אינטל: שיא חדש בהכנסות משבבים, אבל סגמנט השרתים לא עומד בציפיות

Intel Xeon E7 Intel Xeon E7 (קרדיט: יח”צ אינטל)

יצרנית השבבים אינטל דיווחה ביום רביעי האחרון על רבעון פיננסי מצוין בו המכירות טיפסו לשיא חדש והרווח עלה על הציפיות. עם זאת, עדכון קטן אך משמעותי של המנכ”ל הפיל את המניה השבוע.

ההכנסות ברבעון השלישי עלו ב-9% ל-15.8 מיליארד דולר (קצת מעל הצפי) והרווח של אינטל עלה גם הוא ב-9% ל- 3.4 מיליארד דולר שהם 69 סנט למניה (מול תחזית ל-67 סנט למניה). חטיבת מעבדי ה-PC מכרה שבבים ב-8.9 מיליארד דולר, גידול של 4.5% לעומת שנה שעברה. החברה מספרת שיצרני מחשבים ביקשו יותר שבבים כדי להתכונן לחגים של סוף השנה.

יתכן שזו לא תהיה פעם אחרונה שתשמעו על ביקוש גובר לשבבי PC: לאחרונה עדכנה אינטל שמכירות שבבי ה-PC, שעדיין מהוות את רוב הכנסתה, יהיו גבוהות יותר. לטענתה יש מגמה של יצרניות מחשבים לחדש רכיבים בסגמנט ה-PC לאחר שבמשך שנים מכירות הטאבלטים והסמארטפונים נגסו במחשבים האישיים. אולי מדובר בתחתית של התדרדרות במכירות המחשבים האישיים, תחתית שמייחלים לה החברה כבר 4 שנים.

מאינטל מצפים ליותר

אבל המנכ”ל לא מתכוון לסמוך על שיפור עתידי ב-PC. חטיבת השרתים, שמייצרת שבבים עבור מרכזי המידע של ארגונים וחוות הענן של חברות כמו אמזון וגוגל, דיווחה על צמיחה של 9.7% ברבעון זה ומכירות של 4.5 מיליארד דולר. מספרים נאים אך לא במידה שמספיקה למשקיעים.

אינטל קבעה לעצמה יעד לרשום צמיחה דו-ספרתית השנה בסגמנט השרתים (בעל מתח הרווחים הטוב ביותר שלה). בחצי השנה הראשונה של 2016 זה לא קרה ועכשיו כבר ברור שאין סיכוי להשיג יעד זה השנה. המנכ”ל, בריאן קרזניץ’, עדכן בשיחת המשקיעים שלאחר פרסום הדו”ח שהמשקיעים יאלצו להסתפק השנה בצמיחה חד-ספרתית בלבד.

זה הספיק להם והמשקיעים התחילו למכור את המניה. גם תוספת נאה של 100 מיליון דולר במכירות שבבי IoT (תחום צומח אך קטן מאוד) לא הצליחה לעצור את הסחף. ואם זה לא מספיק אז אינטל גם הורידה תחזיות לרבעון הנוכחי (רביעי): המכירות יסתכמו ב-15.7 מיליארד דולר (פלוס-מינוס 500 מיליון), 200 מיליון פחות מנה שמצפים בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים