שמועה: סוני תחשוף ב-MWC 2017 מכשיר דגל עם מסך 4K ושבב Snapdragon 835

סוני (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

פחות מחודש מפריד ביננו לבין תערוכת המובייל השנתית הגדולה ביותר בעולם, MWC 2017, בה יופיעו במגוון ביתנים אינספור יצרניות מחשוב ומובייל, קטנות כגדולות. בין אלו אנו צפויים לראות את ענקית הצילום ויצרנית הסמארטפונים היפנית, סוני. זו, לטענת שמועה חדשה שמוצאת דרכה אל הרשת, תחשוף במעמד המכובד לא פחות מחמישה מכשירים שונים, בהם ספינת הדגל הבאה של החברה שקרויה בשם הקוד Sony Yoshino.

מכשיר הדגל של היצרנית ל-2017, ה-Yoshino, יגיע לטענת השמועה עם צג בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית 4K UHD (או: 3840X2160), כאשר מתחת למכסה המנוע שלו תרוץ פלטפורמת העיבוד לשוק הגבוה Snapdragon 835 יחד עם זיכרון RAM בנפח של 4 או 6 גיגה-בייט. שבב עיבוד זה, כידוע, כולל 8 ליבות עיבוד מדגם Kryo 280 בתדר מקסימלי של 2.45GHz ואת המאיץ הגרפי Adreno 540. על יכולות הצילום של הסמארטפון יהיה אחראי חיישן הצילום Sony IMX400.

סמארטפון עם מסך התומך ברזולוציה הגבוהה נחשף על ידי החברה כבר בשנת 2015 עם דגם ה-Xperia Z Premium, כך שלא תהיה זו הפעם הראשונה בה סוני מציגה את ההישג.

Sony Xperia Z5 Premium (צילום: גאדג’טי)

סמארטפון נוסף לשוק הגבוה אותו מתכננת היצרנית להשיק במסגרת אירוע ההכרזה אותו תערוך בתערוכת MWC הקרובה קרוי בשם Sony BlancBright ועשוי לשלב גם הוא מסך 5.5 אינץ’ ואת אחד משבבי העיבוד Snapdragon 835 או Snapdragon 653. אלא שבניגוד למכשיר הדגל Yoshino, תהא רזולוציית המסך Quad HD 2K “בלבד”.

גם כאן נמצא נמצא 4GB RAM מסוג LPDDR4 ומצלמה בעלת חיישן הצילום IMX400. ייתכן מאוד כי ה-BlancBright ו-Yoshino יגיעו כשני הדגמים שימותגו תחת סדרת דגל אחת בדומה ל-Xperia Z5 ו-Z5 Premium.

3 המכשירים הנותרים אותם תציג היצרנית בחודש הבא יפנו לשוק הנמוך והבינוני, ובראשם יעמוד דגם ה-Sony Keyaki, שיציע מסך בגודל 5.2 אינץ’ וברזולוציית Full HD. מפרטו הטכני יפנה לשוק הביניים ויציע: מערכת שבבים מסוג Helio P20, זיכרון RAM בנפח 4GB, רכיב אחסון פנימי בסך 64 גיגה-בייט, מצלמת 23 מגה פיקסל ראשית וחיישן ברזולוציית 16 מגה פיקסל עבור מצלמת הסלפי הקדמית.

דגם נוסף הוא ה-Sony Hinoki, שיפנה לשוק הבינוני-נמוך ויגיע עם מסך בגודל 5 אינץ’ וברזולוציית HD 720P. מתחת למכסה המנוע תשולב פלטפורמת העיבוד Helio P20 מבית מדיה-טק, 3GB RAM, זיכרון אחסון פנימי בסך 32 גיגה-בייט, חיישן צילום ראשי ברזולוציית 16 מגה פיקסל ומצלמת סלפי ברזולוציה של 8 מגה פיקסל.

אחרון חביב הוא דגם הקרוי בשם הקוד Sony Mineo, עליו לצערנו לא ידועים פרטים רבים מלבד מחירו, שעשוי לעמוד על כ-350 דולר.

נכון לרגעים אלו כל הפרטים המצויינים מעלה מוגדרים כשמועה וטרם זכינו לקבל בנושאים אלו מידע ממקורות בעלי רמת אמינות גבוהה. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים