רגע לפני השקת ה-V20 בישראל: חטיבת המובייל של LG Electronics ממשיכה להפסיד

LG G5 SE (צילום: גאדג'טי) LG G5 SE (צילום: גאדג’טי)

שוק המובייל לא מאיר פניו לענקית הטכנולוגיה הדרום-קוריאנית, LG Electronics, אשר מדווחת היום (ה’, 27.10) על תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2016. הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה הצטמצמו ב-5.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-13.2 טריליון וון קוריאני (כ-11.8 מיליארד דולר), בעוד הרווח התפעולי הצטמצם בכ-4% והסתכם ב-283 מיליארד וון קוריאני (כ-253 מיליון דולר).

ב-LG מציינים כי הגורם העיקרי שהוביל לירידה במכירות וברווח התפעולי הוא הירידה במכירות וההפסד שרשמה חטיבת המובייל. בחברה מוסיפים כי ירידה במכירות מכשירי הפרימיום (כגון ה-LG G5) יחד עם הוצאות על ארגון מחדש בחטיבת המובייל לשם שיפור פועלה בעתיד, היו שני הגורמים העיקריים שהובילו לצמצום המכירות בחטיבה משנה לשנה.

מכירות חטיבת המובייל הציגו ירידה של 23.3% לכדי 2.52 טריליוין וון קוריאני (כ-2.3 מיליארד דולר) ברבעון השלישי ולהעמקת ההפסד התפעולי לכדי 436.4 מיליארד וון קוריאני (כ-390 מיליון דולר) לעומת הפסד של 93.6 מיליארד וון קוריאני ברבעון המקביל אשתקד. סך מכירות מכשירי הסמארטפון ברבעון השלישי עמדו על 13.5 מיליון יחידות, נתון המשקף ירידה של כ-9% משנה לשנה. מדובר ברבעון השישי ברצף בו הציגה LG Electronics ירידה בכמות מכירות המכשירים.

הטלוויזיות בראש

שתי החטיבות של החברה שהצליחו לאזן את תוצאותיה ולמנוע ממנה צמצום גדול אף יותר ברווח התפעולי היו חטיבת המוצרים הביתיים ומזגנים וחטיבת הבידור הביתי. ב-LG ציינו לטובה עליה של כ-40 אחוזים ברווחיות חטיבת המזגנים והמוצרים הביתיים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר בדומה לסמסונג, הצליחו מסכי הטלויזיה של החברה לדחוף מעלה את תוצאותיה גם כן.

חטיבת המוצרים הביתיים ניזונה ממכירות מסכי ה-OLED של LG יחד עם עליה במכירות מסכים גדולים בעלי רזולוציית Ultra HD. בעוד הכנסות חטיבה זו ירדו מעט בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015, הצליחה החברה להקפיץ באופן משמעותי את הרווח, זה הסתכם ב-381.5 מיליארד וון קוריאני (כ-340 מיליון דולר), פי 10 מהרווחיות שהציגה החברה בשנה שעברה.

עבור הרבעון הנוכחי, זה שיחתום את שנת 2016, שמה כעת LG דגש על דגמי סדרות ה-K וה-X המיועדות עבור שוק הביניים וגם על מכשיר ה-LG V20. דגם ה-V20 יושק בישראל החל מיום ראשון, ה-6 בנובמבר, כאשר כבר ביום שלישי הקרוב (1.11) תערוך הנציגות המקומית מסיבת עיתונאים בה תחשוף פרטים אודות תמחורו בשוק המקומי. המכירה המוקדמת של המכשיר תחל ב-31.10 ומ-LG ישראל נמסר כי המזמינים לפני תחילת המכירה הרשמית יקבלו גם מצלמת 360, רמקול נייד ומשקפי VR.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים