מיקרוסופט רוכשת את הרשת החברתית לינקדאין תמורת 26.2 מיליארד דולר במזומן

מימין לשמאל: ריד הופמן, סאטיה נאדלה וג'ף ויינר מימין לשמאל: ריד הופמן, סאטיה נאדלה וג’ף ויינר (קרדיט: LinkedIN)

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה לפני זמן קצר כי תרכוש את הרשת החברתית העסקית הותיקה לינקדאין (LinkedIN) לפי מחיר של 196 דולר למניה, המשקף לעסקה שווי של 26.2 מיליארד דולר. את מניותיה של לינקדאין, אשר מטפסות בכ-50 אחוזים בשלב המסחר המוקדם בבורסה בניו-יורק, תרכוש מיקרוסופט בעסקת מזומן. בהודעת החברה נאמר כי לינקדאין תמשיך לפעול כגוף וכמותג עצמאי, כאשר המנכ”ל המכהן, ג’ף ויינר (Jeff Weiner), ימשיך בתפקידו וידווח ישירות למנכ”ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה.

מניית לינקדאין מזנקת במסחר המוקדם בעקבות הודעת המכירה למיקרוסופט
מניית לינקדאין מזנקת במסחר המוקדם בעקבות הודעת המכירה למיקרוסופט (מקור: Google Finance)

הרשת החברתית לינקדאין נוסדה בשנת 2003 על-ידי ריד הופמן (Reid Hoffman), ששימש בתחילת דרכה כמנכ”ל, וארבעה שותפים נוספים: אלן בלו, קונסטנטין גריק, אריק ליי וז’אן-לוק וייליאנט. בשנת 2007 פינה הופמן את כיסא המנכ”ל לטובתו של המנכ”ל המכהן כיום, ג’ף ויינר, שפתח במסע הרחבת תמיכתה של לינקדאין בעולם כולו. כיום זמינה הרשת החברתית ב-200 מדינות וב-24 שפות (עברית לא ביניהן) ומונה 433 מיליון משתמשים רשומים, מהם פעילים ברמה החודשית 105 מיליון.

רכישתה של לינקדאין מקרבת את מיקרוסופט ללקוחות רבים בתחום העסקי, בהם ארגונים גדולים, חברות, אוניברסיטאות, אנשי עסקים ואנשים פרטיים המחפשים עבודה ומתעדכנים באמצעות הרשת החברתית בחדשות בתחומים מקצועיים. כחלק ממהלך הרכישה תקבל לידיה מיקרוסופט גם את פלטפורמת לינדה (Lynda), אותה רכשה לינקדאין בעסקה ששוויה הוערך בכ-1.5 מיליארד דולר באפריל 2015. לינדה הינה פלטפורמה המציעה קורסי לימוד בנושאים מקצועיים שונים, בהם טכנולוגיה ועסקים.

צפו בסאטיה נאדלה וג’ף ויינר מדברים על עסקת הרכישה:

רכישה בולטת נוספת של מיקרוסופט בתחום הרשתות החברתיות העסקיות הייתה זו של הרשת החברתית Yammer, זו נרכשה על ידי הענקית מרדמונד לפני כארבע שנים, ביולי 2012, בתמורה לסכום שהוערך באותה עת בכ-1.2 מיליארד דולר. Yammer הייתה רשת חברתית פרטית וסגורה המאפשרת לבעלי עסקים ליצור תקשורת ביניהם ובין קבוצות עובדים והיא דומה במהותה לרשת דומה שצברה תאוצה בשנים האחרונות, Slack שמה. במיקרוסופט לא התייחסו בשלב זה לאפשרות כי הטכנולוגיות של Yammer ישולבו עם קבוצת לינקדאין תחת גג אחד.

במצגת למשקיעים (קובץ PDF) חשפה מיקרוסופט כמה מתכניותיה העתידיות לרשת החברתית תוך שילובן כ”הזדמנויות לצמיחה”. מיקרוסופט מציינת את האפשרות לשילוב פרופילי המשתמש של לינקדאין ככלי שישמש את משתמשיה בשירותי אופיס, כאשר גם פיד החדשות של לינקדאין הוזכר בנשימה אחת עם שירותי האופיס של החברה. עוד מציינת מיקרוסופט גם את העוזרת הוירטואלית קורטנה, שתשתמש במידע מתוך הרשת החברתית העסקית על מנת לעזור למשתמשים לתכנן את תכניותיהם לעתיד.

מיקרוסופט רוכשת את לינקדאין
קרדיט: LInkedIN


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים