מפרטו הטכני של כרטיס המסך NVIDIA GeForce GTX 1060 נחשף לפני ההכרזה הרשמית

NVIDIA GeForce GTX 1060

המידע הקודם בנושא חשף לראשונה את קיומו של כרטיס ה-NVIDIA GeForce GTX 1060, כשהראה לנו תמונה של כרטיס המסך כאשר הוא עושה שימוש בלוח מודפס שונה מכרטיסי המסך האחרים שהושקו לאחרונה. כמו כן, מידע קודם דיבר על כך שכרטיס המסך יבוסס בשונה מהם גם כן על שבב ה-GP106 ולא GP104.

המידע החדש והמבוסס למדי מאשר סופית את השמועות האלו, ואף מוסיף את כל הפרטים שאנחנו צריכים לדעת בנוגע לכרטיס מסך ה-NVIDIA GeForce GTX 1060. ראשית, ההשערה שלנו הייתה נכונה – NVIDIA לחוצה להשיק אותו כמה שיותר בקרוב, ועוד איך – כבר השבוע, ב-7 ביולי (יום חמישי-שישי שעון ישראל) על מנת להענות ל-AMD הקוראת עליה תיגר בשוק כרטיסי המיינסטרים עם ה-Radeon RX 480 החדש שלה.

תמונה: מתוך VideoCardz

ה-GTX 1060 עושה שימוש בליבה המצומצמת יותר בסדרת ה-Pascal, ה-GP106-400 A1. הוא יגיע עם נפח זיכרון של 6 גיגה-בייט “בלבד” מסוג GDDR5 ברוחב פס של 192 ביט, ובעל 1280 ליבות CUDA. נצילות כרטיס ה-GTX 1060 מסתכמת ב-120 וואט בלבד, כיאה לשוק זה ומה שמאפשר להכניס אותו למערכות בעלות ספקי כוח מוגבלים יותר.

מבחני ביצועים רשמיים עדיין לא נחשפו, זאת מלבד השקופית של NVIDIA שמצביעה על כוח השווה לשל GTX 980 – סביר להניח שבמהלך השבוע יגיעו כמה “הצצות”. עם פרק זמן כה קצר עד ההשקה, עדיף לחכות ולראות בזמן אמת למה כרטיס ה-GTX 1060 מסוגל.

סוגיה נוספת היא מחירו, שלא נחשף באופן ברור – אך השמועות מדברות על 300 דולר, כ-50 דולר יותר מכרטיס ה-RX 480. במידה וזהו מחירו הרשמי, כרטיס זה לא יספק חלופה ישירה ל-RX 480 של AMD מבחינה כלכלית, אך עם ביצועים השווים לכוחו של GTX 980, מספר גדול של משתמשים עשוי להחליט שתוספת ה-50 דולר הנ”ל עדיפה עבורו. במידה והכרטיס ימכר עבור 250 דולר, כרטיס ה-RX 480 יהפוך ללא רלוונטי בעליל תוך זמן קצר מאוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים