פרטנר עברה להפסד של 40 מיליון ש”ח ב-2015 ותמחוק את המותג ‘012 סמייל’

לוגו פרטנר

חברת פרטנר, אשר מנהלת בימים אלו קמפיין מיתוג מחדש ללא אורנג’, פרסמה אתמול (ב’) דו”ח לרבעון הרביעי של 2015 וסיכום לשנה כולה. לאחר שברבעון השלישי עברה להפסד רבעוני, גם ברבעון האחרון לא הצליחה החברה לחזור מעל לקו הרווחיות.

ב-2015 כולה הפסידה פרטנר 40 מיליון שקלים, לעומת רווח בשנים הקודמות. עם זאת, היא מחקה ברבעון האחרון 72 מיליון שקלים בגין ירידת ערך בשוק הטלפוניה הקווית – הפסקת השימוש במותג 012 סמייל. ללא מחיקת ערך זו היתה החברה קצת מעל קו הרווחיות ברבעון האחרון וב-2015 כולה.

את ההפסד רשמה על הכנסות של 4.1 מיליארד ש”ח, ירידה של 7% לעומת 2014. מנכ”ל פרטנר, איציק בנבנישתי כתב למשקיעים תמצות של המצב בשוק: “2015 היתה עוד שנה של תחרות קשה בשוק התקשורת […] שהביאה לשחיקה בתוצאות. אנו מקווים שאי הודאות הרגולטורית תסתיים בעתיד הקרוב“.

ברבעון האחרון הכניסה פרטנר כמיליארד ש”ח, שחיקה של 9% לעומת שנה שעברה וסכום דומה לרבעון השלישי. ההכנסה משירותי הסלולר ממשיכה להתכווץ וירדה ב-11% ל-716 מיליון ש”ח, ההכנסה מציוד ומכשירים (שנהגו לקזז את השחיקה בשיחות) ירדה אף היא ב-3%.

מדדים עיקריים לפי שנים. מתוך דו"ח פרטנר
מדדים עיקריים לפי שנים. מתוך דו”ח פרטנר

הפסד למרות הפיצוי מאורנג’

בשורה התחתונה הפסידה החברה ברבעון 65 מיליון ש”ח (כאמור, לולא אותה מחיקת ערך היתה מרויחה מעט). ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ברבעון האחרון עמדה על 67 ש”ח (ירידה של 6% לעומת שנה עברה) ומספר המנויים קטןב-4% ל-2.72 מיליון.

כחלק מהסכם הפשרה מול אורנג’, קיבלה פרטנר בשנה שעברה 61 מיליון ש”ח, 38 מיליון מהם ברבעון האחרון. פרטנר תמשיך לקבל תשלום מאורנג’ בגין הויתור על המותג כל רבעון עד לרבעון השני של 2017. כדאי לשים לב גם לירידה המשמעותית של פרטנר בהשקעה בתשתיות ב-2015: סך של 354 מיליון ש”ח, קיטון של 17% וגם זאת למרות תשלום של 34 מיליון ש”ח עבור תדרי דור 4 למשרד התקשורת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים