בעקבות Galaxy Note 7: מכשירי דגל מבית יצרניות שונות ישלבו סורק קשתית עוד השנה

Stiller Beobachter / flickr

ב-2 לאוגוסט, יום שלישי, צפויה סמסונג לחשוף באופן רשמי את אחד מן המכשירים המדוברים ביותר במחצית השניה של 2016, הוא פאבלט הדגל Galaxy Note 7. אחד מן החידושים הבולטים ביותר שיגיעו עימו יהיה סורק קשתית זריז ויעיל למדי, פיצ’ר שכנראה יהפוך אותו למכשיר האנדרואיד בעל התפוצה הרחבה ביותר המציע יכולות זיהוי ביומטרי מסוג זה.

כעת, שבוע לפני ההכרזה הרשמית על המכשיר, נראה כי השפעת ה-Note 7 על שוק המובייל העולמי כבר החלה. על פי דיווח חדש של אתר DigiTimes הטיוואני, יצרניות סמארטפונים שונות, ביניהן שיאומי ו-LeEco, עובדות בימים אלו על פיתוחן של טכנולוגיות עצמאיות לזיהוי ביומטרי על-ידי סריקת קשתית המשתמש. מלבד אלו, מוסיף הדיווח כי גם ספקיות רכיבים מובילות, ובראשן קוואלקום, הגבירו את פיתוח טכנולוגיות זיהוי ביומטרי מסוגים שונים.

אף שב-2013 מי שהאיצה את אימוצם של אמצעיי הזיהוי הביומטרי בסמארטפונים הייתה אפל, עם חשיפתו של חיישן ה-Touch ID באייפון 5S, נראה כי הפעם תהא זו סמסונג שתגרום למגמה זהה עם סורקי הקשתית. למעשה, מקור האתר מוסיף ומציין כי מכשירי האייפון שיוכרזו ב-2018, אייפון 8 ואייפון 8 פלוס/פרו, יציעו למשתמשיהם סורק קשתית מובנה. נדגיש כי כבר כיום קיימים מגוון מכשירים המציעים יכולות זיהוי ביומטרי דומות, בהם צמד מכשירי הדגל לווינדוס 10 עבור סמארטפונים, הם Lumia 950 ו-Lumia 950XL.

עד שיהפוך ה-Galaxy Note 7 לרשמי בעוד ימים ספורים, צפו בסרטון הקצרצר שמציג כיצד יעבוד סורק הקשתית:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים