חברת AMD תנסה להשיב מלחמה לאינטל עם מעבדי ה-Zen בעלי שבב גראפי מסוג Polaris

AMD

בשלב זה כבר ידוע לכולנו שבשנת 2017 תנסה חברת AMD להשיב מלחמה בשוק המעבדים ליריבתה הגדולה, אינטל, עם ארכיטקטורת מעבדים חדשה הנקראת Zen המתאפיינת במעבד 8 ליבות, זאת לאחר שנעדרה משוק זה (לפחות מהשוק העליון) זמן רב והשאירה לחברת אינטל שליטה בלתי מעורערת עם מעבדי ה-Core i7 העוצמתיים שלה.

הדיווח שמתקבל כעת מדבר על סדרת מעבדי ה-APU שבארכיטקטורת ה-Zen איתם תתחרה AMD במעבדים הזולים יותר של אינטל. המעבד המוביל את סדרת מעבדי ה-APU, שעלום שם לחלוטין כרגע, יכיל ארבע ליבות – עדיין לא ברור אם גם הוא יתאפיין בטכנולוגיה המקבילה ל-Hyper-Therading של אינטל על מנת להשיג 8 ליבות עיבוד לוגיות.

AMD-x86-Zen-CoreTEMP

הפרט המעניין הוא שמעבד זה צפוי לשלב ליבה גרפית מארכיטקטורת ה-Polaris, עליה מבוססים כרטיסי המסך החדשים של AMD המתחילים להציף את השוק כעת, כגון ה-Radeon RX 480 החדש. הליבה החדשה כמובן לא תכיל את מלוא הפוטנציאל הטמון בה, ובטח שלא תביא אל השולחן כוח עיבוד מובנה הזהה לשל RX 480, אך אפשר לצפות למשהו באזור כרטיס ה-RX 460 שזו הולכת להשיק בימים אלו – כרטיס מסך ברמתו של ה-Radeon R7 370 לכל היותר.

המעבד יכיל זיכרון מטמון של 2 מגה-בייט מרמה שניה ו-8 מגה-בייט מרמה שלישית. פרט מעניין, שלא ברור אם נכון בשלב זה הוא תמיכה של תדר זיכרון של עד 3200 מגה-הרץ – הוא וכל משפחת ה-Zen יגיעו עם תמיכה בזכרונות DDR4 ועל גבי התושבת החדשה, ה-AM4. כמו כן, מעבד זה צפוי לשאת צריכה מקסימלית של 65W בלבד. נותר רק לחכות ולראות מה חברת AMD מכינה לנו בשרוול.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים