כרטיס המסך GeForce GTX 1060 מבית NVIDIA מחייך למצלמה

לוגו nvidia

בזמן ש-NVIDIA ביססה את מעמדה כשליטת השוק הגבוה עם כרטיסי מסך הדור הבא שלה, ה-GeForce GTX 1080 ו-GTX 1070, היריבה AMD החליטה להגיב בצורה כואבת יותר ולתקוף אותה מלמטה – בשוק הביניים, השוק הרווחי ביותר לזוג יצרניות כרטיסי המסך.

בזמן ש-NVIDIA ממשיכה להשיק מוצרים מלמעלה, AMD משיקה מוצרים מלמטה במחירים נגישים ביותר: בעוד ה-GTX 1070, המשתלם לכל הדעות, מגיע עם תג מחיר של 370 דולר, מעט קשה להשוות אותו לכרטיס עם ביצועים הנושקים לביצועיו של ה-GTX 970, נפח של 8 גיגה-בייט זיכרון ומחיר של 250 דולר (סביבות ה-1400 ש”ח בארץ). אנחנו מדברים כמובן על ה-AMD Radeon RX 480 שהושק היום סוף סוף.

NVIDIA GeForce GTX 1060
NVIDIA GeForce GTX 1060 (מקור: Reddit)

על כן, לא בכדי שנשמעים אי-אילו קולות של מלחמה מצד-NVIDIA, שלפי איך שזה נראה מכינה בשקט תשובה מהירה, בדמות ה-GTX 1060. כרטיס זה, בניגוד ל-GTX 1070 ו-GTX 1080, הוא חיה אחרת לגמרי – מעט יותר רגועה ומתונה ומתאימה במיוחד לשוק זה.

אין עוד מידע מיוחד על הכרטיס הנ”ל, שצפוי להגיע בקרוב יחסית, אך בינתיים יש תמונה. ההערכות הן שכרטיס המסך יבוסס על שבב ה-GP106 של החברה, והתמונה יכולה לבסס את ההערכות הנ”ל. ניכר שכרטיס המסך מכיל לוח מודפס שונה, וכמו כן עיצוב שונה עבור מערכת הקירור, כזה הקצר יותר מהלוח המודפס (ומ-GTX 1070 ו-1080) בדומה לדורות קודמים בשוק זה.

כאשר יושק, סביר מאוד להניח שנראה גרסאות מותאמות אישית קצרות אפילו יותר, ואף גרסאות Low Profile עבור מערכות סלוניות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים