-פרסומת-

ביקורת: Gears of War 4 – להציל עולם שכבר נחרב
| יום חמישי, 6 באוקטובר 2016, 16:00 | משחקים

Gears of War הוא אחד ממותגי העל של מיקרוסופט, סדרת משחקים שאמורים למכור קונסולות. לאחר ציפיה ארוכה וזמן רב בפיתוח, מגיע למכשירי ה-Xbox One ולמחשבי Windows המשחק הרביעי בסדרה הראשית. המשחק החדש ששמו פשוט Gears of War 4, לא פותח על ידי Epic Games, המפתחת המקורית, אלא על ידי The Coalition – חברה בבעלות מיקרוסופט. משחק זה אמור למשוך קהל חדש, ולספק גם את מעריצי הסדרה הוותיקים כהמשך לטרילוגיה המקורית (שהסתיימה עם Gears of War 3 ב-2011). האם Gears of War 4 עומד ברף הגבוה שהוצב לו?

הכירו את הגיבורים החדשים של Gears of War

Gears of War 4 הינו משחק יריות מבוסס-מחסה (Cover Based Shooter) מגוף שלישי, המתרחש בעולם הבדיוני סרה (Sera).

לפני 25 שנים, גיבור-המלחמה מרקוס פיניקס (Marcus Fenix) ועמיתיו הצליחו להציל את האנושות מאיום ה”ארבה” (The Locust). במלחמה, האטמוספרה של הכוכב סרה נפגמה באופן בלתי הפיך, נזק שהוביל לסופות ברקים אלימות במיוחד שמשתוללות בכוכב עד היום. שארית האנושות שיקמה את עצמה, וקואליציית הממשלות הותיקה, המכונה COG, הוקמה מחדש. כעת רוב ישובי האנושות נמצאים תחת שלטון COG, שבראשה עומדת השרה הראשונה ג’ין (First Minister Jinn).

מרקוס פניקס - כעבור שני עשורים וחצי

מרקוס פניקס – כעבור שני עשורים וחצי

מרקוס פיניקס, כגיבור מלחמה, פרש לחיות עם משפחתו רחוק מהערים הגדולות. בנו, JD, החליט ללכת בדרכו של אביו ולהתגייס לצבא ה-COG. השחיתות של COG הובילה את JD ואת חברו הטוב דל (Del) לערוק, ולחבור למחתרת המעוניינת לחיות מחוץ לחוקים הנוקשים של COG, המכנה עצמה The Outsiders.

החיים עם המחתרת התבררו כמסוכנים במיוחד לאחר שאיום חדש ולא מוכר תקף את המחנה בו שהו דל ו-JD. תושבי הישוב נחטפו, ביניהם ריינה (Reyna), מנהיגת המקום. דל, JD וקייט (Kait), בתה של ריינה, יוצאים למסע ארוך ומסוכן לגלות את מקור האיום החדש ולמצוא את חבריהם שנחטפו, בעוד שצבאות רובוטיים של השרה ג’ין דולקים אחריהם באמונה מוטעית שגיבורינו אחראים לחטיפות הללו.

כלי נשק ומשימות מגוונות

Gears of War 4 מבטיח לדבר לקהל ותיק וחדש כאחד, וגם עומד בהבטחה הזאת. בתחילת המשחק אנו משחקים בשלוש משימות “פלשבאק” קצרות שמזכירות לותיקים את אירועי המשחקים הקודמים, ומכניסות את השחקנים החדשים לאווירה. בנוסף, משימות אלו מלמדות על הנשקים הקלאסיים, ביניהם רובה-הסער המפורסם של הסדרה עם המסור החשמלי המחובר אליו.

לאחר שלושת משימות ההיכרות, אנו מתחילים את המשחק בנעליו של JD, כששחקן נוסף יכול להצטרף ולשלוט בקייט או בדל, המלווים את JD עד לסוף המשחק. לאט לאט אנחנו נחשפים לעוד ועוד סוגים של אויבים, ולנשקים המגוונים שאותם אויבים נושאים עמם, שאת כולם אפשר לקחת לעצמינו, למעט אולי הנשקים שהם חלק ביולוגי מגופן של המפלצות החדשות.

לחימה בצוות - Gears of War 4

לחימה בצוות – Gears of War 4

מלבד הנשקים השונים ישנם גם “טריקים”, מכשירים מיוחדים ומספר כלי רכב שמופיעים לאורך המשחק, ואתם תשתמשו בהם לרוב פעם-פעמיים, ולא תראו אותם יותר. זאת נקודה לזכותו של Gears of War 4, שכן זהו משחק שלא מפסיק לחדש. יהיו מקרים בהם קרב יריות זה או אחר ירגיש משעמם או מיותר, סתם עוד התקלות דומה לקודמותיה, אך ברוב המכריע של המקרים כל קרב מציב אתכם בפני סיטואציה חדשה ושונה מאלה שקדמו לה.

קצב המשחק משתנה מדי פעם עם שלבים “מיוחדים”, המציגים משחקיות מפתיעה ושונה לחלוטין. השלבים הללו, אותם ניתן לכם לגלות בעצמכם, לא חוזרים על עצמם אפילו פעם אחת, ומוסיפים למשחק תחושת רעננות וחידוש לכל אורכו. אלו מצטרפים למגוון המשימות המספק של המשחק, שלא מאכזב באורכו.

פערי דורות

הגיבורים של המשחק גם הם מכוונים לשני הקהלים ביחד. מצד אחד, מרקוס פיניקס מלווה את בנו וחבריו בחלק מהמשחק, וג’ון דימאג’יו (John Dimaggio), שחקן הקול המקורי שלו, עושה עבודה מצוינת כהרגלו בהצגת הלוחם המחוספס וחם-המזג. גיבורינו JD, לעומת זאת, נראה ונשמע יותר כמו גיבורים עכשוויים יותר של משחקי הרפתקאות – JD הוא אמנם חייל קשוח ומיומן לא פחות מאביו, אך הוא גם מלומד יותר, פניו וקולו עדינים יותר, ויש בו פחות כעס ויותר עוקץ וסרקאזם.

מרקוס פניקס ובנו - JD

מרקוס פניקס ובנו – JD

אחד מהמאפיינים המעניינים של המשחק הוא שבבירור כל הדמויות המבוגרות, הדמויות מהדור של מרקוס, נשמעות כמוהו – קולניות, גסות ואלימות, בעוד שדור הצעירים יותר דומה ל-JD וחבריו. העקביות הזאת גורמת לפערים בין הדמויות להרגיש כמו פערי דורות, לא רק בין קונסולות אלא גם בין אנשים בשר ודם. אחרי הכל, JD וחבריו גדלו בעולם הרבה יותר בטוח.

מי שמאכזב הוא דל, שלצד JD וקייט המעניינים והמשעשעים יותר מרגיש לרוב כלא מתאים, ולעתים נוצר הרושם שהוא פשוט בחור טיפש, וטעות לשים בידיו נשק. מלבדו ישנם עוד דברים במשחק שעשויים להרגיש מטופשים, אך היופי הוא שהדמויות עצמן גם מודעות לכך, ולועגות לזה, וזה מוסיף להכל ערך בידורי, מבלי לשבור את האמינות של העולם.

חוויית קרב מעולה – אך מוכרת

ניתן לשחק את המשחק בארבע רמות קושי – Casual, המיועדת לשחקנים שחדשים למשחקי יריות, Normal, המיועדת לשחקנים חדשים ל-Gears of War, רמת Hardcore שהיא, כביכול, הרמה בה “אמורים” לשחק במשחק, ו-Insane, רמת קושי קשה במיוחד. לצורך הסקירה המשחק נבחן ברמת Hardcore, והוא אכן דורש מאתנו להשתמש בכל האמצעים, הכלים והנתונים שלרשותינו כדי לשרוד מעימות לעימות מול אויבים ואתגרים שרק הולכים וגדלים עד לכדי אבסורד מוחלט ונהדר.

Gears of War 4 מתקשר את כל המתרחש בצורה מאד מפורטת. האויבים הם מטרות ברורות, עם נקודות תורפה קלות לזיהוי אך לא תמיד קלות לפגיעה, וכל סוג של מתקפה מתוקשרת מרחוק. עם זאת, הוא אינו מחזיק לשחקנים את היד. כמות המידע הרבה שהמשחק מציג, חיונית כדי להתמודד עם מספר האויבים האדיר ש-Gears of War יזרוק עליכם.

אויבים גדולים, נשקים גדולים

אויבים גדולים, נשקים גדולים

העולם אמין מאד – השלבים של המשחק מפורטים, והסביבה מרהיבה ומשכנעת. כל פרט ופרט במפות של מצב-הסיפור של המשחק חושף עוד על העולם למי שאוהב לבחון את הסביבה, בגרפיקה יפהפיה. האלימות שבמשחק ברוטאלית, בתאם למסורת הידועה של Gears of War.

עבודת הסאונד של המשחק היא לא פחות מפנומנלית, ומספיק רק להקשיב כדי לדעת איזה סוגי אויבים עומדים מולינו ובאילו נשקים הם חמושים. למקרה שלא נשים לב לפרט כזה או אחר מבין עשרות הפרטים סביבינו, חברי הצוות שלנו ידאגו לצעוק את הפרטים החשובים, כמו נגיד להכריז על כך שלשדה הקרב הגיע צלף חדש, או שמתקדם אלינו גל גדול מסוג כזה או אחר של אויבים.

אם יש תלונה גדולה אחת ל-Gears of War 4, היא שזהו עוד משחק Gears of War, וגם החידושים הקטנים שבו לא משנים את הנוסחה הבסיסית, שלא עברה שינוי משמעותי בכעשור. זו תלונה משמעותית לאנשים שמאסו במשחקים הללו. לחדשים יותר ולשחקנים שאוהבים את הסדרה כמו שהיא אין מה לדאוג – זה בדיוק ה-Gears of War שרציתם לקבל.

מולטיפלייר

Gears of War 4 מציע ערב רב של מצבים מרובי-משתתפים. בניגוד למצב הסיפור אשר רץ ב-30 תמונות לשניה, המשחק באינטרנט, ובמיוחד מצבי המשחק התחרותיים יותר, רצים ב-60 פריימים לשניה. אלו כוללים את המצבים המוכרים מהמשחקים הקודמים, כגון Warzone ו-Team Deathmatch, וגם כמה מצבים חדשים.

בין מצבי המשחק החדשים תמצאו את “מרוץ החימוש” (Arms Race), בו צוותים הנלחמים זה בזה מתחילים עם כלי נשק חלשים, שמשתדרגים לכל הצוות כל 3 הריגות. מצב משחק חדש ובולט הוא Horde 3.0, גרסה משודרגת בצורה משמעותית של מצב ה-Horde הותיק של המשחק, בו צוות שחקנים נלחמים בגלים של אוייבים, המתחזקים בהדרגה. לנוסחה זו נוסף כעת כלי ה-Fabricator, המייצר כלים כמו מכונות יריה, וארגזי נשק שניתן לשמור בהם ציוד נדיר לגלים קשים יותר בהמשך המשחק.

אקשן כאוטי עם חברים ברשת

אקשן כאוטי עם חברים ברשת

מערכת תפקידים (Classes) חדשה תאפשר לכל אחד מהשחקנים לבטא את עצמו בצורה מעט שונה בשדה הקרב:

  • המהנדס (Engineer) יקבל הנחות בעלות הייצור של מבנים ב-Fabricator, ויוכל לחזק את הגנות הבסיס של הקבוצה מהר וביעילות רבה יותר.
  • מומחה הנשקים הכבדים (Heavy) בעל גישה ליכולות ונשקים כבדים במיוחד, המסוגלים לזרוע הרס וחורבן מול האויבים הקשים והמשוריינים ביותר.
  • הסייר (Scout) נע במהירות בשדה הקרב, ויכול להשיג בקלות רבה יותר מהאחרים אנרגיה ל-Fabricator.
  • הצלף (Sniper) מתמחה בלחסל מטרות בדיוק רב הרבה לפני שהן מגיעות לקוי ההגנה של הבסיס.
  • החייל (Soldier) הוא ה”ג’וקר”, לוחם שאינו מתמחה בשום דבר אך מיומן בכל סוגי הלחימה, ובמיוחד ברובי סער. הוא יכול לעמוד מול גלים של מפלצות.

מצב ה-Horde 3.0 מאפשר משחק מתקדם ומתוחכם יותר מגרסאות מצב ה-Horde הקודמות. הוא גם מודולרי, כך שאם אתם מעדיפים משחק Horde פשוט יותר, אפשר לשחק בלי Fabricator, ו/או בלי תפקידים ויכולות מיוחדות כרצונכם.

גם משחק זה זוכה לאפשרות Cross-Play, כלומר אפשרות לשחקנים בפלטפורמות שונות לשחק זה לצד זה. פיצ’ר נוסף של ה-Cross-Play הוא שרכישה אחת של המשחק תקנה גישה מידית אליו משתי הפלטפורמות גם יחד, עם שיתוף מוחלט של כל ההתקדמות, ההשיגים, ואפילו השמירות במצב הסיפור.

מצב CrossPlay מבטיח שתוכלו לקחת את השמירות שלכם למכשירים אחרים

CrossPlay מבטיח שתוכלו לקחת את השמירות שלכם למכשירים אחרים

חידוש מצער: קלפי Pay-to-Win

מנגנון חדש נוסף שהתווסף ב-Gears of War 4 הוא מנגנון “קלפים”, שעובד בדומה למשחקי איסוף קלפים כמו Hearthstone ו-Magic: The Gathering. במהלך משחקים מרובי משתתפים תזכו בזהב, איתו תוכלו לקנות “ערכות ציוד” (Gear Packs). בתוך ערכות אלה תמצאו קלפים, שייצגו לרוב דברים קוסמטים במשחק, כמו סקינים לדמויות או לנשקים, לצד דברים יותר מהותיים כמו משימות שתוכלו לבצע בתמורה לעוד זהב או לנקודות נסיון.

אלמנט זה מוסיף עוד רובד של מטא-משחק למשחק מרובה-המשתתפים, וללא ספק יעודד שחקנים לבלות שעות נוספות במשחק, ולו כדי להשיג קלף מסויים. מעט חבל שמדובר במנגנון רנדומלי שקובע כיצד נפתח יכולות לתפקידים שונים ב-Horde, יכולות שהיינו רוצים לפתוח בצורה מכוונת ומודעת. ניתן להשיג את הקלפים שאנו רוצים על ידי פירוק קלפים קיימים והרכבה מחדש, אך זוהי התעסקות קצת מיותרת ולא כיפית, שמונעת מאתנו לפתח את צורת המשחק האהובה עלינו בקצב שטוב לנו.

זה מרגיז במיוחד כאשר אותן ערכות אמנם קוסמטיות חלקית, אך לא קוסמטיות בלבד, ובכך יש אפשרות לשחקנים שמשלמים יותר להיות טובים מחבריהם.

חביבה ככל שהמערכת הזאת תרגיש או תראה, יש משהו מאד מלאכותי ולא מספק בצורה בה היא מעודדת אותנו להשקיע זמן נוסף במשחק, תוך התעסקות בעניינים די שוליים. לשחקנים בעלי הממון ישנה אף אפשרות לרכוש ערכות ציוד בכסף אמיתי, מנגנון מועד לפורענות שמצער לראות במשחק שכבר שולם עליו מחיר מלא. זה מרגיז במיוחד כאשר אותן ערכות אמנם קוסמטיות חלקית, אך לא קוסמטיות בלבד, ובכך יש אפשרות לשחקנים שמשלמים יותר להיות טובים מחבריהם. אמנם זה רק משפיע במצב ה-Horde השיתופי, אך זה עדיין מצער.

בשורה התחתונה

Gears of War 4 הוא Gears of War לכל דבר – משחק יריות מגוף שלישי בו עלינו לתפוס מחסה, לירות באויבים שהולכים וגדלים, ולחסל את כל מי שעומד מולינו בצורה האלימה והברוטלית ביותר. הוא לא מחדש את הנוסחה בכלל, אך הוא מציע חוויה פנטסטית לאוהבי הז’אנר ואוהבי הסדרה. זהו המשך מכבד מאד לסאגה של מרקוס פיניקס, והתחלה נהדרת לסאגה חדשה, של JD פיניקס וחבריו. אם The Coalition ימשיכו לעשות משחקי Gears of War באופן זה, אנחנו לא נתנגד להמשיך לשחק בהם.

אהבנו

  • משחקיות טובה, יציבה ומהנה.
  • מגוון עשיר מאד של עימותים שונים ונשקים חדשים.
  • סביבות מפורטות שנראות ונשמעות נפלא.
  • סיפור מעניין ומסקרן שמשאיר טעם לעוד.
  • פיצ’ר ה-Cross Play מאפשר לשחקני מחשב ושחקני Xbox לשחק זה לצד זה במצבי המשחק השונים, ואף לשתף שמירות בין הפלטפורמות.

לא אהבנו

  • מספר קרבות נהיים ארוכים ורפטטיביים.
  • לא מחדש את הנוסחה המקורית ולו מעט.
  • משחק איסוף הקלפים השזור במצב מרובה-המשתתפים יכול לגרור תסכול בשל הרנדומליות שלו, שמשפיעה על התקדמות השחקן בדרגות ופיתוח יכולות. מאפשר רכישת חבילות קלפים בכסף אמיתי.

Gears of War 4 יהיה זמין מה-11 לאוקטובר. המזמינים מראש את גרסת ה-Ultimate של המשחק יוכלו לשחק בו כבר מה-7 לאוקטובר. המשחק יהיה זמין ל-Xbox One ול-Windows 10 בו זמנית – רכישה בפלטפורמה אחת תקנה גישה למשחק גם בשניה. לצורך הסקירה Gears of War 4 שוחק על Xbox One.

חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
בוריס אוליאנסקי
מבקר קולנוע, צרכן מדיה מכל הסוגים ומעורב במשחקי תפקידים רוב חייו, שולחניים וממוחשבים. שותף להנחיית הפודקאסט Games of Future Past, המבקר משחקים חדשים לצד ישנים, ומשווה ביניהם.
תגובות לכתבה
  • shimon

    כתבה מפורטת ומבוארת היטב, תודה.

  • princess kenny

    יופי.בדיוק מה שרציתי מגירס החדש.
    לא חושב שהיה צריך גם לשנות משהו במקרה של גירס,הגיימפלי שלו מצוין.
    שיחקתי בבטא גם כן והיא הייתה מצוינת,אז אני שמח שהמשחק הסופי יצא טוב.

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות