כרטיס הזיכרון החדש של סמסונג עוקף את כולם בסיבוב

כרטיס זיכרון בנפח 256GB מסוג UFS (תמונה: סמסונג)

לאחר שהשיקה לפני מספר חודשים את כרטיס ה-Micro SD הראשון בעולם בנפח 256 גיגה-בייט, משיקה סמסונג כרטיס חדש מסוג UFS בנפח זהה שעוקף את הכרטיס שהשיקה Sandisk בסיבוב.

נדמה כי כרטיסי זיכרון קטנטנים בנפח 256 גיגה-בייט הוא הטרנד החם הבא בעולם האחסון הנייד – כרטיס ה-EVO Plus של סמסונג החל את התופעה ואליו הצטרף הכרטיס מבית סנדיסק שהושק לפני ימים בודדים. הכרטיס של סנדיסק תירץ את הגעתו המאוחרת למסיבה בביצועים גבוהים יותר משל הכרטיס מבית סמסונג (שיפור של חמישה מגה-בייט במהירות הקריאה), וכעת סמסונג מציגה את התשובה המוחצת שלה בדמות כרטיס UFS חדש אשר מרסק את הכרטיס של סנדיסק במבחני הביצועים.

הכרטיס החדש של סמסונג מציע מהירות קריאה רציפה אסטרונומית של 530 מגה-בייט לשנייה – מהירות המסוגלת להתחרות אפילו בכונני SSD יקרים, גבוהה הרבה משל כרטיסי ה-Micro SD הנפוצים בשוק שמהירותם המירבית גובלת ב-100 מגה-ביט בשנייה. מהירות הכתיבה המירבית עומדת על 170 מגה-בייט לשנייה, בעוד שמהירויות הכתיבה והקריאה הרנדומליות עומדות על 35,000 ו-40,000 פעולות לשנייה בהתאמה – מהירות גדולה פי 20 לקריאה ופי 350 לכתיבה בהשוואה לכרטיס Micro SD רגיל.

כרטיס זיכרון בנפח 256GB מסוג UFS (תמונה: סמסונג)
כרטיס זיכרון בנפח 256GB מסוג UFS (תמונה: סמסונג)

שיפורי הביצועים האסטרונומיים נובעים מהשימוש בתקן UFS, תקן זיכרון מתקדם שתוכנן במקור לספק את צרכיו התובעניים של סמארטפון הדורש קריאה מהירה במיוחד של קבצים רבים הקשורים למערכת ההפעלה וליישומים הפועלים בה. מתחריו של הכרטיס פועלים בתקן UHS-I שתוכנן עבור כרטיסי זיכרון ומציע ביצועים מירביים ירודים בהרבה. תקן UFS הומר לשימוש בכרטיסי זיכרון רק במרץ השנה בעזרתה של סמסונג וגוף התקינה JEDEC, וזו הסיבה שלא זכינו להנות ממנו בכרטיסים אחרים עד כה.

עבור מי שזקוק לנפחים קטנים יותר, בסדרת ה-UFS יושקו גם כרטיסים בנפחים 32, 64 ו-128 גיגה-בייט המציגים ביצועים דומים. מחירם של הכרטיסים החדשים טרם נחשף, אך ניתן להניח שהוא יהיה גבוה משמעותית משל כרטיסים אחרים בנפח דומה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים