אינטל משיקה את סדרת מעבדי Kaby Lake למחשבים נייחים

מעבד אינטל Kaby Lake

יצרנית המעבדים אינטל השיקה היום (ג’, 3.1) באופן רשמי את מעבדי המחשבים הנייחים בדורה השביעי של סדרת ה-Core (העונה לשם Kaby Lake) שפותחו במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. מדובר בסופה של תקופת המתנה ארוכה בה הדור העדכני היה שמור למחשבים ניידים חסכוניים בלבד בעוד שהניידים העוצמתיים והמחשבים הנייחים נאלצו להסתפק בדור הקודם (Skylake).

הדור החדש מבוסס גם הוא על תהליך הייצור בגודל 14 ננו-מטר. מדובר בדור השלישי לתהליך הייצור, אשר הושק לראשונה עם סדרת ה-Broadwell (מהדור החמישי) וזכה לארכיטקטורה חדשה עם סדרת ה-Skylake (מהדור השישי). בדור המעבדים הנוכחי, ביצעה אינטל מה שהיא מכנה “מיטוב” (Optimization), שנועד לדחוף את עוצמת העיבוד ואת היעילות אל עבר קצה גבול היכולת של הטכנולוגיה.

כיוון שמדובר בדור מעבדים שאינו מביא איתו הקטנה של תהליך ייצור או שינוי ארכיטקטורה כולל, שיפורי הביצועים נותרו צנועים למדי ומתבטאים בעיקר בקרב מחשבים ניידים דקיקים וחסכוניים המניבים את פירותיו של החיסכון המוגבר בחשמל. עם זאת, דור חדש ומשופר הוא עדיין דור חדש ומשופר, וניתן להבחין בשיפורי ביצועים וצריכת חשמל בכל סדרות המעבדים (גם אם הם לרוב שוליים למדי).

דור Kaby Lake כלל עד כה:

  • סדרת Y חלשה וחסכונית עם פליטת חום של 15 וואט עבור מחשבים היברידיים דקיקים
  • סדרת U חסכונית (28 וואט) עבור מחשבים ניידים דקים (Ultrabooks)

התוספות החדשות שהושקו היום:

  • סדרת H עוצמתית (45 וואט) עבור מחשבי גיימרים ניידים
  • סדרת Intel Xeon בפליטת חום של 45 וואט עבור תחנות עבודה ניידות
  • מעבדי נייחים רגילים בפליטת חום של 65 וואט
  • מעבדי נייחים עוצמתיים (91 וואט), כולל סדרה K הניתנת להמהרה (Overclock)

מעבד אינטל Kaby Lake

הנה מספר דוגמיות נבחרות מן הדור החדש: מעבדי ה-i5-7500 וה-i5-7600 מציעים ארבע ליבות עיבוד בתדר 3.4 ו-3.5 גיגה-הרץ בהתאמה יחד עם 6MB של זיכרון מטמון מסוג L3 וליבה גרפית מסוג Intel HD Graphics 630. ה-i7-7700 מציע ארבע ליבות עיבוד (עם 8 נימי עיבוד הודות לטכנולוגיית HyperThreading) לצד 8MB של זיכרון מטמון מסוג L3 וליבה גרפית זהה לשל שני המעבדים האחרים.

מעבדי סדרת ה-K הניתנים להמהרה (Overclock) מסתמנים כהצלחה מובטחת לדור הנוכחי. דגם ה-i5-7600K מציע מפרט זהה לשל אחיו מלבד תדר בסיסי של 3.8GHz ותדר Turbo Boost של 4.2GHz. ספינת הדגל, ה-i7-7700K, היא ללא ספק שדון מהירות אמיתי: היא פועמת בתדר בסיסי של 4.2GHz עם תדר Turbo Boost של 4.5GHz. מדובר בתדרים הגבוהים ביותר שהשיקה אינטל אי פעם, והם עשויים לרמוז על המהרה (Overclock) אפשרית של 5GHz במגוון רחב של המעבדים שימכרו.

 

מעבד Intel Core-i7 מהדור השביעי

יחד עם המעבדים הרגילים שמהווים יורשים ישירים לדגמים מקבילים בדור הקודם, הכריזה אינטל גם על הפתעה ששמרה בשרוול. מדובר במעבד ה-i3-7350K, כוכב ההמהרות החדש של השוק הנמוך. הוא מציע זוג ליבות עיבוד (עם ארבע נימי עיבוד בזכות HyperThreading) הפועמות בתדר בסיסי מרהיב של 4.2GHz.

המחיר האטרקטיבי ויכולות ההמהרה המבטיחות עשויים להפוך את ה-i3 החדש להצלחת מכירות מסחררת בקרב חובבי המחשבים בעלי התקציב הנמוך, שכן הוא מאפשר להם להנות מיתרונות ההמהרה מבלי לשלם על כמות הליבות המוגברת במעבדי ה-Core i5 או ה-Core i7.

מדובר במעבד הראשון בסדרת Core i3 שזכה ליכולת המהרה, והיא מגיעה ככל הנראה עקב הצלחתו הבלתי צפויה של מעבד ה-Penitum G3258, מעבד מוזל נוסף בעל יכולות המהרה. מספר מועט של ליבות מהירות הוא מתכון מובטח לביצועים גבוהים בגיימינג, שכן משחקים רבים מנצלים היטב מספר מועט של ליבות מהירות מאשר מספר גדול של ליבות איטיות.

כפי שניתן לראות, התוספות החדשות משלימות את החלקים החסרים בדור ה-Kaby Lake ומסמנות את השקתו המלאה עבור כל צורכי העיבוד השונים. המעבדים החדשים יוצעו לרכישה בקרוב בחנויות הנבחרות, ויושקו גם במדינת ישראל תוך זמן קצר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים