הכירו את Spaces – השירות החדש של גוגל שרוצה לאיים על קבוצות הפייסבוק

Google Spaces

זה לא סוד שהרשת החברתית +Google נכשלה כישלון צורב במאבקה מול פייסבוק . גוגל ניסתה לחשוב על לא מעט דרכים שיחזירו אותה שוב לענייניים וכעת היא מנסה לשלוף קלף חדש מהשרוול: שירות חדש בשם Spaces, שינסה להיות המקום בו אנשים מנהלים ומשתפים מידע עם אחרים אודות תחום פעילות או תחביב משותף – כל זאת באמצעות שלושת מהמוצרים העיקריים של גוגל: יוטיוב, דפדפן הכרום ושירות החיפוש.

Spaces יאפשר למשתמשים לפתוח קבוצות עם נושא משותף: קבוצת למידה, טיול לפריז, חובבי משחקי הכס ועוד. לאחר פתיחת הקבוצה ניתן להזמין משתמשים אחרים, דרך פלטפורמות שונות, ולבקש מהם להיות חלק מהקבוצה הרלוונטית. לאחר צירופם של החברים ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות בתוך הקבוצה עצמה.

לדוגמה, ניתן לחפש באופן מובנה, ישירות מאפליקציית Spaces, קטע וידאו מאתר יוטיוב ולאחר מכן לשתפו בקבוצה. בוידאו יוכלו חברי הקבוצה לצפות ישירות מהאפליקציה ללא כל צורך לצאת לאפליקציה החיצונית. מעבר לכך, ניתן לחפש אחר מידע רגיל באמצעות שירות החיפוש של גוגל. גם כאן במידה ונמצא האתר הרצוי, ניתן לשתפו ישירות לקבוצה ללא הצורך לעבור בין שתי אפליקציות הלוך וחזור. חשוב להדגיש כי במקרה זה הצפייה באתר תתקיים גם היא ישירות בתוך אפליקציית Spaces, מה שייתר את הצורך לפתוח את הקישור בדפדפן כרום. כפי שניתן להבין, בעצם יש לנו אפליקציה אחת שמרכזת שלושה שירותים מרכזיים של גוגל.

1ספייס

כפי שבוודאי שמתם לב, בפסקה הקודמת חזרה המטרה של “לא לצאת מהאפליקציה” – מנטרה שלא מעט שחקניות גדולות בעולם הטכנולוגיה חוזרות אחריה. משתמשים לא אוהבים לעבור בין אפליקציות ומעדיפים לצרוך את כל המידע במקום אחד מרוכז. בדיוק על קלף זה משחק גוגל ובונה על כך שיש לה היצע שירותים רחוק ומקיף שלא יצריך אף משתמש לחפש מאומה בשירות אחר.

Spaces טומנת בחובה גם שירות צ’אט פנימי המעניק לחברי הקבוצה אפשרות לשוחח על התוכן ששותף פה. יכולת זו הופכת את האפליקציה למעיין שירות מסרים מידיים נוסף המעניק דגש רב על הנושאים ותחומי עניין משותפים – קבוצות וואטסאפ על סטרואידים אם תרצו.

גוגל חשפה כי השירות יהיה זמין במרבית הפלטפורמות המוכרות: אפליקציית אנדרואיד ו-iOS, גרסת דפדפן ועוד. השירות מושק ממש ברגעים אלו ועתיד להיות זמין בכל רגע. באתר הייעודי שהוקם לכבוד Spaces כתוב כי השירות יעלה לאוויר בקרוב מאוד, מה שמסמל ששחרורו לקהל הרחב ממש מעבר לפינה. ברגע שהשירות יהיה זמין להורדה נעדכן את הכתבה עם קישורים רלוונטיים.

לאתר הייעודי ולפרטים נוספים – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים