חברת Seagate מכריזה על כונן SSD בנפח 60 טרה-בייט

כונן SSD בנפח 60TB כונן SSD בנפח 60TB (תמונה: Seagate)

יצרנית הכוננים הקשיחים Seagate הציגה כונן SSD מהיר בנפח שובר שיאים של 60 טרה-בייט – פי ארבעה משל מחזיק השיא הקודם מבית סמסונג, שנפחו 15 טרה-בייט.

ההכרזה החדשה מפתיעה למדי, בהתחשב בעובדה ש-Seagate מתמחה בכוננים קשיחים “מסורתיים” (בעלי פלטות מסתובבות) ונכון לרגעים אלה לא מציעה כונני SSD לשוק הצרכני. הכונן החדש יוצר את הנפח העצום באמצעות כמות גדולה במיוחד של זיכרון פלאש (NAND), אותם הוא מאחסן במעטפת בגודל 3.5 אינץ’ – גדולה משמעותית מהגודל המקובל עבור כונני SSD, אשר עומד על 2.5 אינץ’.

השבבים בכונן מיוצרים בידי חברת מיקרון והם מציעים צפיפות אחסון גבוהה במיוחד שמאפשרת את יצירת הנפח האסטרונומי. כיוון שמדובר בכונן ללא חלקים נעים המאחסן את הזיכרון בתאים הנמצאים על שבב, הכונן החדש מציע אמינות גבוהה משל כונן קשיח רגיל עם יכולת שמירה על מידע לאורך זמן, תכונה חשובה עבור השוק העסקי בו אובדן מידע לא בא בחשבון.

seagate logo

כפי שכבר ניחשתם, הכונן החדש לא מיועד עבור השוק הפרטי אלא לשוק הארגוני. בעזרתו ניתן ליצור מערכי מידע גדולים במיוחד באמצעות שימוש בכמות קטנה מאוד של כוננים – 17 כוננים בלבד עבור יותר מפטה-בייט שלם של מידע. המערך הזה, בנוסף לשטחו הפיזי המצומצם, צורך כמות חשמל קטנה מאוד – וואט אחד בלבד לכל ארבע טרה-בייט. לקינוח, כיוון שמדובר בכונני פלאש, מהירות הקריאה והכתיבה גבוהות במיוחד ומאיצות פעילות עיבוד עתירות מידע.

ככל הנראה, הכונן החדש לא צפוי להקל על הכיס – כונן דומה בנפח 15 טרה-בייט אותו השיקה סמסונג בחודש שעבר מאלץ את רוכשיו להיפרד מ-10,000 דולרים. הכונן החדש של Seagate יוצע לחברות וארגונים החל מהשנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים