סמסונג מבקשת מכל משתמשי ה-Galaxy Note 7 לכבות את המכשיר ולהחזירו למקום הרכישה

אמש שיתפנו אתכם בסדרת דיווחים המתייחסת לכך שחלק ממפעילות הסלולר בארה”ב הפסיקו את מכירת מכשירי ה-Galaxy Note 7 לאור מקרי התקלחות חדשים, דבר שלווה בתגובתה הרשמית של סמסונג שהודיעה כי היא משעה את ייצורן של יחידות המכשיר שהיו לכאורה “בטוחות לשימוש”.

וכעת, פחות מ-24 שעות לאחר מכן, מסרבת הסערה להיפסק ונראה כי המסמר האחרון בארונו של הנוט 7 מתייצב במקומו, כאשר סמסונג מודיעה על ביצועו של הליך ריקול (Recall) נוסף, הפעם לכלל מכשירי ה-Note 7 (כולל הדגמים שהוחלפו במסגרת הריקול שבוצע בחודש שעבר). בהודעתה הרשמית של סמסונג, אף שהיא לא מציינת את המילה ריקול בפירוש, אמרה זו כי היא מתכוונת להפסיק לאלתר את מכירות כל דגמי ה-Galaxy Note 7 ברחבי העולם, בעודה מבקשת מכלל רשתות השיווק והמכירה וכן ממפעילות הסלולר ברחבי העולם לעצור את מכירת המכשיר.

מכשיר ה-Galaxy Note 7 לאחר שהתלקח (מקור: Android Authority)
מכשיר ה-Galaxy Note 7 לאחר שהתלקח (מקור: Android Authority)

יתרה מכך וכפי שכבר ציינו, אף שסמסונג לא אמרה בפירוש את המילה “ריקול” מסיבה שאינה ברורה לחלוטין, מסרה זו כי היא מבקשת מכל הלקוחות שרכשו את המכשיר להפסיק את השימוש בו, לכבות אותו באופן מיידי ולבצע שימוש באפשרויות הזמינות עבורם – החזרת המכשיר למקום הרכישה בתמורה לזיכוי או החלפה בסמארטפון אחר.  יש לציין כי סמסונג אף מדגישה שהיא מתכוונת לכלל משתמשי הנוט 7 ברחבי העולם, הן אלו עם יחידות ה-Note 7 שלא הוחלפו בהליך הריקול הראשוני וכן אלו שאוחזים בידם במכשיר ה”בטוח” שהוחלף בחדש.

מתוך הודעתה הרשמית של סמסונג, בתרגום חופשי לעברית:

סמסונג תבקש מכל המפעילות ורשתות הקמעונאות השותפות שלנו ברחבי העולם להפסיק את המכירה וההחלפה של ה-Galaxy Note 7, בזמן שהחקירה מתקיימת […] לקוחות שבחזקתם Galaxy Note 7 מקורי (לפני הליך הריקול) או Galaxy Note  7 שהוחלף בחדש, צריכים לכבות את המכשיר, להפסיק לבצע בו שימוש וכן לנצל את האפשרויות העומדות בפניהם.

הסערה שמתחוללת סביב סמסונג לא נגמרת בהצהרתה הרשמית, כאשר זמן קצר לאחר מכן רשות ה-CPSC (ר”ת Consumer Product Safety Commission) שחררה גם היא הצהרה בנושא, שם נמסר כי ההחלטה של סמסונג לעצור את מכירות הנוט 7 היא “הצעד הנכון” ושאף לקוח לא צריך לחשוש מתקלת בטיחות בסמארטפון שלו.

בתגובה לכך, סיפקה גם ה-ה-FAA (רשות התעופה הפדרלית בארה”ב) הודעה רשמית בנושא ובה נמסר כי היא מחדשת את דרישתה לבעלי ה-Note 7 שלא לבצע כל שימוש במכשיר וכן לכבותו לפני עלייה לכל טיסה. נוסף על כך, הפסיקו באופן מיידי מספר רב של מפעילות ורשתות קמעונאות שונות את מכירות ה-Galaxy Note 7 על כל דגמיו, ביניהן נמצאות כל מפעילות הסלולר בארה”ב, רשת Best Buy, מפעילות סלולר בבריטניה ועוד.

לצד הודעתה על הפסקת המכירה והדרישה להחזיר ולהחליף את מכשירי הגלקסי נוט 7, החלו המשתמשים במשקפי המציאות המדומה של סמסונג, Gear VR, לדווח כי חברת אוקולוס (Oculus) החלה במשלוח הודעות דרך האפליקציה של המשקפיים המציינת כי לא תינתן עוד תמיכה בסמארטפון.

דברי ההודעה כפי שהתפרסמה על-ידי משתמש באתר Reddit (בתרגום חופשי לעברית):

בטיחות הלקוחות הינה ברת חשיבות עליונה עבור Oculus. אוקולוס מסירה תמיכה מכל מכשירי ה-Note 7 מפלטפורמת החברה. עד להודעה חדשה, מכשירי ה-Note 7 לא ייתמכו על-ידי משקפי ה-Gear VR. למידע נוסף, אנא צרו קשר עם סמסונג באופן ישיר.

הצצה לאחור

נכון לרגעים אלו לא ברור היכן עומדת חקירתה של סמסונג בנושא זה ונראה כי מצב חקירתה והטיפול בתקלה חזר לנקודת ההתחלה. בהתחשב בכך שמכשיר הדגל הבא מבית סמסונג, Galaxy S8, צפוי להפוך רשמי בעוד כחמישה חודשים בלבד, קיימת האופציה כי במקרה שסמסונג לא תצליח לטפל בתקלה ולהשלים הליך ריקול נוסף בפרק זמן קצר, היא עשויה לבחור לגנוז את ה-Galaxy Note 7 באופן מוחלט.

למעשה, דיווחים קודמים בנושא זה העידו כי סמסונג תקדים את השקת ה-Galaxy S8 לאור הסערה סביב הנוט 7, זאת טרם הודעתה הרשמית מהיממה האחרונה. בהתאם לכך, ייתכן כי ההתפתחויות האחרונות בנושא יגבירו את נחישותה של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית בעניין הקדמת השקתו של המכשיר. מכשיר זה צפוי להביא עימו שינויים משמעותיים בהשוואה לדורותיו הקודמים, ככל הנראה בציפייה ותקווה כי הוא יכפר על הכישלון שנחל ה-Galaxy Note 7 בשל התקלות שחוו מכשירי הסדרה.

מה דעתכם בנושא – האם זהו סופו של ה-Galaxy Note 7 וסמסונג תבחר לגנוז אותו ולהתמקד ב-Galaxy S8?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים