אינטל מכריזה על מעבדי Xeon E3-1500v5: חזקים בגרפיקה

לאחר שהשיקה את מעבדי Broadwell-E, פונה אינטל לשוק העסקי ומכריזה על סדרת המעבדים Xeon E3-1500v5 המציעה יכולות גרפיות מרשימות.

המעבדים החדשים משתייכים לדור ה-Skylake, אשר מיוצר בתהליך ייצור בגודל 14 ננו-מטר. הם מציעים שתיים עד ארבע ליבות, זוג ערוצי זיכרון (RAM) עם תמיכה בעד 64 גיגה-בייט של זיכרון פעולה, ו-40 ערוצי PCIe 3.0. המעבדים החדשים תוכננו במיוחד עבור ניתוח ועיבוד של וידאו, לכן הם מציעים ליבה גרפית עוצמתית במיוחד בעלת 72 יחידות עיבוד. פליטות החום של המעבדים החדשים נעה בין 65 ל-25 וואט, בהתאם לדגם.

יחידת העיבוד הגרפי ששולבה במעבדים החדשים עונה לשם Intel Iris Pro P580, והיא מצוותת ל-128 מגה-בייט של מטמון eDRAM לשיפור הביצועים. היא תומכת בקידוד הוידאו המהיר של אינטל העונה לשם QuickSync, ומאפשרת לקודד שני זרמי וידאו ברזולוציית 4K האדירה ובפורמט H.265 החדשני והחסכוני במקום אשר צורך משאבי עיבוד רבים. בנוסף, ניתן ללכוד ולקודד עד 15 זרמים שונים של וידאו ברזולוציית Full HD מפורמט H.264 הפופולרי לפורמט H.265, עוצמת עיבוד יוצאת דופן ההופכת את המעבד החדש לאופטימלי עבור צילום, עריכה ושידור של סרטונים מרובים.

Intel Xeon processor E3-1500 v5_2

המעבדים החדשים יושקו בתושבת BGA בלבד שניתן להתקין רק באמצעות הלחמה מיוחדת, ולא יוצעו לרכישה בתושבת LGA המאפשרת התקנה עצמאית (בדומה למעבדיה הצרכניים של החברה). בשל הסיבה הזו, ככל הנראה שלא ניתן יהיה לרכוש אותם בנפרד אלא רק כחלק ממערכת מוכנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים