מיקום עד רמת הסנטימטר: אינטל רוכשת 15% מהמפות של HERE

Here Maps מקור: Here Maps

חברת אינטל מתכוננת לביאת המכוניות החכמות/אוטונומיות והחליטה על צעד אסטרטגי נוסף שיקנה לה אחיזה בעולם המוטורי. החברה רוכשת 15% משירות המיפוי HERE שפותח בזמנו על ידי נוקיה.

סכום ההשקעה של אינטל תמורת ה-15% הללו אינו ידוע. אך מכיון שנוקיה מכרה את Here ליצרניות הרכב הגרמניות BMW, מרצדס ופולקסווגן תמורת 3.2 מיליארד דולר (15% שווים 390 מיליון דולר עם התאמות שינויי מטבע), אפשר להעריך שאינטל משלמת להן כמה מאות מיליוני דולרים תמורת הבעלות החלקית .

ההסכם לא משקף השקעה פסיבית בלבד בין אינטל ל-HERE. ההסכם כולל שיתוף פעולה לבניית מערך מיקום GPS בזמן אמת חדש ומתוחכם יותר מהקיים על גבי מפות באיכות גבוהה (HD). טכנולוגיות ה-GPS של היום (לפחות הסטנדרטיות שבהן) יודעות למקם את המשתמש בדיוק של כמה מטרים. המטרה של הפרוייקט המשותף היא להגדיל את רמת הדיוק עד לטווח של כמה סנטימטרים.

כאשר המכונית האוטונומית תדע למקם את עצמה בדיוק גבוה ולמקם עצמים נעים או מכשולים דוממים אחרים בדיוק גבוה, רמת הבטיחות של נוסעי המכונית האוטונומית תגדל. המכוניות של מרצדס, BMW ואאודי ישמשו כאובייקטים לניסוי של המערכת החדשה. בניגוד ליצרניות הרכב שמתמקדות בקרקע, אינטל תוכל גם להשתשמש בטכנולוגית מיקום מדויק גם עבור רחפנים, עוד סגמנט צומח עם עתיד ורוד.

הגרמנים מחפשים שותפים רציניים

בשבוע שעבר דיווחה HERE על כך ששלוש חברות מהמזרח הרחוק ירכשו 10% מהחברה. החברות הן: NavInfo שמובילה בשירותי מיפוי בקוד פתוח בשוק הסיני, תאגיד Tencent המוכר וקרן ההשקעות הממשלתית של סינגפור. הן רצו לרכוש את HERE עוד מנוקיה אבל עכשיו נאלצות לקבל חלק מהבעלות מיד שנייה.

יצרניות הרכב הגרמניות היטיבו להבין שכדאי להן לרכוש את HERE מנוקיה תמורת מיליארדי דולרים (ולגבור על Uber שכיוונה גם לקנות אותה ברף של 3 מיליארד דולר). הן גם מוכרות כעת חלקים תמורת כסף רב (וכנראה ברווח מסוים על המחיר ששילמו) וגם יוצרות שיתופי פעולה אסטרטגיים עם כל השחקנים המרכזיים בזירה (אפילו מיקרוסופט הגיעה למשרדיה כדי לאסוף קצת נתוני מיפוי).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים