הוכרזה: Snapdragon 835 – מערכת על שבב חסכונית בתהליך ייצור 10 ננומטר

בתמונה: קית' קרסין, סגן נשיא בקוואלקום ובן סו, סגן נשיא בסמסונג עם ה-Snapdragon 835 (קרדיט: Qualcomm) בתמונה: קית’ קרסין, סגן נשיא בקוואלקום ובן סו, סגן נשיא בסמסונג עם ה-Snapdragon 835 (קרדיט: Qualcomm)

ענקית השבבים האמריקנית קוואלקום הכריזה היום (ה’, 17.11) על ה-Snapdragon 835 – מערכת על שבב ראשונה המיועדת עבור מכשירי סמארטפון לשוק הגבוה ומשתמשת בתהליך הייצור בגודל 10 ננומטר בטכנולוגיית FinFET של סמסונג. הודעתה של קוואלקום אודות השבב החדש מגיעה כחודש לאחר שהכריזה סמסונג על תחילת ההפקה של שבבי ה-10nm FinFET שלה.

בקוואלקום לא חושפים רבות אודות ה-Snapdragon 835 בשלב זה, כך שמבנה הליבות שישולב במעבד, המאיץ הגרפי, המודם ורכיבים אחרים במערכת על שבב החדשה ככל הנראה ייחשפו בשלב מאוחר יותר. זוהי אינה הפעם הראשונה בה חושפת קוואלקום את מוצר הדגל שלה בהדרגה, וכך צפוי שתעשה גם הפעם.

שילובו של תהליך הייצור בגודל 10 ננומטר משמעותו הצגת שבב קטן יותר מתחת למכסה המנוע של מכשירי הדגל שיוצגו במהלך 2017, כאשר בקוואלקום מציינים כי תהליך ייצור זה יאפשר עליה של 27% בביצועים לעומת הדור הקודם תוך חיסכון בצריכת חשמל שיגיע עד ל-40%. שילוב השבב החדש עשוי לשפר באופן משמעותי את חיי הסוללה במכשירי סמארטפון בהם ישולב.

Snapdragon 835 תגיע לשוק במהלך מחצית השנה הראשונה של 2017, כך שאנו צפויים לראותה משתלבת במכשירי הדגל של סמסונג ו-LG, הצפויים להיחשף לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה או בתחילת הרבעון השני. סמסונג צפויה לחשוף את מכשיר הדגל Galaxy S8, בו תשולב המערכת על שבב החדשה של קוואלקום במכשירים שישווקו בחלק מהשווקים, זאת לצד שבבי ה-Exynos החדשים בשווקים האחרים, בהם ישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים