אפל מציגה את דגמי 2016 של מחשב ה-MacBook Pro

באירוע עיתונאים שנערך הערב בסן-פרנסיסקו, חשפה אפל את גרסת 2016 של מחשב ה-MacBook Pro היוקרתי שלה. כפי שהרגילה אותנו החברה בשנים האחרונות, גם הפעם ישנם שני דגמי משנה הנבדלים זה מזה בגודל המסך, כאשר אחד מגיע עם צג בגודל 13 אינץ’ והשני עם צג בגודל 15 אינץ’. לשניהם אותו עיצוב והרכב חיצוני, והם יוצעו למכירה בארה”ב ובשווקי מפתח נוספים החל מהיום במחיר התחלתי של 1,499 דולרים (כ-5,780 שקלים לפני מסים).

אחד השינויים הבולטים, כפי שסיפרו השמועות בחודשים האחרונים, הוא בפריסת מקשי המקלדת. במקום מקשי הפונקציות המוכרים ממוקמת כעת רצועת מגע מבוססת מסך OLED, שמה Touch Bar, אשר מתאימה את עצמה באופן דינאמי לתוכנות הפועלות ברקע. בעת ניגון מוזיקה, למשל, יופיעו על רצועת המגע בקרי שליטה שיאפשרו מעבר בין רצועות שמע ושינוי של עוצמת הקול, בתוכנות לעריכת וידאו ואודיו תוכל רצועת המגע לשמש כסרגל ניווט בציר הזמן. את התכונה החדשה הזו יוכלו לנצל גם מפתחים חיצוניים עבור האפליקציות שלהם.

העיצוב החיצוני של המחשב נותר זהה ברובו לזה של הדגם הקודם, אך כמובן שהוא דק וקל יותר מבעבר, וגם מימדיו הפיזיים קטנים יותר. עוביו של דגם ה-13 אינץ’ הוא 14.9 מ”מ ומשקלו 1.36 ק”ג. עוביו של דגם ה-15 אינץ’ הוא 15.5 מ”מ ומשקלו 1.82 ק”ג. בשני הדגמים, ממוקמים הרמקולים משני צידיה של המקלדת, שבעצמה זוכה לחידוש ומתהדרת במנוע Butterfly 2.0 המאפשר הקלדה מדויקת, נוחה ושקטה יותר, תוך צמצום השטח שבין המקשים, מה שאיפשר לאפל להגדיל גם את משטח המגע. במחשב החדש משולב גם מנגנון Force Touch המסוגל למדוד את עוצמת הלחיצה של המשתמש על משטח המגע ולהגיב בהתאם לכך בכמה אופנים שונים.

בקצה הימני של רצועת המגע נמצא לחצן ההדלקה של המחשב, בו מוטמע חיישן ביומטרי לקריאת טביעות אצבע. גם את החיישן הזה מכנה אפל בשם Touch ID, והפונקציונאליות שלו דומה מאד לזו שהציגה החברה עם מכשיר האייפון 5S, כולל החלפה מהירה בין משתמשים. בנוסף לפתיחה מהירה של נעילת המסך, יאפשר החיישן ביצוע אימות לפני רכישות ופעולות אחרות הדורשות התייחסות מיוחדת מצד המשתמש – כמו למשל התקנת אפליקציות עם הרשאות מיוחדות.

שיפורים קלים בלבד לתצוגה

אף על פי שאפל מאד אוהבת להתגאות ביכולות התצוגה של מוצריה, ובפרט באלו של מחשביה הנישאים, הפעם אין לחברה איך לחדש לנו. רזולוציית התצוגה נותרה כשהייתה בדגמים הקודמים – 1600×2560 בדגם ה-13 אינץ’, ו-1800×2880 בדגם ה-15 אינץ’. מעבר לכך, מציינת אפל כי המסכים שישולבו בשני הדגמים בהירים יותר (שיפור של 67% בהשוואה לדגמים הקודמים) ועשירים יותר בצבעים (שיפור של 25%).

מתחת למכסה המנוע בוצעו כמה שינויים מתבקשים. דגם ה-13 אינץ’ הבסיסי ביותר יגיע עם מעבד Intel Core i5 בתדר 2.9GHz, מאיץ גראפי Intel Iris 550, זיכרון RAM בנפח 8GB ורכיב אחסון SSD בנפח 256GB. דגם ה-15 אינץ’ הבסיסי יגיע עם מעבד Intel Core i7 בתדר 2.6GHz, מאיץ גראפי AMD Radeon Pro 450, זיכרון RAM בנפח 16GB ורכיב אחסון SSD בנפח 256GB.

ישנו בנוסף דגם צנוע יותר לגרסת ה-13 אינץ’, שיגיע ללא רצועת המגע, ועם מפרט מעט חלש יותר: מעבד Intel Core i5 בתדר 2.0GHz, מאיץ גראפי Intel Iris 540, זיכרון RAM בנפח 8GB ורכיב אחסון SSD בנפח 256GB. חשוב להדגיש שהמעבדים המרכזיים כולם הם ממשפחת Skylake (דור 6 של אינטל), ושלכל אחד מהדגמים הנ”ל ניתן יהיה לבצע שדרוגי חומרה שונים בתשלום נוסף.

macbook-pro-2016-ports

בניגוד לחששות שהועלו לאחר הכרזת מכשירי האייפון 7, מחשבי ה-MacBook Pro החדשים מגיעים עם יציאת 3.5 מ”מ לאוזניות. בנוסף, ישנן ארבע יציאות Thunderbolt 3 שההתממשקות איתן תתבצע באמצעות מחברי USB-C, כאשר הטעינה החשמלית של המחשב תתבצע גם היא דרך המחברים הללו. בדגם ה-13 אינץ’ הצנוע יותר (זה המגיע ללא רצועת המגע) ישנן רק שתי יציאות כאלו, ומי שבולט בחסרונו בכל הדגמים הוא קורא כרטיסי הזיכרון.

חיי הסוללה במחשבים החדשים יעניקו עד 10 שעות עבודה (ניגון סרטים או גלישה באמצעות Wi-Fi) ועד 30 ימי המתנה (Standby), כאשר בדגם ה-13 אינץ’ הבסיסי (ללא ה-Touch Bar) משלבת אפל סוללת 54.5Wh ובדגם המגיע עם ה-Touch Bar תמצאו סוללת 49.2Wh. דגמי ה-15 אינץ’ של המחשב משלבים סוללת 76Wh.

את מחשביה החדשים תשיק אפל בארה”ב ובשווקי מפתח נוספים החל מהיום. מחירו של הדגם בעל מסך ה-13 אינץ’ יתחיל מ-1,499 דולרים (כ-5,780 שקלים לפני מסים) אך זה יגיע ללא רצועת המגע. דגם ה-13 אינץ’ עם רצועת המגע יימכר במחיר התחלתי של 1,799 דולרים (כ-6,950 שקלים). מחירו של הדגם הגדול יותר, בעל מסך 15 אינץ’, יחל ב-2,399 דולרים (כ-9,250 שקלים).

macbook-pro-2016-models


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים