טסלה מציגה סוללה חשמלית שתאיץ את המודל S מ-0 לכ-100 קמ”ש ב-2.5 שניות

Model X P100D (תמונה: TESLA) Model X P100D (תמונה: TESLA)

חברת טסלה של אילון מאסק השיקה השבוע סוללה חשמלית חדשה שתספק הרבה יותר אנרגיה. יחד איתה יוכלו המכוניות החשמליות להיות בין המכוניות המהירות בעולם, ולבטח המכונית המשפחתית המהירה בעולם.

הסוללה החדשה תהיה בעלת עוצמה של 100 קילווואט/שעה ותוכל “להטיס” את הדגם המשפחתי שיקרא Model S P100D מ-0 ל-60 מייל (96.5 ק”מ) תוך 2.5 שניות, תאוצה שמתחרה בכל מכונית ספורט יקרה. למעשה רק פרארי ופורשה מייצרות ביצור סדרתי מכוניות מהירות יותר (למרות שמאסק התגאה בה כמהירה ביותר מפס ייצור מכיון שאי אפשר לקנות אותן כעת).

דגם הקרוס-אובר שיקבל את הסוללה החדשה יקרא Model X P100D ויאיץ אותה מ-0 ל-60 תוך 2.9 שניות, מה שהופך אותו לרכב ה-SUV המהיר ביותר בעולם. שידרוג למנוע החדש יעלה 10 אלפי דולרים למי שכבר הזמין מטסלה ולא קיבל (רק למי שקנה את הגרסה החזקה ביותר שנקראת Ludicrous). מי שכבר מחזיק באחת מדגם ה-P90D הקודם ורוצה את הסוללה החדשה יאלץ לשלם 20 אלפי דולרים.

למרות ההתלהבות מהפוטנציאל החשמלי, צריך לזכור שמכונית טסלה היא עדיין עסק די יקר. דגם ה-Model S P100D יעלה 135 אלף דולר (לעומת 125 אלף דולר לדגם הקודם). לפני ההכרזה יצר מאסק ציפייה גדולה עם טיזר בטוויטר. לאחר שיצאה ההודעה על הסוללות המשודרגות, ההתלהבות פחתה. זאת מכיון שבשוק מצפים שמאסק יתמודד עם הבעיות האמיתיות של טסלה: בנייה מהירה יותר של מכוניות והורדת עלות הייצור והמכירה, במקום להציג גימיקים תדמיתיים שרק מרחיקים את חלום ה’רכב חשמלי לכל פועל’.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים