קוואלקום מכריזה באופן רשמי על ה-Snapdragon 835: חלוץ עשרת הננו-מטרים

מערכת השבבים Snapdragon 835 בתהליך ייצור 10 ננומטר (קרדיט תמונה: Qualcomm) מערכת השבבים Snapdragon 835 בתהליך ייצור 10 ננומטר (קרדיט תמונה: Qualcomm)

יצרנית השבבים Qualcomm הכריזה באופן רשמי על ה-Snapdragon 835, ספינת הדגל הבאה שלה עבור סמארטפונים מתקדמים. ספינת הדגל החדשה מציעה מגוון שיפורים בכל התחומים, ובראשם תהליך ייצור חדשני בגודל 10 ננו-מטר אשר יאפשר לה להציג שיפורי ביצועים נאים על פני קודמתה.

במערכת החדשה יפעם מערך מתומן ליבות, המורכב מליבות Kryo 280 אותן פיתחה Qualcomm בעצמה תוך שימוש בארכיטקטורה מבית ARM. מערך הליבות יורכב מארבע ליבות עוצמתיות שיפעמו בתדר 2.45 גיגה-הרץ, זאת לצד ארבע ליבות חסכוניות שיפעמו בתדר 1.9 גיגה-הרץ. מדובר במערך דומה לשל טכנולוגיית ה-big.LITTLE מבית ARM, אשר נועדה לחסוך בחשמל מבלי להתפשר על הביצועים. לצד המעבד תמצאו זיכרון פעולה חסכוני (RAM) דו ערוצי מסוג LPDDR4x.

קוואלקום טוענת כי המערכת החדשה צורכת 25 אחוז פחות חשמל מקודמתה תוך הקטנת גודלה ב-35%, שני שיפורים שניתן לזקוף לזכותו של תהליך הייצור החדש. לצד הליבות הראשיות במערכת החדשה משולב מעבד אותות דיגיטלי (DSP) מסוג Hexagon 682 עם תמיכה ב-TensorFlow – הכוח המניע של למידת המכונה (Machine Learning).

מערכת השבבים Snapdragon 835 (במרכז) לצד ה-Snapdragon 820 ומטבע של פני (קרדיט תמונה: Qualcomm)
מערכת השבבים Snapdragon 835 (במרכז) לצד ה-Snapdragon 820 ומטבע של פני (קרדיט תמונה: Qualcomm)

תמצאו כאן גם ליבה גרפית חדשה ומהירה מסוג Adreno 540 עם שיפור של 25% בביצועי תלת מימד. באופן מפתיע, בנוסף לתשתיות הרגילות (OpenGL ES 3.2, OpenCL 2.0 ו-Vulkan) היא תומכת גם ב-DirectX 12 – תשתית המשחקים של מיקרוסופט. מדובר בהוכחה נוספת ליחסיה המיודדים של קוואלקום יחד עם חברת התוכנה המצליחה מרדמונד. הליבה מכילה מקודד חומרתי המסוגל להקליט סרטוני Ultra HD בקצב 30 פריימים בשנייה ולנגן אותם בקצב 60 פריימים בשנייה, עם תמיכה בפורמט H.265 המתקדם והחסכוני במקום.

בגזרת עיבוד התמונה תקבלו שבב מסוג Spectra 180 שיתמוך במצלמה בודדת של עד 32 מגה-פיקסל או בזוג מצלמות ברזולוציה של עד 16 מגה-פיקסל כל אחת. השבב תומך בפוקוס היברידי משולב עם תמיכה בפוקוס מבוסס ניגודיות, לייזר או פאזה וגם בצילום וידאו בטווח דינמי גבוה (HDR). תקבלו כאן אפילו תמיכה חומרתית בזיהוי פנים, אשר תוריד את העומס מן המעבד.

בגזרת הקישוריות תקבלו חבילה נאה למדי, כיאה לספינת דגל המכוונת לסמארטפונים. ב-Snapdragon 835 שולב מודם מסוג X16, התומך ברשת הדור ארבע וחצי (LTE-A) בקטגורייה 16 להורדה, המאפשרת הורדה בקצב של עד גיגה-ביט בשנייה, גבוה בהרבה מאי פעם. המודם תומך בקטגוריה 13 להעלאה בקצב של עד 150 מגה-ביט בשנייה.

קיימת תמיכה גם בתקן Bluetooth 5 החדש וגם ב-WiFi בתקן 802.11ad, אשר מסוגל לשדר מידע בקצב של 4.6 גיגה-ביט בשנייה בתדר גבוה (60GHz) למרחקים קצרים. המערכת תומכת גם בתקן 802.11ac רב ערוצי רב משתמשי (MU-MIMO) עם הפחתה של 60 אחוז בצריכת החשמל ו-50 אחוז בגודל השבב.

עוד תומכת ה-Snapdragon 835 בפלטפורמת האבטחה החומרתית Haven מבית Qualcomm וגם בהרצה של יישומי ווינדוס מלאים ב-32 ביט, כפי שכבר הודגם בעבר על ה-Snapdragon 820. המערכת החדשה תומכת כמובן בדור האחרון של הטעינה המהירה של קוואלקום, Quick Charge 4.0. הדור החדש טוען את המכשירים בקצב מהיר ב-20% ועם יעילות גבוהה ב-30%, וחשוב מכך, תומך בתקן USB Power Delivery במלואו לתאימות שלמה עם מכשירי USB Type-C.

ה-Snapdragon 835 תומכת ב-Daydream, פלטפורמת המציאות המדומה של Google. התמיכה בפלטפורמה תלויה בגורמים נוספים מלבד המערכת הפועמת בתוכו, אך סביר להניח שתאומץ בחום בקרב מכשירי הדגל החדשים של השנה הנוכחית. עם תמיכה בסרטוני Ultra HD בתקן HDR10, שמע תלת מימדי, וחיישני תנועה עם שש דרגות חופש – המערכת החדשה ללא ספק מצויידת במלואה לספק מציאות מדומה.

המערכת החדשה נמצאת בייצור כבר עכשיו וצפוייה לראות אור בשלל מכשירי הדגל של שנת 2017, ביניהם ה-Galaxy S8, ה-LG G6 וה-Google Pixel 2.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים