מתקרבת לגוגל: HTC מסירה רכיבים מוכרים של ממשק המשתמש Sense

יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC ממשיכה להתקרב לממשק הונילה של אנדרואיד. מבקרים שהספיקו להניח את ידיהם על מכשיר הדגל החדש שהוכרז אתמול סיפרו שחלק גדול מאפליקציות המערכת שפיתחה HTC כחלק בלתי נפרד מממשק המשתמש בגרסאותיו הקודמות, הוחלפו באלו של גוגל. החברה מצידה מספרת על שיתוף פעולה עם מפתחת מערכת ההפעלה אנדרואיד, וזאת במטרה “לספק את הטוב משני העולמות”.

השאלה שנשאלת כעת היא מדוע הייתה מוכנה HTC לוותר על היישומים שהיו כל-כך מזוהים עם מכשיריה, ועל פי וידאו ההכרזה שפורסם באתר YouTube (למטה, דלגו ל-7:00), נראה שמטרת המהלך הייתה לפתור את בעיית האפליקציות הכפולות. במרבית הסמארטפונים העושים שימוש בממשק משתמש מותאם המולבש על מערכת ההפעלה אנדרואיד, מוטמעות אפליקציות עצמאיות שפיתחו היצרניות (דוגמת דפדפן אינטרנט ולוח שנה), ואלו מגיעות בסמוך לאפליקציות המקבילות של גוגל (Google Chrome ו-Google Calendar).

ומה הבעיה בכך? ודאי תסכימו איתנו שזה די מבלבל להתמודד עם שתי אפליקציות בעלות אותו השם ואותה המטרה תחת אותו התפריט. את הבעיה הזו ניסתה HTC לפתור לפני כשנתיים באמצעות היכולת להעלים יישומים ממגש האפליקציות של ממשק המשתמש, אולם בכך היא פתרה רק צד אחד של הבעיה, משום שעדיין ניתן היה לגשת לאפליקציות הללו ממקומות אחרים.

פרט ליצירת תפריט מסודר וברור יותר, הסרתן המוחלטת של האפליקציות הכפולות תוביל גם לחסכון בשטח האחסון המנוצל על ידי מערכת ההפעלה. חיסכון של כ-300MB כמובן שלא יעשה פלאים במכשירים בעלי רכיבי זיכרון גדולים, אולם הוא בהחלט יכול לסייע במקרים של מכשירים צנועים יותר שיעשו שימוש בממשק הזה. נכון לעכשיו, אפליקציית המייל, החייגן ומזג האוויר של HTC, עדיין מגיעות באופן מובנה על הממשק.

ורגע לפני סיום נזכיר שבכדי להעניק ללקוחותיה עדכונים מהירים בלא הצורך להפיץ עדכוני תוכנה כבדים אחת לכמה חודשים, העלתה HTC את קטלוג האפליקציות שלה לחנות המקוונת של גוגל (עבור מכשירי HTC בלבד). כך שאם תרגישו בחסרונה של אחת מהן – תמיד תוכלו לגשת לחנות ולהתקינה באופן מידי.

והאם זהו סימן נוסף לכך שגוגל עובדת בצמוד ל-HTC על פיתוחים של מכשירי נקסוס חדשים?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים