בלקברי משיקה את DTEK60 – עם 4GB RAM ומצלמת 21 מגה פיקסל עבור 499 דולר

BlackBerry DTEK60 (מקור: בלקברי) BlackBerry DTEK60 (מקור: יח”צ בלקברי)

לאחר שהודיעה בלקברי מוקדם יותר השנה כי תחדול לייצר סמארטפונים בעצמה ותעביר את כל ייצור החומרה למיקור חוץ, מכריזה ענקית התוכנה הקנדית על סמארטפון מבוסס אנדרואיד חדש ומאובטח בשם BlackBerry DTEK60, שמגיע כממשיך דרכו הישיר של סמארטפון הבלקברי פריב שהוצג בחודש נובמבר של השנה שעברה ולאחר שכבר הספיק להחשף במספר הזדמנויות שונות.

בראש ובראשונה, מציע מכשיר הדגל החדש של בלקברי מבנה פרימיום המשלב מסגרת מתכתית יוקרתית, אליו מתמזגות צמד זכוכיות בתצורת 2.5D מעוגלת המכסות את חלקו הקדמי והאחורי. הזכוכית שבחלקו הקדמי של המכשיר מכסה מסך בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית Quad HD, כאשר מעליו נמצאת מצלמת 8 מגה פיקסל ראשית וחיישני התאורה השונים. בחלקה העליון והתחתון של מסגרת המכשיר נמצא רמקולים סטריאופוניים דו-כיווניים, המאפשרים האזנה איכותית גם כאשר יושב המכשיר על גבי השולחן, בין אם מונח עם פניו מטה או מעלה.

BlackBerry DTEK60 (מקור: בלקברי)
BlackBerry DTEK60 (מקור: יח”צ בלקברי)

בגב הזכוכית של המכשיר נמצא מערך צילום ראשי הכולל מצלמת 21 מגה פיקסל הבולטת מחוץ לפני השטח ומסביבה רצועת מתכת יחד עם פלאש LED צמוד. מצלמה זו מציעה יכולות לצילום וידאו ברזולוציית 4K ומנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי (PDAF). לפני שנמשיך למפרטו הטכני של המכשיר והפיצ’רים אותם מציעה בלקברי איתו, נדגיש כי על ייצור המכשיר עצמו אחראית חברת TCL הסינית, אף שאת פיתוחו ביצעה חברת התוכנה הקנדית.

בכל הנוגע למפרטו הטכני, פונה ה-DTEK60 לפלח השוק הגבוה וכולל את מערכת השבבים Snapdragon 820, הכוללת 4 ליבות Kryo בתדר מקסימלי של 2.15GHz יחד עם המאיץ הגרפי Adreno 530, חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש, זיכרון פעולה (RAM) פנימי בנפח 4GB, רכיב אחסון 32 גיגה-בייט הניתן להרחבה, סוללת 3,000mAh שאינה ניתנת לשליפה ובעלת תמיכה בטכנולוגיית טעינה מהירה מסוג Quick Charge 3.0 ומחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C. נוסף על כך, מציע המכשיר כפתור פיזי הניתן להתאמה אישית ע”י המשתמש.

מבט מהצד: BlackBerry DTEK60 (מקור: בלקברי)
מבט מהצד: BlackBerry DTEK60 (מקור: יח”צ בלקברי)

בדומה לאחיו הקטן לסדרת הסמארטפונים הצעירה של בלקברי, כולל ה-DTEK60 שלל פיצ’רים שהופכים אותו למכשיר מאובטח עבור ארגונים שונים ובעקבות כך פונה באופן ישיר לשוק העסקי. בין הפיצ’רים הללו נמצא את אפליקציית DTEK לניטור אחר כל המתרחש במכשיר וכל השימוש במידע המשתמש שמתבצע על-ידי אפליקציות שונות, הליך אתחול מאובטח, אבטחה ברמת החומרה, קבלת עדכוני אבטחה בקצב מהיר ועוד.

את ה-BlackBerry DTEK60 ניתן יהיה לרכוש החל מהחודש במגוון שווקים, ביניהם ארה”ב, במחיר נגיש למדי עבור מכשירי היצרנית הקנדית: 499 דולרים בלבד, הם שווי ערך לכ-1,930 שקלים. לשם השוואה, מחירו של מכשיר הדגל בלקברי Priv לצרכן בעת השקתו הראשונה היה סביב 700 דולרים וכאשר הוא הגיע לישראל, נמכר המכשיר עבור לא פחות מ-5,000 שקלים.

ה-DTEK60 צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים, אך טרם נמסר מועד מדוייק ומחירו הצפוי בארץ. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים