דיווח: EmotionUI 5.0 תשוחרר בסתיו הקרוב ותביא עימה שינויים משמעותיים לממשק של וואווי

Huawei P9 (צילום: גאדג'טי) Huawei P9 (צילום: גאדג’טי)

ענקית הטכנולוגיה הסינית Huawei, שמחזיקה במקום השלישי ברשימת יצרניות הסמארטפונים הגדולות ביותר בעולם כבר תקופה לא קצרה, בדומה ליצרניות סמארטפונים רבות אחרות, מעדיפה להציג בפני משתמשי מכשירי האנדרואיד שלה ממשק שונה משמעותית מזה הסטנדרטי של גוגל, אותו היא מכנה בשם EmotionUI (או EMUI). במרוצת השנים הקפידה וואווי לשפר בעיקר את מהירותו, זריזותו ויעילותו של הממשק, כאשר המראה נותר מעט מאחור וזכה במרבית המקרים לשינויים מינימליים בין גרסה לגרסה.

ואילו כעת, במסגרת ראיון שסיפק, לכאורה, לי צ’אנגזו, העומד בראשה של חטיבת המובייל בוואווי, לאתר ההולנדי GSM Info, מסר הבכיר: הגרסה הבאה לממשק החברה העצמאי, EmotionUI 5.0 (או EMUI 5.0), תציג שינויים מקצה לקצה, כאשר תשומת הלב המשמעותית ביותר ניתנה לחווית המשתמש ועיצוב הממשק, כך שזה יהיה דומה יותר לאנדרואיד באופן משמעותי. כמו כן, נמסר שהממשק המעודכן יהיה פחות מסובך ויותר נגיש למשתמשים.

זאת, כפי שרובכם וודאי יודעים, בניגוד למצב הנוכחי בו דומה הממשק לזה של מכשירי האייפון מבית אפל, דבר עליו ספגה היצרנית לא מעט ביקורת בעיקר ממשתמשים במדינות המערב, אליה, מוסר צ’אנגזו, היא קשובה מאוד. בהתאם לכך, אחת מן הסיבות לשינויים המשמעותיים שתביא עימה הגרסה החדשה לממשק החדש, הינה על מנת לסייע לחברה להגביר את החדירה של חטיבת המובייל שלה בעולם המערבי.

עוד מסר בכיר החברה בראיון כי EMUI 5.0, כמו גם הסמארטפון הראשון מבית החברה שיריץ את הממשק, יהיו זמינים במהלך הרבעון השלישי של השנה הנוכחית. האחראית על השינויים בממשק עשויה להיות לא אחרת מאשר אביגייל ברודי, שמתפקדת בחברה כסמנכ”לית עיצוב וחווית משתמש (Chief UX Designer VP) מאז אוקטובר 2015, ובעבר עבדה באפל למשך 10 שנים, שם לקחה חלק בצוות העיצוב של מערכת ההפעלה iOS.

המכשיר הראשון שיכלול את הממשק החדש יהיה, לטעמנו, הגרסה הבאה בסדרת ה”מייט” של החברה, הצפוי להיחשף במהלך תערוכת IFA 2016 שתיערך בברלין בחודש ספטמבר הקרוב. הדגם האחרון בסדרה זכה לשם Mate 8, אולם שמו של הדגם הבא צפוי שיהיה דווקא Mate S2, ממשיך דרכו של ה-Huawei Mate S שהוצג בספטמבר 2015.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים