עליבאבא מפזרת: משקיעה 2 מיליארד דולר באסיה וגם בהמשכון של מסע בין כוכבים

סטאר טרק

עליבאבא הסינית אולי לוקחת את השראתה מאמזון האמריקנית, אבל בניגוד למקבילתה מרויחה סכומים עצומים כל רבעון. רצף של השקעות בסדרי גודל של מיליארדי דולרים שביצעה לאחרונה רומזים על תוכניותיה העתידיות.

מבחינת עליבאבא כל המזרח הרחוק הוא יעד לכיבוש סיני: החברה השקיעה מיליארד דולר בשבועות האחרונים עבור שני שליש (מקנה שליטה) מחברת Lazada, אתר קמעונאות רשת שמתמקד באינדונזיה, מלזיה, פיליפינים ותאילנד. זו ההשקעה הגדולה ביותר של עליבאבא מחוץ לסין עד כה.

ואפשר להבין למה בחרה עליבאבא באיזור זה להשקעת ענק. סך האוכלוסיה במדינות אלו 454 מיליון בני אדם (רק באינדונזיה יש 256 מיליון אנשים). Lazada אגב, הוקמת בבית Rocket Internet הגרמנית, חברה שהעתיקה מודלים עסקיים ומיישמת אותם במקומות שונים. נזכיר גם שבשנה שעברה השקיעה עליבאבא 500 מיליון דולר עבור נתח מיעוט ב-Snapdeal ההודית, עוד שיאנית אוכלוסיה.

מיליארד פה, מיליארד שם

לא עבר זמן רב מאז ההשקעה הנ”ל ושבוע לאחר מכן אישרה עליבאבא ידיעה על כך שהשקיעה עוד 1.25 מיליארד דולר ב-Ele.me שירות משלוחי אוכל שפועל בתוך סין (ההשקעה למעשה התבצעה בסוף 2015). עליבאבא סיפקה 900 מיליון דולר ואילו Ant Financial, הזרוע הפיננסית של החברה סיפקה את השאר.

עליבאבא משקיעה הבה מאמצים בשירותים שנכנסים תחת ההגדרה של Online2Offline,הבאת קונים מהרשת לחנויות אמיתיות. לעליבאבא עצמה יש שירות קופונים והנחות במסעדות שנקרא Koubei ויכול ליצור שיתופי פעולה עם Ele.me. בדוחות האחרונים, אגב, ציינה עליבאבא מפורשות ש-Koubei זוכה להצלחה עצומה בסין. עברו דרכו (דרך Alipay ליתר דיוק) כ-5 מיליון קופונים בממוצע כל יום וסך של 2.4 מיליארד דולר ברבעון.

האם ג’ק מא חובב מדע בדיוני?

לא רק עסקים במזרח. בעיסקה הבאה מכוונת עליבאבא להוליווד, מוסד אמריקני להלכה. החברה החליטה להשקיע בשני סרטים של חברת ההפקות פראמאונט ההוליוודית. הסרטים המבוקשים: המשכון לצבי הנינג’ה ‘Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows’ ו’Star Trek Beyond’ שהוא המשך לסרט הקודם ה’אויב בתוכנו’ ויצא השנה.

עליבאבא מתכננת גם להכניס את הסרטים לבתי קולנוע בסין כשהיא תיקח חלק מהרווחים מהטריטוריה הסינית (הסרט הקודם של מסע בין כוכבים הכניס 467 מיליון דולר, חצי מזה מחוץ לארה”ב). זו ההשקעה השנייה של עליבאבא בהוליווד, הסרט הקודם בו השקיעה היה ‘משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים‘ שיצא בשנה שעברה. דווח בעבר שתאגיד ויאקום, חברת האם של פראמאונט מעוניינת למכור חלק מחברת ההפקות, יתכן ושעוד נראה דריסת רגל אמיתית של עליבאבא בהוליווד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים