התשובה של מיקרוסופט: שתי גרסאות חדשות ל-Xbox, כולל שדרוג חומרה משמעותי

לפי דיווחים שהגיעו לאתר Kotaku, מיקרוסופט מתכננת שתי גרסאות חדשות לקונסולת ה-Xbox. הראשונה תהיה גרסה קטנה וזולה יותר של ה-Xbox One המוכרת כיום, שמתוכננת לצאת עוד השנה; השניה תהיה גרסה משודרגת באופן משמעותי, המכונה כרגע “Scorpio”, שתגיע ב-2017.

לטענת המקורות האנונימיים שמסרו את המידע ל-Kotaku, דגם ה-Scorpio יכלול מעבד גרפי חדש (GPU) וחזק יותר מאשר זה שבדגם הנוכחי. מספיק חזק, לטענתם, כדי לספק תמיכה ב-Oculus Rift, שיהווה את פתרון המציאות המדומה עבור שחקני ה-Xbox, כפי ש-PlayStation VR יעשה עבור שחקני ה-PlayStation.

oculus-rift

בנוסף דווח כי השינויים הקרובים הם חלק מפרויקט גדול יותר של מיקרוסופט, בשם “פרויקט הליקס” (Helix) שמטרתו לאחד את Xbox עם Windows. בהתאם לכך, מיקרוסופט מתכננת שדרוגי חומרה איטרטיביים, בדומה לשדרוגים שאפל מציגה מדי שנה למחשבי ה-MacBook שלה (למשל).

המקורות טוענים כי הדגם המוקטן והזול יותר, שצפוי לראות השקה עוד השנה, ייחשף רשמית בתערוכת E3 שתיערך בעוד מספר שבועות. מקור אחד טוען כי הדגם יכלול דיסק קשיח בנפח של 2 טרה-בייט, פי שניים מהדגמים המרווחים ביותר בשוק הקונסולות כרגע, המציעים טרה-בייט אחד של אחסון.

הדיווח מגיע אחרי שנחשפו תוכניותיה של סוני לשחרר קונסולת PlayStation 4 משודרגת, שתתמוך ברזולוציית 4K ותציג גם היא שדרוג מהותי לחומרת המכשיר. בדומה לפרטים שדווחו לגבי מיקרוסופט, גם סוני מתכננת שדרוג משמעותי לרכיב ה-GPU בקונסולה.

יש להדגיש כי לא מדובר עדיין על הכרזה רשמית: הן סוני והן מיקרוסופט לא הצהירו על המכשירים החדשים, שקיומם התגלה רק באמצעות מקורות עקיפים. מיקרוסופט וחברת Oculus סירבו להגיב על הדיווחים החדשים. עם זאת, קיומו של דגם הקונסולה הבא של סוני – המכונה NEO, הוא כמעט עובדה מוגמרת, ואין ספק כי מיקרוסופט כבר עובדת על תשובה משלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים