לקראת ההכרזה: כל מה שאנחנו יודעים על iPhone SE ו-iPad Pro 9.7

חנות אפל בניו-יורק (צילום: גאדג'טי) חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ביום ב’, 21.3, בשעה 19:00 שעון ישראל, תערוך אפל מסיבת עיתונאים במטה החברה בקופרטינו. שם, על פי עשרות דיווחים מהחודשים האחרונים, תחשוף היצרנית באופן רשמי שני מכשירים עיקריים, הם מכשיר אייפון מוזל בשם iPhone SE וכן טאבלט שוק גבוה בשם iPad Pro 9.7 (או iPad Pro Mini). כעת, כ-24 לקראת ההכרזה, הנה כל מה שאנו יודעים על השניים.

iPhone SE

iPhone-SE-leaked-2

ה-iPhone SE, שזכה עד עתה למגוון כינויים ברחבי הרשת – 6C, 7C ו-5SE, יגיע כמכשיר האייפון הראשון מאז iPhone 5S ו-5C שמשלב מסך בגודל 4 אינץ’. קווי העיצוב של המכשיר יהיו ברובם זהים לאלו של האייפון 5S, אם כי צבעי המכשיר וכן המסך המעוגל בקצוות יושאלו מסדרת ה-6S.

בהתייחס לסרטון המכשיר שדלף לאחרונה לרשת, ניתן לראות כי הוא בהחלט נראה כמעיין דגם היברידי המשלב בין iPhone 5S ל-iPhone 6S. מפרטו הטכני של המכשיר מהווה גם הוא חלק מעניין לא פחות: את כוח העיבוד של האייפון SE יספק מעבד ה-Apple A9 ולצידו יימצא שבב ה-M9, שיביא עימו, בין היתר, את פונקציית “Hey Siri“, המאפשרת להעיר את העוזרת הוירטואלית בכל עת.

iPhone-SE-leaked-1

נוסף על כך, צפוי המכשיר לשלב עימו חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע שיוטמע בכפתור הבית, ויאפשר לאפל להביא אל דגמי האייפון המוזלים תמיכה מלאה בשירות התשלומים הדיגיטלי Apple Pay. מערך הצילום של האייפון SE יציע חיישן ברזולוציית 12 מגה פיקסל עם תמיכה בפיצ’ר Live Photos ובצילום וידאו ברזולוצית 4K. אף התמיכה בפיצ’ר ה”תמונות החיות”, לא יגיע המכשיר עם מסך בטכנולוגיית 3D Touch.

מחירו של ה-iPhone SE לדגם הבסיסי, שישלב 16 גיגה-בייט אחסון, ינוע בין $450-$500 (1,750-2,000 שקלים), והוא יוצע בצבעים זהב, זהב ורוד, אפור חלל וכסוף.

iPad Pro 9.7

iPad Pro (מקור: יח"צ אפל)
iPad Pro (מקור: יח”צ אפל)

הטאבלט החדש אותו תציג אפל באירוע האביב החגיגי שלה יגיע כדגם מוקטן לטאבלט העוצמתי iPad Pro, וצפוי לקבל את השם iPad Pro 9.7 או iPad Pro Mini. כמשתמע משמו, יגיע האייפד עם מפרט טכני זהה למדי לזה של אחיו הגודל, בעודו משלב את שבב העיבוד העוצמתי Apple A9X, שהספיק כבר להביך לא מעט מחשבים ניידים הזמינים כיום בשוק, וכן לא פחות מ-4GB RAM.

מלבד זאת, יציע הטאבלט מסך 9.7 אינץ’, מערך אודיו בעל 4 רמקולים סטריאופוניים, מצלמת 12 מגה פיקסל עם יכולות צילום וידאו ב-4K ופלאש LED ייעודי, מחבר Smart Connector עבור חיבור אביזרים נלווים ואף תמיכה בעט הסטיילוס Apple Pencil.

תג המחיר עימו יגיע המכשיר צפוי לעמוד על 599 דולר (כ-2,310 שקלים) לדגם הבסיסי שמגיע עם 32 גיגה-בייט אחסון ותמיכה ב-WiFi בלבד. 

עדכון iOS 9.3 Beta 1
מצב הלילה ב-iOS 9.3

סירי בעברית לכולם

במהלך החודשים האחרונים בוחנת אפל בגרסאות בטא את מערכת ההפעלה למכשירי האייפון והאייפד, iOS 9.3, שמביאה עימה בשורה משמעותית עבור קהל הלקוחות הישראלי: תמיכה מלאה בשפה העברית עבור העוזרת הוירטואלית סירי. נוסף על התמיכה בשפה העברית, תביא הגרסה החדשה מספר שידרוגים נוספים, בהם מצב לילה חדש, נעילת פתקים באמצעות TouchID ועוד.

מלבד הגרסה החדשה למכשירי האייפון, תשחרר אפל לקהל הרחב את tvOS 9.2, OS X 10.11.4, WatchOS 2.2 וגרסה חדשה לאפליקציית iTunes. שלל הגרסאות החדשות צפויות להפוך זמינות מיד לאחר האירוע או בימים שאחריו.

רענון לשעון ה-Apple Watch

רצועת Milanese Loop בצבע שחור לשעון Apple Watch
רצועת Milanese Loop בצבע שחור לשעון Apple Watch

לצד האייפד והאייפון החדשים אותם תחשוף אפל באירוע, מתכוונת החברה להציג גם רענון קטנטן לסדרת הרצועות עבור שעון ה-Apple Watch, שנחשף לראשונה בספטמבר 2014, בעוד הדור הבא של השעון, Apple Watch 2, יוכרז מאוחר יותר השנה.

על פי דיווחים קודמים אודות השעון החכם, אפל תציג צבעים חדשים לרצועות הספורט הסטנדרטיות וכן רצועת Milanese Loop בצבע שחור, אותה תכננה באופן ראשוני לשחרר בספטמבר של השנה שעברה. נוסף על כך, היא תחשוף רצועה חדשה שעשוייה מניילון ייחודי ואיכתי במיוחד וכן רצועות נוספות שמפותחות כחלק משיתוף פעולה גובר עם בתי אופנה שונים בעולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים