כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת תערוכת Tokyo Game Show 2016

לוגו תערוכת הגיימינג Tokyp Game Show

מדי שנה, במהלך ספטמבר, מתקיימת תערוכת Tokyo Game Show, או TGS בקיצור. מדובר בחגיגה של תעשיית המשחקים היפנית עם חברות ענק כמו קאפקום, סוני ו-Square Enix, המשתתפות מדי שנה. צפו להתקל בשמות הגדולים ביותר מיפן, לצד מפתחי אינדי, אוניברסיטאות ומסלולים אקדמיים העוסקים בגיימינג, ועוד. התערוכה מתקיימת בעיר צ’יבה, בסמוך לטוקיו, והשנה מדובר בתערוכה חגיגית במיוחד החוגגת את 20 שנותיה של Tokyo Game Show.

התערוכה תיפתח ב-15 בספטמבר לחברי התעשייה, וב-17 תפתח גם לקהל הרחב ליומיים נוספים. בשנה שעברה הוכרזו בתערוכה השם הרשמי של ה-PlayStation VR (שהיה ידוע כ”פרוייקט מורפאוס” לפני כן), המשחק Gravity Rush 2, הרחבה ל-Bloodborne, הופעתו המחודשת של Nioh וכותרים נוספים. לא נופתע להתקל בתערוכה במשחקים בסדרות כמו Dragon Quest ו-Persona, שהינן מותגי גיימינג מובילים ביפן.

חברות רבות מהמערב יגיעו להציג בתערוכה, וביניהן שמות גדולים כמו 2K / Take Two Interactive ומיקרוסופט. חברות כמו Twitch, Yahoo ו-PayPal צפויות להציג את החידושים האחרונים בטכנולוגיות הרשת שלהן, וגם יצרניות חומרה ומחשבים, כמו Alienware ואינטל, יציגו חידושים ומוצרי חומרה. את רשימת המציגים המלאה ניתן למצוא באתר התערוכה – ואם אתם באזור, תוכלו לקנות כרטיס לביקור.

תערוכת הגיימינג TGS - כך זה נראה בשנה שעברה (צילום: MSI)
כך זה נראה בשנה שעברה (צילום: MSI)

שטח התערוכה יחולק למתחמים שונים. עיקר הפעילות תהייה במתחם התערוכה המרכזי, בו יוצגו המשחקים הגדולים והבולטים ביותר. יהיו מספר מתחמים המוקדשים למפתחות משחקים משטחים גאוגרפיים מסוימים, כגון מתחם מזרח-אירופאי, או מתחם המוקדש לאמריקה הלטינית. לצידם תוכלו למצוא גם מתחם למציאות מדומה (VR), מתחם המוקדש לאינטליגנציה מלאכותית (AI) ואחד המוקדש לסימולטורים רומנטיים (משחקי דייטינג), ז’אנר מרכזי ביפן אשר מצדיק אזור משל עצמו בתערוכה.

כבכל תערוכה, צפו להתקל בהרבה קוספליי: מתחפשים-מקצועיים המחופשים לדמויות ממשחקים, סרטים ואנימה. מכיוון שביפן תחום הקוספליי מפותח במיוחד, יהיו בתערוכה שני מתחמים שלמים המוקדשים לקוספליי, ובסוף כל יום פתוח (17-18) המבקרים יוכלו להנות מתצוגת קוספליי על במה, שקוספליירים מכל רחבי העולם יגיעו כדי לעלות עליה.

אירוע גדול נוסף שצפוי להתרחש ב-TGS הוא Japan Game Awards, טקס חלוקת פרסי תעשיית הגיימינג היפנית. מדובר באירוע הדומה לטקס ה-Video Game Awards או לטקס פרסי האוסקר, אך לתעשיית הגיימינג היפנית בלבד. כמו ב-E3, חלק מהחברות ידאגו לשידור חי של האירועים שלהן, וחלקן לא. סוני מתכננת אירוע מקדים לתערוכה שישודר הבוקר (ג’), וניתן לצפות בו כאן החל מהשעה 10:00.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים