בכיר בסמסונג חושף כי סמארטפונים מתקפלים נמצאים “ממש מעבר לפינה”

עתיד מסכי ה-AMOLED מבית סמסונג עתיד מסכי ה-AMOLED מבית סמסונג (קרדיט: Samsung Display)

ביום חמישי האחרון (9.6) הפתיעה לנובו כאשר הציגה שני אבות טיפוס למכשירים בתחום המובייל המסוגלים להתקפל ולהפוך למכשירים בעלי אופי שונה. האחד היה סמארטפון בעל מסך ורכיבים גמישים המאפשרים לקפל ולענוד אותו כמו שעון על היד, ואילו השני היה טאבלט, המתקפל גם הוא ומאפשר הפיכתו לסמארטפון לצורך ביצוע שיחות ביתר קלות.

לאור החשיפה המפתיעה של לנובו, נדרשה גם סמסונג לספק מעט יותר מידע בנושא. סמסונג כבר חשפה בעבר אבות טיפוס למסכים ואף למכשירים מתקפלים, כאשר לאחרונה החלו להגיע דיווחים חוזרים אודות מכשירי סמארטפון וטאבלט בעלי יכולת קיפול מבית החברה, האחרון בהם הגיע מטעם בלומברג וציין כי היצרנית הדרום קוריאנית תציג שני מכשירי סמארטפון גמישים בתחילת 2017, אחד מהם יציע מסך 8 אינץ’ המתקפל לגודל 5 אינץ’.

הצצה לאחור

כעת שופך מעט אור על הדברים מנכ”ל ונשיא סמסונג בארה”ב, גרגורי לי, במסגרת דברים שאמר במהלך כנס Future:Mobile שנערך בסן-פרנסיסקו. בכיר החברה ציין כי מכשירי סמארטפון מתקפלים נמצאים “ממש מעבר לפינה” ודאג להדגיש כי לסמסונג אבות טיפוס בתחום כבר כ-10 שנים. עוד הוסיף לי בהקשר למכשירי הסמארטפון המתקפלים כי “זה היה קשה מאוד להפקה בעלות סבירה“. התייחסותו של לי בנושא הסמארטפונים הגמישים מאשרת כי סמסונג עשויה להציג בקרוב דגמים ראשונים בתחום, כאשר ייתכן כי נשמע עליהם כבר בתחילת השנה הבאה.

סמסונג, כאמור, אינה החברה היחידה העובדת על פיתוחים בתחום הסמארטפונים המתקפלים. לאחרונה החלו לצוץ מספר יצרניות שהציגו אבות טיפוס למכשירים בתחום זה, בהן אופו (OPPO) הסינית, לנובו ואף צוות מאוניברסיטת קווינס בקנדה. חברה נוספת העובדת כבר זמן רב על מכשיר סמארטפון מתקפל היא שכנתה של סמסונג מבית, LG Electronics. ממש כמו סמסונג, הציגה LG מידע בנושא הסמארטפון המתקפל מספר פעמים לאורך השנים ועוד בדומה לסמסונג, חזתה החברה את השקתם בשנת 2017.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים