מיקרוסופט: “ה-PS4 Pro לא חזקה מספיק בשביל 4K אמיתי”

סוני פלייסטישן 4 פרו פלייסטיישן: משחקים בלעדיים מצויינים

בראיון שנערך עם בכיר מיקרוסופט אלברט פנלו (Albert Penello), הביע פנלו את דעתו על ה-PS4 Pro, הדגם הבא של הקונסולה הפופולארית מבית סוני. פנלו הדגיש באופן חד משמעי, כי המכשיר החדש של סוני אינו מסוגל לעמוד בביצועים אותם הגיימרים מצפים לקבל.

“4.2 טרה-פלופים [מדד לחישובי נקודה-צפה לשניה] אינם מספיקים בשביל 4K אמיתי”, אמר פנלו. כשנשאל מדוע, אם כך, סוני משווקת את הקונסולה כבעלת היכולת להריץ משחקים ברזולוציה המדוברת, פנלו הסביר כי ההגדרה של סוני ל-“4K” מגיעה עם הרבה “כוכביות”, ולמעשה לא מייצגת את הרזולוציה האמיתית בה המשחקים רצים.

יש הרבה הסתייגויות שהם נותנים ללקוחות בקשר ל-4K כרגע“, אמר פנלו. “הם מדברים על Checkerboard Rendering [שיטת רינדור], Upscaling [מתיחת תמונה] ודברים בסגנון. יש הרבה כוכביות בשיווק שלהם סביב 4K. זה מעניין, כי כשאנחנו [מיקרוסופט] חשבנו על הנתונים שאנו רוצים ל-Scorpio […] הקשבנו למפתחים עצמם שאמרו לנו מה דרוש על מנת לרנדר 4K טבעי“. כוונתו היא שמכשיר ה-Scorpio העתידי של מיקרוסופט ירנדר תמונה ב-4K מלא, במקום למתוח תמונה קטנה יותר או להשתמש בקיצורי דרך.

פנלו פורט על חשש אותו הביעו גיימרים רבים מאז שנחשפו נתוניה של ה-PS4 Pro לראשונה. נתונים אלו, על הנייר, מעוררים שאלות לגבי יכולת הקונסולה לרנדר משחקים ברזולוציית 4K באופן מספק. הגיימרים משווים את ביצועי ה-PS4 Pro ליכולות של מחשבים אישיים מתקדמים המריצים משחקים ב-4K, ולטענתם חומרת הקונסולה של סוני נופלת מהדרוש לחוויית 4K משכנעת. בראיון קודם, פנלו אמר כי “היתרון של Scorpio בביצועים יהיה מובהק“.

עם זאת, סוני מדגימה משחקים ברזולוציית 4K, וביניהם משחקים בפרופיל גבוה כמו Mass Effect Andromeda שנראה נהדר ב-Ultra HD. סוני גם הבהירה שלא כל המשחקים ירוצו ב-4K: חלקם יהנו משדרוג גרפי משמעותי אך יישארו ב-1080p, רזולוציה נמוכה יותר (Full HD). משחקים נוספים יתמכו בחומרה החדשה של ה-PS4 Pro, בין אם אלו משחקים חדשים כמו Call of Duty: Infinite Warfare או כותרים קיימים, שיקבלו טלאי (Patch) לשדרוג הגרפיקה והביצועים בדגם החדש.

האם סוני באמת תספק לגיימרים את החוויה שהם מצפים לה? צפו לעדכונים נוספים ככל שאנו מתקרבים למועד השקת המכשיר, שנקבע ל-10 בנובמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים