חודש שלישי ברציפות: Xbox One עוקפת את ה-PS4 במכירות בארה”ב

במהלך חודש ספטמבר, נמכרו בארצות הברית יותר יחידות של קונסולת המשחקים Xbox One מאשר PlayStation 4 (על גרסאותיהן השונות). כך עולה מדיווח של מיקרוסופט, שציטטה את הנתון מחברת NPD Group. נתון דומה מגיע מבריטניה, וגם שם מיקרוסופט מכרה יותר מכשירים מאשר סוני. בחודש זה, לפי מיקרוסופט, ה-Xbox One היא גם היחידה שמכרה יותר מכשירים מאשר בחודש ספטמבר אשתקד.

מדובר בחודש השלישי ברציפות בו מיקרוסופט מוכרת יותר קונסולות בארצות הברית. הרצף שהתחיל עוד בחודש יולי המשיך באוגוסט, בו הושק דגם ה-S המוקטן של ה-Xbox One. המשחק הבלעדי הנמכר ביותר בחודש שעבר הינו Forza Horizon 3, גם הוא של מיקרוסופט – נתון צפוי למדי, שכן במהלך ספטמבר לא ראינו השקות גדולות מבית סוני או נינטנדו שהתחרו בכותר המרוצים החדש.

Forza Horizon 3: המשחק האקסלוסיבי המוביל של ספטמבר
Forza Horizon 3: המשחק האקסלוסיבי המוביל של ספטמבר

חדי האבחנה ביניכם בוודאי יתהו כיצד ה-Xbox One מכרה בספטמבר יותר יחידות מאשר ה-PlayStation 4 Slim, שהושקה בחודש זה במחיר של שלוש-מאות דולרים. שאלה זו הטרידה גם אנליסטים מקצועיים, והדעה הרווחת כעת היא שצרכנים המעוניינים בקונסולה של סוני מחכים לנובמבר – אז תושק הגרסה החדשה והחזקה באופן משמעותי של הקונסולה, ה-PlayStation 4 Pro.

הדו”ח המלא של NPD Group ישוחרר לציבור בשבוע הבא. בינתיים, מיקרוסופט לא מפספסת את ההזדמנות לחגוג את התקופה הנוכחית, שמסמנת עבורה אבן דרך במאבק ארוך וקשה מול סוני. למרות שמיקרוסופט הובילה במכירות בחודשים האחרונים, החברה עדיין רחוקה מהובלת השוק. בעבר, מיקרוסופט אף הודתה כי הפער מול סוני כה גדול, עד שלא בטוח כי ניתן בכלל לסגור אותו.

סוני ומיקרוסופט שתיהן צפויות להציג את דוחותיהן הכספיים עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר לקראת סוף החודש, אז לבטח נקבל תמונה רחבה יותר הנוגעת למכירות הקונסולות בשלושת החודשים האחרונים במבט גלובלי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים