בוב מנספילד חוזר לאפל כאחראי על פרוייקט פיתוח מכונית ה-Apple Car

חנות אפל בניו-יורק (צילום: גאדג'טי) חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הוול-סטריט ג’ורנל מוסר בדיווח חדש ומסעיר למדי כי בכיר אפל לשעבר, בוב מנספילד, חוזר בסערה לחברה על מנת לפקח ולעמוד בראש פרוייקט טיטאן (Project Titan), אשר במסגרתו מפותחת מזה מספר שנים המכונית האוטונומית והחשמלית Apple Car. בתפקידו החדש יחליף מנספילד את סטיב זאדסקי, סמנכ”ל בכיר לשעבר באפל ומי שככל הנראה עמד בראש הפרוייקט מאז 2014.

על פי “מקורות יודעי דבר” של המגזין, מנספילד, אחד מן הבכירים המוערכים ביותר באפל, כבר הספיק לתפוס פיקוד על צוות המכונית האוטונומית מוקדם יותר החודש. למעשה, בג’ורנל שוחחו עם מספר מהנדסים העובדים על ה-Apple Car, שמסרו כי צוות ההנדסה הבכיר בפרוייקט טיטאן מדווח אל מנספילד באופן ישיר.

הביוגרפיה אודות בוב מנספילד לפני שפרש מעבודתו באפל
הביוגרפיה אודות בוב מנספילד לפני שפרש מעבודתו באפל (מקור: Apple.com)

בוב מנספילד החל את עבודתו באפל כבר ב-1999, אז החברה בה עבד נרכשה ע”י הענקית מקופרטינו. מאז ועד לפרישתו הסופית ביולי 2013, המועד בו הוסר עמוד הביוגרפיה שלו מאתר אפל, הספיק מנספילד לקחת חלק בפיתוח החומרה של מחשבי ה-MacBook, iMac ועוד, בעודו מכהן כסגן-נשיא בכיר להנדסת חומרה.

ביוני 2012 הודיעה אפל כי מנספילד פורש מתפקידו כסגן-נשיא בכיר להנדסת חומרה, אם כי כחודשיים לאחר מכן מסרה היצרנית כי מנספילד ישאר לעבוד בחברה על “פרוייקטים עתידיים”, תוך שהוא מדווח על עבודתו ישירות למנכ”ל, טים קוק. עוד באותה שנה, במהלך חודש אוקטובר, עבר מנספילד לתפקד כסגן נשיא בכיר לטכנולוגיות, זאת עד אשר פרש סופית כשנה לאחר מכן.

דברים אלו אודות חזרתו של מנספילד לאפל מגיע ימים ספורים לאחר שדיווח של מגזין The Information טען כי אפל דוחה את השקת המכונית האוטונומית Apple Car ל-2021 בעקבות מספר סיבות. אחת מהן, אגב, הייתה עזיבתו של סמנכ”ל בכיר בחברה, סטיב זאדסקי, שאת מקומו ימלא, על פי הדיווח החדש, בוב מנספילד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים