סיכום עונה 6 של משחקי הכס במספרים

אריה סטארק (מתוך: משחקי הכס: עונה 6 - פרק 5. מקור: HBO) אריה סטארק (מתוך: משחקי הכס: עונה 6 – פרק 5. מקור: HBO)

העונה השישית של משחקי הכס הסתיימה השבוע עם פרק עשירי משנה גורלות, וכעת אפשר להסתכל לאחור ולראות מה היה לנו בעונה הזאת, וכמה מזה היה. לפניכם סיכום העונה ה-6 במספרים.

משחקי הכס: עונה 6 במספרים

ראינו עשרה פרקים, שאורכם המשותף הוא כ-560 דקות (9 שעות ו-20 דקות), עם הפרק הארוך ביותר בסדרה – פרק הסיום, שאורכו 69 דקות והפרק הקצר ביותר בסדרה, הוא הפרק הראשון, שאורכו היה 50 דקות “בלבד”. כ-23.3 מיליון צופים צפו בכל פרק מדי שבוע בממוצע, כאשר את פרק הסיום ראו בשידור חי 8.9 מיליון איש, שיא חדש לאחר שבעונה הקודמת צפו בפרק הסיום 8.1 מיליון. וזה, כמובן, לא כולל את מי שצפה בפרק יום אחרי, בין אם בשידור חוזר או באופן פיראטי.

אגב פיראטים, כבר בשמונה השעות הראשונות מצאת פרק הסיום נרשמו מעל מיליון הורדות שלו מאתרי טורנטים שונים. אם עד עכשיו הייתה העדפה לטורנטים ברזולוציית SD, השנה נראה שהפיראטים מעדיפים קבצי HD במשקל ג’יגה. כמות ההורדות הפיראטיות ירדה מעט ביחס לשנים קודמות, אך אין זה מעיד על נפילה בפופולריות של הסדרה בהכרח – העונה ישנן יותר אופציות לצפיה חוקית מבכל עונה שקדמה לה, ובמקביל אתרי הסטרימינג הפיראטי השתפרו והשתכללו גם הם, והפכו את הטורנטים למעט פחות נחוצים.

23.3 מיליון צופים ראו את משחקי הכס כל שבוע במהלך העונה השישית

11 דמויות שליוו אותנו עוד מהעונה הראשונה כבר לא איתנו: וולדר פריי, אליסר ת’ורן, באוון מארש (עם שחקן מתחלף), אות’ל יארוויק, אושה, ריקון סטארק, טומן ברתיאון (שהשחקן שלו התחלף בעונה 4), לוראס טיירל, קוואן לניסטר, לאנסל לניסטר והודור/וויליס, יהי זכרו ברוך. לשרוד מעל חמש עונות במשחקי הכס זה מרשים, גם אם חלק מהדמויות לא היו נוכחות בכל העונות שבין לבין.

החשודים המידיים במיתות והרציחות השונות לא מראים מספרים מרשימים: אריה סטארק, שהתאמנה להיות מתנקשת במהלך כל העונה, הייתה אחראית על שתי מיתות בלבד, אך כל אחת מהן הייתה מהותית ומספקת, במיוחד שיסוף הגרון הסימבולי של וולדר פריי.

מתוך "משחקי הכס: עונה 6, פרק 10"
רוצחת מלידה? אריה סטארק מתוך “משחקי הכס: עונה 6, פרק 10” (תמונה באדיבות HBO)

ראמזי בולטון לא התמקד בכמויות גם הוא, אך דאג למעט יותר רציחות מאריה, ועם משקל קטן לא פחות, והנה הרשימה שלו: אביו, רוז בולטון, אמו החורגת וולדה בולטון, אחיו התינוק, אושה, ריקון סטארק והענק וון ווג וון דאר וון (Wun Weg Wun Dar Wun), הידוע בקיצור כוון וון. שש רציחות בסך הכל, וכל אחת בעלת משקל עלילתי או דרמטי משמעותי.

משקל כבד למדי נמצא על כתפיו של ג’ון. מאז שהוא חזר מהמתים, הוא הוציא להורג את באוון מארש, אות’ל יארוויק ואליסר ת’ורן, שלושה קצינים בכירים במשמר הלילה, שליוו את ג’ון, לטוב ולרע, מהרגע שרגלו דרכה למרגלות החומה. עמם הוא הוציא להורג גם את אולי, נושא הכלים שלו, שידיו היו מוכתמות הן בדמה של ייגריט והן בדמו של ג’ון עצמו. מאז חרבו נחה, עד לקרב הממזרים.

קשה להעריך כמה אנשים ג’ון הרג בקרב הזה, ובבלגן של הקרב גם ג’ון לא ידע לומר, אך ניתן להעריך בבטחון שכמה עשרות של חיילי בולטון, אומבר וקארסטארק הרגישו את נשיכת חרבו. רק ראמזי בולטון, גדול הממזרים, חמק מידיו של ג’ון, והוצא להורג על ידי סאנסה סטארק, הדם הראשון על הידיים שלה. הנערה שואפת גבוה, וקבעה לעצמה רף די רציני.

סאנסה סטארק מתוך "משחקי הכס: עונה 6, פרק 9"
סאנסה סטארק מתוך “משחקי הכס: עונה 6, פרק 9” (באדיבות HBO, עיבוד: גאדג’טי)

דאינריז “פרי-סער” טרגריאן, אם הדרקונים, מנתצת השלשלאות והמלכה החוקית של האנדלים וראשוני האדם אוהבת לרכוש את ההריגות שלה בסיטונאות. בסוף פרק 4 היא שרפה את מועצת החאלים, שכללה שבעה מנהיגים דותראקים, יחד עם שמונה מפרשי הדם שלהם, ובכך הרגה 15 לוחמים במהלך אחד. זה השתלם, בהתחשב בכך שהיא הרוויחה את כל החאלאסרים שלהם מיד באותו רגע. הפעם השניה בה החאליסי החליטה להרוג הייתה בפרק 9, בו היא שרפה ספינה של עבדים שהכילה, בהערכה גסה, כ-30 עבדים לוחמים. השאר נכנעו ונתנו לה את ספינותיהם, כך שנראה שאלימות ממוקדת היא אכן הפתרון. ואש. הרבה מאד אש. ודרקונים.

מלכה וגם רוצחת

סרסיי לאניסטר (שויתרה על השם ברתיאון שקיבלה מבעלה המנוח) הבינה גם היא שאש היא הפתרון. בספט הגדול של באילור היו 287 ניצבים, שכללו אנשי חצר ונציגים של הדת. איתם עלו בלהבות מרג’רי, לוראס ומייס טיירל, הדרור העליון, קוואן לניסטר ולאנסל לניסטר שנשרף ונקבר מתחת לספט.

הפעמון של הספט מחץ עוד שלושה אנשים, וטומן ברתיאון קפץ למותו כתוצאה מפעולת הטרור המפלצתית של אמו. אם נצרף את ספטה אונלה והדרור האומלל שסר גרגור מחץ בפרק 8, מספר ההרוגים שסרסיי אחראית להם עומד על 299 בעונה הזו, וזה בלי להתחשב בגודל ועצמת הפיצוץ שודאי הרג עוד עשרות רבות של עוברי אורח ודיירים ברחובות שמסביב לספט. זה הופך את סרסיי, כנראה, לרוצחת הגדולה ביותר בסדרה כולה, וראויה לתואר “המלכה המטורפת”. את המוות של המלומד פייסל לא נחשיב לה, כדי לתת לקיברן גם קצת קרדיט על הילדים המפלצתיים שהוא גידל.

רצחה וגם ירשה: סרסיי, מתוך "משחקי הכס" עונה 6, פרק 10
רצחה וגם ירשה: סרסיי, מתוך “משחקי הכס” עונה 6, פרק 10 (מקור: HBO)

כעת צפויים לנו 13 פרקים נוספים לסוף הסדרה, שיחולקו בין שתי עונות קצרות מהרגיל, שיעשו בתקציב דומה לעונה זו, כך שכל פרק יהיה גדול ואיכותי יותר. התקציב לעונה זו, אגב, עמד על מעל 100 מיליון דולר, כ-10 מיליון לפרק, התקציב הגבוה ביותר של הסדרה עד עכשיו, וזה הורגש.

נפגש בווסטרוז שוב בשנה הבאה כשכולם יגיעו ליבשת הקטנה, העולם של הסדרה יקטן ומספר ההריגות רק יעלה ויעלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים