אינטל משיקה את משפחת מעבדי ה-Xeon E7 v4 החדשה

Intel Xeon E7 Intel Xeon E7 (קרדיט: יח”צ אינטל)

חטיבת המעבדים של חברת אינטל לא נחה לרגע בתקופה האחרונה, והיא מספקת פתרונות עיבוד למגוון השווקים שבחוץ: לאחר שהשיקה את מעבדי ה-Broadwell-E עבור שוק האקסטרים הביתי, התפנתה זו והשיקה זוג סדרות נוספות לשוק השרתים: ה-Xeon E3-1500v5 וה-Intel Xeon E5-2699 v4.

כעת, החברה משלימה את סדרת השרתים עם זוג משפחות מעבדים חדש מהשוק העליון ביותר, אשר כמו אלו הקודמים שצויינו מבוססים על ארכיטקטורת Broadwell-EP: ה-Xeon E7-4800 v4 וה-Xeon E7-8800 v4, מעבדים המגיעים עם מחירים בהתאם בשל המקום והסדרה בו הם נמצאים, והנתונים שיפורטו מיד: כ-3,000 דולר לדגם הראשון ו-7,174 דולר למעבד השני. עבור שוק זה, מדובר במחירים סטנדרטיים למדי, שכן המעבדים האלו משובצים במערכות שרתים ותחנות עבודה בעלי ארבע תושבת ושמונה תושבות.

Intel Xeon E7
Intel Xeon E7 (קרדיט: יח”צ אינטל)

מעבד ה-E7 4800 v4 בדגם המלא שלו עושה שימוש ב-22 ליבות עיבוד “בלבד” בתדר של 2.1 גיגה-הרץ, ואילו הדגם הבכיר, ה-E7 8800 עושה שימוש בדגם המלא בלא פחות מ-24 ליבות עיבוד ותדר של 3.2 גיגה-הרץ. כאמור, משפחות מעבדים אלו יכילו דגמי ביניים המתחילים מ-8 ליבות למשפחת המעבדים הראשונה ו-4 ליבות לשניה, כולם כאמור עושים שימוש בטכנולוגית Hyper-Theading (עד 48 נימי עיבוד). כמו כן, למעבדים אלו בדגמים הבכירים שלהם 40 ו-60 מגה-הרץ זיכרון מטמון, בהתאמה.

יחודם הוא תמיכה במספר רב של ערוצי זיכרון (עד ל-8 ערוצים), ושיפורים שעשתה החברה מתחת למכסה המנוע, כגון יכולת המעבד לתת תעדוף לגישה של אפליקציות מסויימות לזיכרון המטמון מאשר לליבות נוספות, היכן שצריך. כמו כן, טכנולוגית ה-Real Time Data Analytics הנוגעת גם היא לשמירת המידע בזיכרון המטמון באופן מהיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים