חברת Gett מודיעה על השלמת גיוס בסך של 300 מיליון דולר מחברת פולקסווגן

Gett קרדיט: יח”צ GETT

חברת Gett הישראלית (לשעבר גט-טקסי) הודיעה על השלמת סבב גיוס נוסף העומד על כ-300 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה פולקסווגן ובכך מצטרפת יצרנית הרכב המפורסמת לשאר המשקיעים שהשקיעו בחברה עד כה, כולל סבב זה, סכום כולל של 520 מיליון דולר. ההשקעה של פולקסווגן תאפשר ל-Gett להתרחב לשווקים נוספים ולהשיג דריסת רגל משמעותית יותר בשווקים בהם היא פועלת כבר עכשיו.

נזכיר כי החברה פעילה בלמעלה מ-60 ערים בעולם, ביניהן ניו יורק, מוסקבה ולונדון, בה יותר ממחצית המוניות השחורות כבר עובדות עם Gett. כפועל יוצא מכך Gett חולשת על אזורים רבים בהם הצליחה להשיג דומיננטיות אל מול המתחרות האחרות בשוק – דומיננטיות המייצרת לה הכנסות של כ-$500 מיליון ורווחיות בשווקים הראשונים אליה נכנסה. השקה זו תאפשר לחברה להמשיך את המודל שהציגה לפני למעלה משנה בו היא שואפת להשלים את הטרנפורמציה, ולצד שירות המוניות, להפוך לשירות שליחויות לפי דרישה.

לצד הגיוס הגדול, הבשורה המעניינת היא שחלק מהמשאבים יופנו לפיתוח רכב אוטונומי שעתיד להתחרות בלא מעט שחקניות אחרות בתחום. כמובן שהשחקנית המרכזית בה Gett מעוניינת להילחם היא מתחרתה האמריקאית Uber ששוקדת מזה זמן רב על מכונית ללא נהג משלה. הרכב האוטונומי של Uber נחשף לפני מספר ימים לראשונה מה שמעיד על כך שההשקה של השירות לא אמורה להיות רחוקה.

Gett לא תיכנס לתחום הרכבים האוטונומים בידיים ריקות מאחר שיש ברשותה ניסיון וידע רב בעיבוד מידע שנוגע לעולם התחבורה. החברה אף ציינה זאת בצורה ברורה למדי: “Gett משקיעה ומתמקדת ב- big data, חוזה התנהגות באמצעות אלגוריתמים חכמים (predictive algorithms) ומפתחת בינה מלאכותית (artificial intelligence). השקעות אלו יצרו תשתית טכנולוגית לניוד רכבים ללא נהג (autonomous cars), כמו גם לפיתוחים מתקדמים נוספים“. מי שינצח על הפיתוח ויהיה אחראי על המוצרים החדשים יהיה מרכז המחקר והפיתוח של החברה הממוקם בישראל אותו היא צפויה להגדיל עד פי שלוש בשנה הקרובה.

בנוגע להסכם עם קבוצת פולקסווגן, התייחס שחר וייסר, מנכ”ל ומייסד Gett, באופן הבא:

קבוצת פולקסווגן ו-Gett היא שותפות אסטרטגית מצוינת. תחום הנסיעה בתשלום (on-demand ride booking) גדל בקצבים אדירים. בהקשר זה Gett מאפשרת לקבוצת פולקסווגן להתרחב מעבר לבעלות על מכוניות ואל עולם ניוד צרכנים בזמן אמת (on-demand mobility). יתרה מזאת, שתי החברות מצליחות עם לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד. קבוצת פולקסווגן תוכל כעת למנף את הצלחתה בתחום זה ולהציע, בנוסף, שירותי ניוד בזמן אמת גם ללקוחות עסקיים. האתגרים הטכנולוגיים הניצבים בפני Gett הם מהמרתקים ביותר. כדי לעמוד בהם, יתרחב מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל במאות משרות פיתוח, data, אלגוריתמיקה מתקדמת, artificial intelligence ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים