קונסולת ה-PlayStation 4 NEO נחשפת; סוני מבטיחה שבעלי הדגם המקורי לא יישארו מאחור

לוגו פלייסטיישן

דיווחנו בעבר על תכניותיה של סוני להציע גרסה משודרגת של ה-PlayStation 4, שזכתה לכינוי הזמני “PlayStation 4.5”. עכשיו ניתן כבר לקרוא לה בשם הדגם הנכון: NEO, כפי שעולה מדיווחים שהגיעו ל-GiantBomb. השם NEO מתואר כשם הפנימי של הדגם החדש, אך לא מן הנמנע שסוני תבחר לשווק אותו תחת שם זה גם בציבור.

מבחינת חומרה מדובר בשדרוג משמעותי לקונסולה. מעבד הקונסולה בגרסה החדשה ירוץ במהירות גבוהה יותר של 2.1GHz לעומת 1.6GHz בגרסה המקורית של ה-PlayStation 4. הוכפל מספר הבקרים (CU) של רכיב העיבוד הגרפי מ-16 ל-32. המעבדים הגרפיים גם ירוצו במהירות גבוהה יותר. רוחב הפס של זכרון ה-RAM הורחב גם הוא מ-176GB/s ל- 218GB/s.

PlayStation NEO

שדרוג החומרה יביא באופן ישיר לשדרוג משמעותי בגרפיקה של המשחקים, שיוכלו לרוץ ברזולוציית 4K. למעשה, סוני מייעצת למפתחים כיצד להגיע לרזולוציה זו, ומדגישה כי משחקים שירוצו על ה-NEO חייבים קודם כל לשמור על קצב רענון תמונה (FPS) גבוה לפחות כמו זה של דגם הבסיס. מעבר לכך, היתרונות של שדרוג החומרה במשימות תובעניות כמו מציאות מדומה, ברורים מאליהם.

סוני מתעקשת מאוד לא להפריד בין שחקני NEO לשחקני דגם הבסיס, ומוסרת למפתחי המשחקים כי כל משחק יצטרך להציג גרסה ל-NEO שתנצל את החומרה החדשה, לצד גרסת בסיס שתעבוד על הדגם הרגיל של ה-PlayStation 4. שני הדגמים ישתמשו בדיוק באותה חנות, ולא יהיה לשחקני דגם ה-NEO שום יתרון תחרותי במשחקי רשת. משחקים קודמים שכבר יצאו ל-PlayStation 4 טרם שדרוג החומרה, יוכלו להציג גרסה ייעודית ל-NEO על ידי שחרור טלאי.

הגרסה החדשה צפויה לעלות $399, ולא נמסר עדיין על תאריך השקה מתוכנן. אין ספק שנשמע עוד על הדגם החדש של ה-PlayStation בזמן הקרוב, וייתכן שנראה אותה כבר בתערוכת E3 ההולכת וקרבה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים