האייפון בירידה: אפל מכרה 45.5 מיליון יחידות ברבעון בו הושקה סדרת האייפון 7

אייפון 7 (צילום: גאדג'טי) אייפון 7 (צילום: גאדג’טי)

רבים ציפו שפארסת הנוט 7 של סמסונג תעניק את אפקט ההפתעה לאפל ברבעון השלישי, אך אחרי שני רבעונים של ירידה רצופה במכירת האייפונים, מציגה אפל רבעון נוסף בו מכירות האייפון ירדו לעומת זה המקביל, זאת למרות שהפעם כלל הרבעון של את השקת האייפון 7.

בדו”ח שפורסם הלילה (ג’, 25.10) דיווחה אפל על מכירת 45.5 מיליון אייפונים ברבעון השלישי, ירידה של 5 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. ההכנסות של אפל ברבעון זה הסתכמו ב-46.9 מיליארד דולר, כמעט בקונצנזוס האנליסטים. בשורת הרווח עקפה אפל את התחזיות עם 1.67 דולר למניה מול 1.65 דולר. אפל הרוויחה ברבעון זה 9 מיליארד דולר לעומת 11.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ירידה של כ-19%.

כאמור, אפל מכרה 45.5 מיליון יחידות ממכשירי סדרות האייפון השונות ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, שכלל את השבועיים הראשונים ליציאתו של האייפון 7, קצת מעל התחזיות. כמו כן מכרה אפל 9.2 מיליון אייפדים, ירידה של כ-7 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ו-4.8 מיליון מחשבי מק.

אפל עדכנה שברבעון הנוכחי המכירות יעמדו בטווח של כ-76-78 מיליארד דולר, כלומר חזרה לגידול במכירות לעומת שנה שעברה. עם זאת, נתון זה אומר שבמונחים שנתיים תהיה זו השנה הראשונה שמכירות אפל ירדו מאז שנת 2001.

מכירות מוצרים “אחרים” (AppleTV ו-Apple Watch) הסתכמו ב-2.37 מיליארד דולר, פחות מהצפי ל-2.44 מיליארד דולר. בנוסף לאיבוד המומנטום של האייפון, ייתכן כי מדובר בסימן לדשדוש גם בקשת רחבה יותר של מוצרי החברה. סגמנט השירותים (מכירות של מוסיקה ואפליקציות) מכר ב-6.32 מיליארד דולר, עלייה של 24 לעומת שנה שעברה.

אמנם הדו”ח של אפל עומד בכל הציפיות אך בשוק רואים שהחברה מתקשה להפתיע כמו שהתרגלו המשקיעים בשנים האחרונות. גם החולשה של סמסונג לא עזרה יותר מדי ברבעון זה ועתה עם ההכרזה על הפיקסל של גוגל, תהיה למשקיעים סיבה נוספת לדאגה. מניית אפל מגיבה לדו”ח בירידה של כ-2% במסחר המאוחר.

מניית אפל לאחר פרסום הדוחות (תמונה: Google Finance)
מניית אפל לאחר פרסום הדוחות (תמונה: Google Finance)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים