מרצדס E-Class החדשה עם מערכת נהיגה אוטונומית נוחתת בישראל

מרצדס בנץ E-Class 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) מרצדס בנץ E-Class 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה היום (א’, 26.6) השיקה קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל את סדרת E-Class החדשה של מרצדס בנץ לשנת 2016 בישראל. את השקת הסדרה החדשה מלווה החברה בתערוכה המציגה את החידושים השונים ברכב, הן בצד העיצוב והן בצד הטכנולוגי, כאשר דגש נוסף הושם על “הסיפור של מרצדס” ב-130 השנים האחרונות. התערוכה נערכת באולם התצוגה של מרצדס באזור התעשייה בהרצליה בשבוע הקרוב.

הרכב האוטונומי של מרצדס

ברכב החדש כללה החברה מגוון רחב של טכנולוגיות מתקדמות, הראשית בהן הינה שילוב של תהליכי אוטומציה ההופכים את סדרת E-Class החדשה לסדרת רכבים אוטונומיים. בין הפעולות שמשלבת הסדרה החדשה בתחום זה ניתן למנות את מערכת ה-Drive Pilot, המאפשרת לרכב לשמור מרחק מהמכונית שלפניו עד למהירות של 210 קמ”ש, לבצע מעבר בין נתיבים באופן אוטומטי על-ידי הפעלת האיתות ולשמור על ההיגוי במהלך פניות.

שלוש מערכות נוספות המשולבות ב- E-Class החדשה מאפשרות מניעה ו\או אזהרה מפני תאונות אפשריות. הראשונה בהן היא מערכת Pre-Safe, ששולבה בעבר בדגמי הסדרה ומגיעה כעת בגרסה חדשה המסוגלת לזהות מראש מצבי תאונה בלתי נמנעים ולהפחית את פגיעת הנוסעים ברכב. כך למשל, תשנה המערכת את זווית המושב של הנוסעים עת זוהתה אפשרות לתאונה ואף תאפשר הרחקה מהירה של המושבים מאזור הפגיעה, תמתח את חגורות הבטיחות ותשמיע צלילי התראה שיזהירו את הנוסעים מפני התאונה המתקרבת כדי שיוכלו להיערך בהתאם.

מרצדס בנץ E-Class 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מרצדס בנץ E-Class 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המערכת השניה נקראת Active Brake Assist, היודעת לזהות הולכי רגל באמצעות מכ”מ ומאפשרת בלימת חירום ו\או שליחת התראה לנהג מפני התנגשות עתידית. המערכת השלישית עובדת בסנכרון עם ה-Active Brake Assist ויודעת לשמור על יציבות הרכב בעת ביצוע התחמקויות ותמרונים על הכביש. מערכת זו עונה לשם Evasive Steering Assist.

העיצוב, הטכנולוגיה ולוח המחוונים

במסגרת ראיון שהעניק לגאדג’טי מנהל המוצר של מרצדס בישראל, עמית הראל, הודגמו בפנינו המערכות השונות הקיימות ברכב. תאורת נורות LED המשולבת בלוח המחוונים ובמקומות אחרים ברכב מאפשרת בחירה בין 64 נקודות צבע שונות, מה שמאפשר לווסת אווירה שונה ברכב. הראל ציין כי הגדרות התאורה ניתנות להחלפה רק באופן ידני.

מרצדס בנץ E-Class 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מרצדס בנץ E-Class 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לוח המחוונים עצמו גם הוא ניתן לשינוי על פי טעמי המשתמש ומאפשר בחירה בין שלושה מצבי תצוגה שונים, כאשר שני צגי הענק הנמצאים ברכב, האחד מול הנהג (לוח המחוונים) והשני במרכז לוח הבקרה של הרכב בגודל 12.3 אינץ’, ניתנים לשינוי והגדרה המותאמת אישית.

אלמנטים טכנולוגיים אחרים המשתלבים ברכב הינם תמיכה מלאה בבלוטות’ וב-NFC וגם ראוטר Wi-Fi מובנה, המאפשר שיתוף האינטרנט מהמכשיר הנייד ברגע שחובר לרכב (Wi-Fi Hotspot). הרכב מציע גם תמיכה ב-Car Play של אפל או ב-Android Auto של גוגל בהתאם למכשיר שיחובר לרכב. בנוסף, משולב ברכב גם משטח טעינה אלחוטי התומך בתקן Qi לטעינה אלחוטית בסמארטפונים, דרכו תוכלו לחבר את הסמארטפון גם באמצעות NFC, במידה שהמכשיר תומך.

מפרט טכני

סדרת E-Class מגיעה בשלוש תצורות – E 200, E 220D ו-E 350D. התצורה הבסיסית של הרכב מציעה מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1,991 סמ”ק עם הספק מירבי של 5,500 סל”ד ו-184 כוחות סוס, כאשר הדגם היקר ביותר בסדרה מציע מנוע טורבו V6 בנפח 2,987 סמ”ק עם הספק 3,400 סל”ד ו-258 כוחות סוס, המאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.9 שניות בלבד.

מחירו של התענוג עומד על 465 אלף שקלים עבור הדגם הבסיסי ביותר בחבילה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים