תמונה מודלפת מעידה על שימוש בזיכרון GDDR5X בכרטיסי המסך הבאים של NVIDIA

לוגו nvidia

כרטיסי המסך מהדור הבא של NVIDIA צפויים לנחות בעוד מעט יותר מחודש, וכמות המידע הרץ ברשת בנוגע לכרטיסים החדשים תדיר למדי, אולי יותר מאי פעם. אך עם כמות ההדלפות, השמועות וההכרזות למינהן, כך הופכים כרטיסי הדור הבא של NVIDIA למסתוריים יותר ויותר. על פי המידע היותר מבוסס, הכרטיסים הראשונים אותה תשיק NVIDIA בתחילת חודש יוני הינם GTX 1080 ו-GTX 1070, והם יעשו שימוש בשבב ה-GP104 שלה, המבוסס על תהליך ייצור של 16 ננו-מטר, וזיכרון סטנדרטי מסוג GDDR5. האמנם?

תמונה מודלפת של שבב ה-GP104 שעשתה את דרכה לרשת מראה מידע מעט סותר או רחב יותר (תלוי איך מסתכלים על זה), המעיד כי שבב ה-GP104-400, עליו עתיד ליהיות מבוסס GTX 1080, מכיל דווקא זיכרון מסוג GDDR5X ולא GDDR5. אחיו הקטן, GTX 1070 צפוי להשאר עם זיכרון סטנדרטי מסוג GDDR5.

במידה שלא מדובר בידיעה סותרת, ניתן להניח שעבור ה-GTX 1080 מתוכננות זוג גרסאות, כאשר השניה עושה שימוש ב-GDDR5X כמופיע בתמונה מעלה. באחת מהידיעות האחרונות בנושא סופר שכבר במעמד ההשקה יהיו זמינות לרכישה גרסאות PCB מותאמות אישית של היצרניות איתן עובדת חברת NVIDIA, דוגמת MSI, GIGABYTE ו-ASUS. בשל קלות ההטמנה של זיכרון ה-GDDR5X במקום GDDR5, אפשרי שגרסאות מותאמות אישית יציעו את כרטיס ה-GTX 1080 מלווה בזיכרון מסוג זה.

קפיצה לזיכרון מסוג GDDR5 ל-GDDR5X פירושה ביצועים משופרים עבור כרטיס המסך: סוג זיכרון זה מציע סוג של נקודת ביניים במהירות התעבורה שלו בהשוואה לזכרונות מסוג HBM, ובהשוואה ל-GDDR5 התומך תעבורה של עד 8 גיגה-ביט לשניה, כוללת הגרסה המשופרת תעבורה של עד 12 גיגה-ביט לשניה, עם צפי של עד 14 בהמשך.

בשלב זה חלק גדול מהמידע עדיין נמצא בגדר ספקולציה, והכל עשוי להשתנות ולהיראות אחרת במעמד ההשקה. עם זאת, המידע הנ”ל יכול לבשר מעט על הבאות לאחר מכן. השארנו מעודכנים יחד איתנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים