-פרסומת-

ביקורת משחק: ReCore – קלאסיקה מודרנית או אכזבה?
| יום שלישי, 27 בספטמבר 2016, 16:00 | משחקים

ReCore הוא משחק פלטפורמה מגוף שלישי שפותח על ידי שתי חברות קטנות: Comcept ו-Armature Studio. חברות אלו הוקמו על ידי יוצרי Mega Man ו-Metroid Prime, שהבטיחו להציג יורש ראוי למשחקים הללו. כעת, משהגיע המשחק לחנויות נוכל לבחון: האם הוא מקיים את ההבטחה?

להתעורר בכוכב עוין

לאחר שמגפה משתקת ורצחנית המכונה The Dust Devil הכתה בתושבי כדור הארץ, פנתה האנושות לכוכבים. הכוכב המדברי Far Eden נבחר כיעד לאכלוס האנושות, אך לא לפני שיעבור טרה-פורמציה, כלומר התאמת האטמוספרה לתנאים הדומים לכדור הארץ. אותו תהליך טרה-פורמציה נעשה על ידי רובוטים המכונים corebots, או רובוטי-ליבה, מכיוון שהשילדה שלהם מונעת על ידי ליבה חכמה עם זכרון ואף אישיות משלה.

המשלחת האנושית הראשונה הגיעה ל-Far Eden במטרה לבחון את עבודתם של הרובוטים, ולדווח לכדור הארץ מתי אפשר לבוא וליישב את הכוכב. רוב המשלחת נשארה בחלל, צפה בתרדמת מעל לכוכב המדברי, ורק מספר אנשים בודדים ירדו לקרקע עם רכבים מיוחדים, רדומים גם הם.

ג’ול (Joule), גיבורת המשחק, מתעוררת להפתעתה בכוכב שלא מוכן עוד. אם לא די בזה, מלבד כלבה הרובוטי הנאמן מאק (Mac) היא מגלה שכל הרובוטים בכוכב הפכו עוינים לבני אדם. ללא יכולת ליצור קשר עם החלליות של המשלחת, ג’ול ומאק יוצאים אל השממה המדברית לחקור מה לעזאזל קרה.

להתעורר בעולם עוין (מתוך ReCore)

להתעורר בעולם עוין (מתוך ReCore)

אם כך, ב-ReCore אנו שולטים בג’ול מגוף שלישי, בעודה מסתובבת ב-Far Eden. העולם של המשחק יחסית פתוח, כשמשימות שונות, בין אם משימות של העלילה או משימות צד, מתנהלות במנהרות ובמבנים שבנו המכונות. כיאה למשחק פלטפורמה, על ג’ול לקפץ בין משטחים, לנצח אויבים בקרבות ולפתור חידות הדורשות לרוב התמצאות טובה במרחב ותזמון נכון של קפיצות ממקום למקום.

בדרך ג’ול תאסוף ליבות של רובוטים סוררים. את הליבות הצבעוניות היא תטחן לאבקה צבעונית, ותשתמש בה לשדרג את הרובוטים שלה. קרבות עם בוסים וחידות מיוחדות ייתנו לה גם “ליבות פריזמטיות” (Prismatic Cores), בהן היא תשתמש כדי לפתוח אזורים נעולים, לצאת למשימות-צד ולהתקדם בעלילה.

ליבות של רובוטים עוינים ישמשו אתכם להרכבת רובוטים משלכם

ליבות של רובוטים עוינים ישמשו אתכם להפעלת רובוטים משלכם

כל המרכיבים לקלאסיקה מודרנית

במבט ראשון ReCore הוא משחק פנטסטי. המשחק נראה נפלא. הסביבות שלו יפות ונעימות לעין, הרובוטים של ג’ול חמודים ומעוררי אמפתיה והאויבים מאיימים ומספיק מגוונים כדי לעורר עניין. כמשחק פלטפורמה, ReCore נותן לנו את כלים כדי לנוע במרחב, כמו קפיצה כפולה ויכולת לשגר את ג’ול קדימה, יכולות שניתן לשלב ביניהן בכל מיני דרכים כדי לנוע בחללים שונים בדרכים שונות.

השלבים מעניינים לרוב, עם אתגרים מרחביים רבים ומשימות צד לא פשוטות בכלל למי שמעוניין להתאמץ בשביל ציוד מעט נדיר יותר. הפלטפורמות גם מספיק ברורות ונוחות לנחיתה ולתמרון, כך שגם בשלבים המאתגרים ביותר סביר שלא תיפלו למותכם רק כי פספסתם את קצה המצוק. נפילות גם לא עושות נזק בפני עצמן, כך שלא תצטרכו לפחד מהן, אלא אם תיפלו לחומצה, לבה, וכדומה.

הקרבות במשחק מהנים, ואינם קלים מדי – ישנה אפשרות להנעל על האויבים עם הכוונת, ובמהרה תגלו שזה לא סתם “כלי עזר” אלא פונקציה חיונית להשרדותכם. האויבים מהירים מאד, מתרוצצים ממקום למקום ומתקיפים בהמון מתקפות הרסניות. התחמקות ממטר היריות והמתקפות שנשלחות לעברכם יעסיקו אתכם ללא הרף, ולכן הנעילה על האויבים כה הכרחית. מנגנון הנעילה אינטואיטיבי ונוח, וכמוהו גם היריות עצמן, שמהן יש שני סוגים – יריה רגילה מהרובה, ויריה חזקה יותר שצריך לטעון זמן מה, בדומה ליריות במשחקי Mega Man.

לא דורך במקום

על הנוסחה הזו ReCore מנסה גם לחדש, ועושה כן בצורה מעניינת. ראשית ישנו משחק הצבעים: ב-ReCore האויבים מתחלקים לצבעי היסוד, כשכל צבע מרמז על סוגי המתקפות שלהם – אדומות (אש ומתקפות מהירות), כחולות (לייזר ויכולות שיתוק) וצהובות (טילים ומגני אנרגיה). ישנם גם רובוטים עם ליבות מיוחדות, בצבעים משולבים (סגולות, כתומות וירוקות) שמחליפים את הצבע והמתקפות תוך כדי קרב.

השילדות גם באות במגוון סוגים וצורות, כגון כלב, עכביש, ועוד מספר סוגים שניתן לכם לגלות בעצמכם. כל סוג של “חיה” מפעיל יכולות מעט שונות, וכך השילוב בין צבע הליבה לסוג השילדה מספק מגוון רב של אויבים שיש להתמודד אתם בדרכים שונות. הרובוטים של ג’ול פועלים בצורה מאד דומה – ג’ול מתחילה עם רובוט כלב אחד בעל ליבה כחולה, ובמהלך המשחק משיגה עוד ליבות ועוד שילדות. כל שילדה נותנת לג’ול גם יכולות חדשות לתקשר עם הסביבה, ובכך להפעיל מכשירים ולהגיע לאזורים שהיו חסומים לה לפני כן.

את יכולת הקרב של הרובוטים ניתן לשדרג על ידי שדרוג של הליבות בעזרת רסיסי-ליבה של אויבים, ובעזרת שדרוג של השלדות עצמן. במהלך טיולינו ב-Far Eden אנו מוצאים סכמות שמאפשרות לנו לפתח חלקי שילדה חדשים, שגם הם באים בצבעים שונים וברמות כוח שונות, כך שהרובוטים של ג’ול תמיד יהיו מודולרים מאד ועם אלמנטים שיתאימו לסגנון המשחק המועדף על השחקן. כל זה פנטסטי, אך כאן גם טמונה הבעיה ההופכת את ReCore ממשחק שיכל להזכר לדורות, לקטסטרופה מצערת וכמעט בלתי שחיקה.

 טרטור מיותר

הבעיה האמיתית מתחילה כשג’ול משיגה את הרובוט השלישי. כל רובוט, כאמור, מאפשר לג’ול לתקשר עם הסביבה בדרכים שונות, כך שמכשולים מסוימים מצריכים נוכחות של רובוטים שונים. הצרה היא שג’ול לא יכולה להסתובב עם יותר משני רובוטים איתה באותו הזמן. תחילה זה כלל לא מפריע, אך כבר מהרובוט השלישי זה מעיק, ועם הרביעי והחמישי גם הרגוע שבשחקנים יכול לאבד את העשתונות.

בשביל להחליף את הצוות שיוצא עם ג’ול למשימה צריך להגיע לאחת מנקודות השיגור המפוזרות במפה, והן לא תמיד קרובות או זמינות. כך, למשל, אם אתם נתקלים במסילה שרק העכביש יכול ללכת עליה, והעכביש לא אתכם, תצטרכו לוותר על המסילה לגמרי, בתקווה שתזכרו אותה בעתיד כשתעברו שוב במקום עם העכביש. לחליפין, תוכלו לחזור אחורה לנקודת השיגור כדי להחליף לרובוט הנחוץ, ולעבור שוב את הדרך אל הנקודה עם המסילה, ובכך לוותר על רובוט אחר עם יכולת אחרת.

אך חכו! כאן לא הסתיימו צרותינו. בסופו של דבר, יהיו לכם תמיד יותר שלדות מאשר ליבות. מה אם השלדה של העכביש לא מאוכלסת בליבה בכלל? ובכן, במצב כזה תצטרכו להשתגר אל הבסיס, שם לאכלס את שילדת העכביש בליבה, ובכך גם תבזבזו עוד זמן וגם תהפכו שילדה אחרת ללא-שמישה. אם תזדקקו לה בעתיד (הקרוב, כנראה), תאלצו לחזור שוב אל הבסיס ולהמשיך בג’אגלינג הרובוטים המעייף הזה.

רוצים להחליף את צוות הרובוטים המלווה אתכם? עליכם לחזור לנקודת השיגור

רוצים להחליף את צוות הרובוטים המלווה אתכם? עליכם לחזור לנקודת השיגור

זמן ההמתנה ארוך מהרגיל

אם זה לא מספיק, ReCore מציג את זמני הטעינה הארוכים ביותר למשחק Xbox One שיצא לנו להתקל בהם בשנים האחרונות. מעבר מאזור לאזור גורר אחריו זמן טעינה שיכול להגיע לעתים לשתי דקות שלמות. ביום ההשקה של המשחק יצא למשחק טלאי (Patch) שהפחית אותם מעט, ולפני מספר ימים יצא טלאי נוסף, גם הוא מוקדש לבעיה זו וזו בלבד. ואכן, זמני הטעינה קוצרו מעט, אך הם עדיין ארוכים יותר מדקה ומתסכלים מאד. בשלבים המאוחרים, בהם יש צורך בתחלופה בלתי פוסקת של ליבות ורובוטים, אתם תמצאו את עצמכם מניחים את השלט בתסכול ועוברים לפעילות אחרת, שבאמת שווה את זמנכם.

יש למשחק בעיות נוספות, והבולטת ביניהן היא נפילה משמעותית של קצב הפריימים לשניה. המשחק רץ על 30 פריימים בשניה רוב הזמן, וזה מספיק, אך דווקא בקרבות העמוסים ביותר, בהם כל מהלך הוא גורלי, מכשיר ה-Xbox מתקשה עם עיבוד הנתונים ואנחנו חוטפים על זה, וחזק. בתמונה הגדולה זה לא נורא מדי, אך זה לא מוסיף חן למשחק שגם ככה פוגע ביכולתינו לשחק בו.

בשורה התחתונה

ReCore הוא משחק פלטפורמה שפותח על ידי חברות שיודעות מה הן עושות – הן ויזואלית והן במשחקיות. הוא מלוטש ומהוקצע מאד. עם זאת, הוא הופך למעיק ומייגע בחציו השני, וכמעט בלתי-שחיק לקראת הסוף, בטח ובטח אם אתם אוהבים למצוא ולפתוח את כל האזורים והתיבות הסודיות. במחירו הנמוך יחסית הוא יכול לקרוץ לאלו מכם שאוהבים לחקור כל פינה ושעל במשחק, אך קחו בחשבון שההנאה והחקר יהפכו לתסכול בהמשך. נקווה ש-Comcept ו-Armature Studio ימשיכו להשתכלל – הם בהחלט בכיוון הנכון כשזה מגיע למשחקי פלטפורמה, אבל הם עדיין לא פיצחו את הנוסחה.

אהבנו

  • המשחק יפהפה ומאד נוח ויזואלית.
  • משחקיות פלטפורמה אינטואיטיבית, ברורה ומספקת מאד.
  • הרבה פוטנציאל לסינרגיות מעניינות בין שילדות מודולריות לליבות רובוטים שונות.

לא אהבנו

  • מערכת ניהול צוות מסורבלת, שגורמת לתסכול ככל שמתקדמים במשחק.
  • זמני טעינה ארוכים מהסביר, גם אחרי עדכונים שאמורים לתקן זאת.
  • נפילות משמעותיות של פריימים לשניה ברגעי השיא של המשחק.

ReCore זמין לקונסולת ה-Xbox One ולמחשבים אישיים מבוסס Windows 10 במחיר 40 דולרים. לצורך הסקירה המשחק נבדק על Xbox One.

חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
בוריס אוליאנסקי
מבקר קולנוע, צרכן מדיה מכל הסוגים ומעורב במשחקי תפקידים רוב חייו, שולחניים וממוחשבים. שותף להנחיית הפודקאסט Games of Future Past, המבקר משחקים חדשים לצד ישנים, ומשווה ביניהם.
תגובות לכתבה
  • RuR

    סקירה מצויינת. אני מרגיש כאילו אני מנוסה בזה למרות שאין לי את המשחק.

  • מייק אייק

    מצטרף לרורי, אחלה סקירה..
    בכל מקרה – המשחקיות לדעתי מאוד מדגישה את חוסר העומק של המשחק,
    חוסר דינמיות , והגרפיקה לטעמי די גרועה.
    לא יודע איך מיקרוסופט הגדולה שיחררה משחק כזה.

    • RuR

      זה לא של מייקרוסופט.

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות