פלאש בכל הכוח: Western Digital חושפת כונני SSD בסדרות Green ו-Blue

כונן SSD מבית ווסטרן דיגיטל

פירות ראשונים מרכישת SanDisk מתחילים להופיע אצל יצרנית האחסון Western Digital. היצרנית האמריקאית השיקה כוננים חדשים בסדרות WD Green ו-WD Blue, המבוססים על מוצרים קיימים מבית SanDisk ועושים שימוש בטכנולוגיות שלה.

ראשון הוא כונן ה-WD Blue, אשר זהה בחומרתו לכונן ה-X400 של SanDisk מלבד שינויים קלים. הוא זמין בתצורת M.2 או 2.5 אינץ’ ומכיל זכרונות NAND תלת-מצביים (TLC) המיוצרים בתהליך ייצור של SanDisk בגודל 15 ננו-מטר. על התזמורת מנצח בקר בשם 88SS1074 מבית Marvell.

אף על פי שהחומרה כמעט זהה למדי, התוכנה נכתבה מחדש בידי מומחי האחסון של Western Digital וכעת מציע הכונן מהירויות קריאה וכתיבה של 545 מגה-בייט לשנייה ו-525 מגה-בייט בהתאמה עבור גרסאות בנפח טרה וחצי טרה ומהירויות של 540 ו-500 מגה-בייט לשנייה בגרסת 250GB. תקופת האחריות עומדת על שלוש שנים.

כונן SSD מבית ווסטרן דיגיטל

הכונן השני שהושק הוא ה-WD Green, אשר משתייך לשוק הנמוך ונועד להאיץ את ביצועיהם של מחשבים ישנים בעלי כוננים מכניים. הכונן זמין בנפחים 120 או 240  גיגה-בייט, ועושה שימוש גם הוא בזיכרון TLC מבית SanDisk בתהליך ייצור של 15 ננו-מטר. מהירויות הקריאה והכתיבה של הדגם הגדול יותר עומדות על 545 ו-435 מגה-בייט לשנייה בהתאמה, בעוד שדגם ה-120 גיגה-בייט מסתפק ב-540 ו-405 מגה-בייט בשנייה. גם כאן תקבלו אחריות של שלוש שנים.

בשלב זה לא פורסם מחירם של הכוננים החדשים, אך סביר להניח כי הם יתומחרו בצורה אגרסיבית. תאריך ההשקה ושווקי ההפצה טרם נחשפו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים