סיכום רבעון ראשון: LG מדווחת על ירידה נוספת במכירות מכשירי הסמארטפון

LG (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

עונת הדוחות מתקרבת לסיומה והיצרנית הדרום קוריאנית, LG Electronics, חושפת את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון הראשון של השנה. ב-LG מדווחים על עליה מרשימה של כ-66% ברווח התפעולי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ב-2015, זה מסתכם ב-505.2 מיליארד וון קוריאני (כ-442.3 מיליון דולר), אולם סך ההכנסות ברבעון זה התכווצו בכ-4.5% לכדי 13.36 טריליון וון קוריאני (כ-11.7 מיליארד דולר).

המשך ירידה במובייל

זה רבעון רביעי ברצף שב-LG מדווחים על ירידה במכירות יחידות מכשירי הסמארטפונים, כאשר הפעם מדובר בירידה החדה ביותר בכמות הסמארטפונים שמכרה החברה לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. סך מכירות הסמארטפונים הסתכמו ב-13.5 מיליון יחידות. מדובר בירידה של כ-12.3% משנה לשנה.

ההכנסות מחטיבת המובייל ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-2.96 טריליון וון (כ-2.6 מיליארד דולר) והיוו כ-22% מסך הכנסותיה של החברה. מדובר בירידה של כ-15.6% לעומת ההכנסות עליהן דיווחה החברה ברבעון הראשון ב-2015. חטיבת המובייל רשמה ברבעון זה הפסד תפעולי של 202.2 מיליארד וון (כ-176.8 מיליון דולר), גם כאן מדובר בהפסד מזה רבעון רביעי ברצף.

ב-LG מייחסים את הירידה בביצועי חטיבת המובייל בהאטה בביקוש מכשירי דגל ותיקים במהלך הרבעון בשל הציפיה למכשיר ה-LG G5, אשר מכירתו החלה רק ברבעון השני של השנה. בחברה אף מתייחסים להפסד שנוצר במהלך הרבעון ומייחסים לו את ההשקעה שנעשתה בשיווק ופרסום המכשיר החדש (G5) וה”חברים” המתלווים אליו.

על מנת לפתור את בעיית השחיקה במחירי מכשירי הדגל, מציינים ב-LG כי תתבצע דחיפה חזקה של דגם ה-G5 המודולרי בעולם כולו, ולצידו סמארטפונים נוספים מסדרת ה-X.

עליה ברוב חטיבות האחרות

יתר חטיבות החברה, פרט לחטיבת הציוד לרכב שהציגה הפסד תפעולי קטן, הראו עליה בתוצאות בהשוואה לנתוני השנה הקודמת.

חטיבת המוצרים הביתיים והמזגנים רשמה עליה של 4% בהכנסות, אלו הסתכמו ב-4.22 טריליון וון (כ-3.67 מיליארד דולר), כאשר בצד הרווח התפעולי רשמה חטיבה זו 407.8 מיליארד וון (כ-356.6 מיליון דולר) עליה מרשימה של כ-77.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

חטיבת הבידור הביתי של LG רשמה ירידה קלה של כ-2 אחוזים בהכנסות, שהסתכמו ב-4.33 טריליון וון (כ-3.78 מיליארד דולר). בצד הרווח התפעולי רשמה חטיבה זו 335.2 מיליארד וון (כ-293.1 מיליון דולר), זאת לעומת הפסד תפעולי ברבעון המקביל בשנת 2015.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים