מניית אמזון בשיא חדש: כך גדל הונו של בזוס ב-18 מיליארד דולר תוך 3 חודשים

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון ג’ף בזוס, מנכ”ל ומייסד אמזון (קרדיט: James Duncan Davidson / flickr)

מניית אמזון רשמה השבוע שיא היסטורי חדש ונסחרה תמורת 713.23 דולר. המרוויח הגדול מהשיא החדש הוא כמובן המייסד, ג’ף בזוס שמחזיק ב-17.6% ממניות אמזון והגדיל את הונו ב-18 מיליארד דולר תוך 3 חודשים (או 200 מיליון דולר מדי יום, 8.3 מיליון דולר כל שעה). עכשיו אחזקתו בחברה שווה 58 מיליארד דולר. להלן ההתפתחויות העסקיות שאפשרו את הזינוק במניה.

ראשית, אי אפשר שלא לשים לב שהקפיצה הגדולה, שמנותקת משאר השוק החלה בסביבות מועד פרסום הדו”ח הרבעוני של אמזון לפני שבועיים. אז הציגה החברה הכנסות של 29.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון ורווח של 1.07 דולר למניה שהם 513 מיליון דולר. צפי האנליסטים עמד על 28 מיליארד דולר הכנסות ו-0.58 דולר רווח בלבד.

היה זה הרבעון הרביעי ברצף שאמזון מסיימת ברווח (לא קרה מאז 2012) והמשקיעים היו מאושרים עד הגג. לשם השוואה, ברבעון הראשון של שנה שעברה אמזון הפסידה 57 מיליון דולר. המניה זינקה ב-12% מיד לאחר הפרסום וביצעה את הצעד הראשון במסע לעבר השיא, 18% מאז דו”ח ו-41% ב-3 חודשים.

הענן של אמזון עמד שוב במרכז הבמה עם צמיחה של 64% בהכנסות. למרות שה-AWS מכניס רק 9% מסך ההכנסות של אמזון הוא אחראי ל-43% מהרווח התפעולי, 604 מיליון דולר. זאת בזכות שולי רווח (מה שנשאר לה כרווח אחרי קיזוז העלויות) מרשימים של כ-28%.

אם בארזים..

ביום ג’ האחרון, הוול סטריט ג’ורנל דיווח שהענן העיסקי של אמזון השיג לקוח מפתח בשווי 50 מיליארד דולר. מסתבר שחברת Salesforce, מהפלטפורמות מובילות לשירותי ניהול לקוחות בענן, בונה את מערכת הדור הבא של הענן שמיועדת לתחום ה-IoT על גבי הבסיס של AWS.

הבחירה של Salesforce ב-AWS שולחת מסר ישיר וברור: אם חברה שעוסקת בענן ויש לה את כל היכולות והמשאבים לבנות פלטפורמה חדשה משלה בוחרת בתשתית הענן של אמזון, כנראה שהיא יודעת מה היא עושה. אם זה טוב למובילה, למה שחברות אחרות לא יעשו כן?

רוח גבית מהשוק

בנוסף לכל אלו, יש לציין שלאחר הנפילות בשוק בחודשים ינואר-פברואר, המדדים בוול סטריט רשמו עליות נאות. עם זאת, מדד הנאסד”ק, שמייצג את חברות הטכנולוגיה, פיגר אחר המדדים האחרים ודווקא אמזון היתה מאלו שהובילו את התשואה מעלה.

חיזוק נוסף טמון בסנטימנט השלילי שנוצר נגד חברות טכנולוגיה אחרות שהיו חביבות המשקיעים במשך זמן רב אך סבלו מיציאת כספים מאסיבית בחודש שעבר עקב דו”חות מדאיגים. הבולטות שבהן: אפל, שאיבדה 20% בחצי השנה האחרונה ונטפליקס, שירדה גם היא 20% באותו פרק זמן. כסף שיוצא ממקום אחד, בד”כ עובר למקום אחר עם פוטנציאל צמיחה ברור יותר.

מקור: Google Finance
מקור: Google Finance

בעוד שבזוס מעולם לא היה עשיר יותר (כ-61.7 מיליארד דולר סך שוויו לפי מדד בלומברג) יתכן וזו רק ההתחלה. בשוק יש שמאמינים שאמזון היא החברה שמנייתה תהיה הראשונה להגיע לרף ה-1,000 דולר. בעבר נטו להאמין שדווקא אפל תהיה הראשונה להגיע לרף זה. בכנס קרנות הגידור שנערך בניו יורק בשבוע שעבר הציג אחד האנליסטים תחזית לפיה שווי אמזון יגיע בעוד 10 שנים ל-3 טריליון דולר, זאת לעומת 334 מיליארד דולר כיום. אם התחזית תתממש, יתכן ובזוס יהיה האדם העשיר ביותר בעולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים