנות של החברה”, ומוסיפים כי מתבצעת עבודה שוטפת בנושא מול יצרניות רכב שונות, על מנת להתאים את הטכנולוגיה לפיתוחים שלהן בתחום הרכבים האוטונומיים.

נסיעה שקטה לכל כיוון

Eagle-360
Eagle-360 (קרדיט: Goodyear)

הקונספט לצמיג החדש שהציגה Goodyear מאפשר תנועה לכל כיוון בשל מבנה מעגלי המדמה ספירה. הצמיג יחובר לרכב באמצעות מגנטים, כך שניתן יהיה לסובב אותו בכל כיוון ב-360 מעלות. בדרך זו, ניתן יהיה לבצע תמרונים מסובכים יותר שיאפשרו ביצוע פעולות כמו פניות חדות וחניה במקביל פשוטות בהרבה.

לצד מבנה הספירה של הצמיג, תשלב בו החברה טכנולוגיות שונות שיאפשרו יצירת קשר עם הרכב האוטונומי. ב-Goodyear מציינים כי זיהוי תנאי השטח באמצעות הצמיג החכם יאפשרו לרכב האוטונומי להבין מתי הכביש רטוב ולהגיב בהתאם על-ידי ויסות מהירות הרכב.

מבנה הצמיג מדמה את זה של אלמוג המוח (מוחן) ועל פי החברה יאפשר התאמה לתנאי השטח באופן דומה לדרך בה עובד ספוג. כאשר תנאי השטח יבשים, יהפוך הצמיג קשיח וכאשר הם רטובים הוא יתרכך. שיטה זו תאפשר נסיעה חלקה הרבה יותר על גבי סוגי כביש מגוונים בתנאי מזג אוויר שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים