הסוללות המתפוצצות מכות בסמסונג: רווחי חטיבת המובייל צנחו ב-96%

נשיא חטיבת המובייל בסמסונג DJ Koh (תמונה: יח"צ סמסונג) נשיא חטיבת המובייל בסמסונג DJ Koh מציג את ה-Galaxy Note 7 (תמונה: יח”צ סמסונג)

פרשת הסוללות המתפוצצות בסמארטפונים מדגם נוט 7 מורגשת היטב בדו”ח הרבעוני של סמסונג שפורסם היום. על פי נתוני סמסונג, הירידה במכירות, סגירת פס הייצור ועלויות אחרות שקשורות לנוט 7 גרמו לצניחה של 96% ברווח התפעולי של חטיבת המובייל.

הרווח הכולל של סמסונג ירד ב-17% ל-3.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי וזה עוד לפני שאפשר לכמת באופן סופי את סך המיליארדים בנזק שנגרם לחברה בגלל פרשה זו. עם זאת, הרווח הנקי הסופי יצא גבוה יותר מתחזיות האנליסטים בגלל שעסקי השבבים והאלקטרוניקה האחרים של סמסונג היו יציבים מהצפוי (אחד מהיתרונות של היות סמסונג קונגלומרט אלקטרוניקה ותעשייה.

עוברים למסכי UHD

חטיבת המובייל: ההכנסות של חטיבת זו ירדו רק ב-15% בזכות זה שמכירות דגמי הגלקסי S7 לא נפגעו יתר על המידה. אבל למרות זאת (בגלל הוצאות הנוט 7) הרווח התפעולי של חטיבת המובייל הסתכם ב-87,500 דולר בלבד. זאת לעומת רווח תפעולי של 2.1 מיליארד דולר באותו רבעון בשנה שעברה, קריסה של 96%!.

שבבים: ביקוש גבוה יותר לשבבים (בעיקר רכיבי זיכרון) ועלייה במחירים הביאה עלייה קטנה של 3% בהכנסות מהם. עם זאת, הרווח התפעולי מהשבבים נשחק במעט.

מסכים: הפסקת הייצור והריקול הכללי למכשירי הנוט 7 פגעו מעט בהכנסות ממסכי OLED. אבל הביקוש הכללי גדל וחלה גם עלייה במחירי המסכים. כל אלו תרמו לתוספת שכ-10% ברווח התפעולי מייצור המסכים.

אלקטרוניקה כללית: מכירות חטיבה זו (טלוויזיות זו הקטגוריה הדומיננטית) ירדו ב-3% אבל הרווח התפעולי מחטיבה זו עלה ב-114%! סמסונג מדווחת על עלייה ניכרת במכירות של מוצרי יוקרה שהרווחיות עליהם גבוהה במיוחד: גידול של 47% במשלוחי טלוויזיות UHD, עליה של 72% בטלוויזיות קמורות ושיעור זהה גם במכירות של טלוויזיות מעל גודל של 60 אינץ’.

בגלל המאפיינים היחודיים של סמסונג ואי התלות שלה בחטיבת הסמארטונים כמו חברות אחרות, המשקיעים לא מופתעים לרעה ומניית החברה לא מגיבה בפראות ואף עולה מעט במסחר בסיאול. לפי דיווחים, סמסמונג תקדים את יציאתו של הגלקסי S8 ותנסה לייצר ממנו מכשיר שיאפיל על הדו”ח הזה והבאים אחריו שינזקו מפרשת הסוללות המתפוצצות של הנוט 7.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים