חברת טסלה מכריזה על Tesla Model 3 – רכב העתיד נחשף במלוא הדרו

Tesla Model 3 Tesla Model 3

חברת טסלה האמריקאית חשפה את דגם Tesla Model 3 והציגה לעולם את הבשורה החדשה שלה בתחום הרכב. טסלה לא חסכה באף אלמנט ברכב ודאגה לכלול בו מספר רב של טכנולוגיות מתקדמות – כולן באריזה סקסית ובעיצוב ספורטיבי למדי. מה שמעניין במיוחד היה המחיר של הדגם החדש שסוף כל סוף סימן את השאיפה של החברה להגיע לקהל הרחב.

הדבר הראשון, ואולי החשוב ביותר, הוא כי טסלה ממשיכה בכל הכוח עם הבחירה במנוע חשמלי ואף מצליחה להתעלות על מספר מתחרות בתחום. הדגם הנוכחי יוכל לספק נסיעה רצופה של 346 ק”מ באמצעות טעינה אחת בלבד – נתון מרשים, על אף הירידה של 136 ק”מ לעומת הדגם הקודם והיקר יותר (Model S). למרות שמדובר במנוע חשמלי, ה-Model 3 מצליח להציג נתונים מרשימים ועל פי החברה יוכל להגיע ממהירות של 0 ל-100 קמ”ש תוך 6 שניות בלבד.

גולת הכותרת של דגם Model 3 הוא ללא ספק השילוב של הנהג האוטומטי והיותו אחת מהסנוניות הראשונות של רכבים אוטונומיים שזמינים לכלל הציבור. בעבר יצא לנו לראות לא מעט הדגמת של הטכנולוגיה בדגמי הרכב הקודמים של החברה, שקיבלו את היכולות המתקדמות הודות לעדכוני תכנה ששחררה טסלה. כעת הנהגים יוכלו ליהנות מהשירות החדש ישירות “מהקופסה” ולאפשר לרכב לנהוג במקומם. השליטה על הנהג האוטומטי ועל פונקציות נוספות ברכב יתבצעו באמצעות מסך שליטה בגודל 15 אינץ’ המחליף את כל לוח המחוונים המוכר מרכבים רגילים.

כל החידושים הללו היו קיימים בצורה זו או אחרת בדגמים האחרים של טסלה ואף ניתן למצוא אותם אצל לא מעט מתחרות אחרות בשוק. מה שהעניק להכרזה של אילון מאסק, מנכ”ל טסלה, את הכותרות הראשיות היה דווקא המחיר יוצא הדופן של הרכב החדש – 35 אלף דולר (כ-132 אלף שקלים). אף המחיר הגבוה לעומת רכבים המונעים בדלק, מדובר בצעד תקדימי למדי שעתיד לסייע לטסלה למכור מספר רב של רכבים. 35 אלף דולר מהווים כמחצית מהמחיר שדרשה טסלה עבור הדגמים הקודמים, וכעת Model 3 מתחרה מול רכבים יוקרתיים אחרים “פשוטים” הרבה יותר של יצרניות הרכב המובילות.

tesla m31

השילוב של החומרה המתקדמת והמחיר התחרותי גרמו לכך שהחברה הצליחה להשיג כבר עכשיו לא פחות מ-150,000 הזמנות מוקדמות לדגם Model 3. רק כדי לסבר את האוזן, מדובר על כמות הגבוהה פי 3 מזו של הרכבים שנוצרו על ידי טסלה בשנת 2015. חישוב פשוט יחשוף כי ממכירות ההזמנה המוקדמת בלבד עתידה טסלה להרוויח סכום העולה על 5 מליארד דולר (!). למרבה הצער, המזמינים הראשונים ייהנו מהרכב רק בסוף שנת 2017 מה שאומר שיש להם קרוב לשנתיים לחכות עבור הרכב החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים