גאדג’טי מסקר: Samsung Gear S3 Classic – שעון חכם מעוצב שידרבן אתכם להתאמן

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בסוף חודש אוגוסט האחרון הכריזה סמסונג על זוג שעוניה החכמים החדשים המשלבים את מערכת ההפעלה Tizen, בה עושה החברה שימוש גם עבור מגוון הטלוויזיות הרחב שלה ועבור מספר מצומצם למדי של סמארטפונים. שני השעונים הציגו עיצוב שעון קלאסי עגול ומשלבים מסגרת מסתובבת המקיפה את המסך הפועל תמיד.

לקחנו לבדיקה את הדגם המעוצב של השעון, ה-Gear S3 Classic, ובדקנו מה מציעה סמסונג עבור משתמשי השעונים החכמים בדגם החדש. בחינת השעון התבצעה עם מכשירי אייפון 7, גלקסי A7 2017, נקסוס 6P, סוני Xperia Z5 Premium, גלקסי S7 ו-Meizu MX6.

מה בקופסה

שעון ה-Gear S3 Classic מגיע באריזת קרטון עגולה בצבע שחור הבנויה בשני חלקים לצורך פתיחה נוחה. בראש האריזה שילבה סמסונג ציפוי בצבע כסף עליו מוטמע הלוגו של השעון החכם. שליפת החלק העליון של הקופסה פשוטה למדי ותחשוף באופן מיידי את השעון, היושב על גבי המטען האלחוטי. מתחת לשעון ניתן למצוא תא נוסף, בו ישנם רכיבים נוספים המגיעים באריזת השעון החכם.

תכולת הקופסה:

  • שעון חכם מדגם Samsung Gear S3 Classic
  • רצועה חלופית (הרצועה ללא האבזם)
  • מטען microUSB
  • חוברת הוראות וכתב אחריות

מפרט טכני Gear S3 Classic

  • מסך Super AMOLED בגודל 1.3 אינץ’, רזולוציית 360×360 וזכוכית מגן +Gorilla Glass SR.
  • מעבד Exynos 7270 כפול ליבה בתדר 1GHz.
  • זיכרון 768MB RAM.
  • אחסון 4 גיגה-בייט.
  • סוללה בקיבולת 380mAh.
  • קישוריות: בלוטות’ 4.2 ו-WiFi מתקן 802.11b/g/n.
  • מידות: 46 מ”מ על 49 מ”מ, משקל – 57 גרם, עובי רצועה – 22 מ”מ.
  • עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68, עמיד בתקן צבאי MIL-STD-810G.
  • חיישנים: מד דופק, ברומטר, ג’יירוסקופ, מד תאוצה, חיישן תאורה, GPS.
  • מערכת הפעלה: Tizen 2.3.2.

עיצוב ואיכות בנייה

סמסונג החליטה לאמץ את העיצוב הקלאסי של שעוני היד בדגמי ה-Gear S שלה מאז הוצג דגם ה-Gear S2 ב-2015, וגם בדגמי ה-Gear S3 הפרידה החברה בין דגם ה-Classic, מושא הסקירה הנוכחית הנושא עיצוב יוקרתי יותר, ובין דגם ה-Frontier, המקבל עיצוב ספורטיבי.

כשענדתי את שעון ה-Gear S3 Classic לראשונה, הרגשתי בנוקשות של הרצועה, שלחצה מאוד על היד, הייתה קשה לתמרון וגרמה להרבה אי נוחות על היד. במשך הזמן התרככה הרצועה והפכה נוחה יותר, אולם עדיין מדובר בשעון מאסיבי למדי עם נוכחות שלא ניתן להתעלמם ממנה, מה שלצערי גרם לי לנסות ולהזיז אותו פעמים תכופות על היד על מנת שיפסיק להציק. הדגם החדש כבד באופן משמעותי מדגם ה-Gear S2 Classic ומימדיו גם הם תפחו, מה שהופך אותו לשמנמן למדי.

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עיצוב השעון מרשים מאוד ומשלב מסגרת מתכתית ורצועת 22 מ”מ העשויה עור אותה ניתן להסיר לצורך החלפה בקלות, אך הדבר המרשים מכל בשעון חכם זה הוא בחירתה של סמסונג לשלב את המסגרת המסתובבת הממוקמת מעל המסך, שמאפשרת לנווט בו בקלות רבה. בנוסף לכל, תומך השעון בתקן IP68 והינו עמיד במים ואבק. במהלך בחינת השעון עבר זה מספר בריכות ומקלחות והמשיך לתפקד כשורה תוך הצגת התראות מהסמארטפון וכמובן השעה. אדגיש כי עמידותו של השעון במים תחת התקן המצויין לא כוללת כלור (הביטו בתנאי השימוש לצורכי אחריות טרם תטבלו את השעון בנוזלים שונים ומשונים).

עבודה עם השעון

שעון ה-Gear S3 Classic מהווה שלוחה ראויה עבור הסמארטפון במקרים רבים, כל עוד מדובר בעבודה יחד עם מכשיר מבוסס אנדרואיד (על האייפון אפרט בנפרד בהמשך). הוא מציג כל הודעה המגיעה דרך אפליקציות שונות בסמארטפון ומאפשר לסנן את אותן אפליקציות שאנו לא רוצים שיטרידו אותנו עד שנבדוק את העדכונים לגביהן בטלפון. השעון מאפשר גם מענה להודעות באופן ישיר ועל ידי כתיבת טקסט באופן ידני, משלוח אמוג’י או שליחת תגובות טקסט שהוגדרו מראש.

המענה המהיר, דרך אמוג’י או תגובות מוכנות, נוח למדי, אולם כתיבת הודעות מלאות על גבי השעון החכם, אף שמדובר בפונקציה שלא היינו מבקשים להסיר מהשעון, אינה כה נוחה ומתבצעת דרך מקלדת T9 הדורשת לחיצה חוזרת על מקשים לצורך הצגת האות הרלוונטית על גבי המסך. וותיקי הודעות ה-SMS אולי יזכרו שאחרי תרגולת אפשר לכתוב הודעות בצורה זו מהר למדי, אך כתיבה דרך מקלדת מלאה על גבי מסך מגע של סמארטפון נוחה יותר, על כן בחרתי להמשיך במשלוח ההודעות המלאות דרך ממשק הסמארטפון, ולא מהשעון.

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שעון ה-Gear S3 Classic לא משלב כרטיס SIM מובנה, אולם רמקול כן תמצאו בו, והוא חזק למדי ומאפשר מענה לשיחות מהשעון. השיחות עצמן מתקבלות דרך הסמארטפון ודורשות כי זה יהיה זמין בקרבת מקום, אולם לאחר ביצוע שיחות שלמות דרך השעון, אעיד כי זוהי בהחלט דרך נוחה לבצע שיחות וכי מהצד השני של השיחה כלל לא ידעו כי דיברתי איתם דרך שעון חכם.

מסך ה-Gear S3 Classic גדול דיו על מנת שנוכל לצפות בו בהודעות שונות. הוא מגיע בגודל 1.3 אינץ’ עם תצוגה חדה ותאורה חזקה המאפשרת לעשות בו שימוש גם מחוץ לבית, ומציע אפשרות להפעלה תמידית כך שלא תידרש הפעלתו כל עת שנרצה לבדוק הודעות או את השעה. לחסכנים בסוללה מציעה סמסונג חיישן המזהה את תנועת היד, וכאשר תרימו אותה מעלה כלפי פניכם על מנת לצפות בשעון, התצוגה תידלק מייד בכל פעם. זה מייתר מעט את הצורך בהפעלה התמידית של המסך, מה שגם יעזור בחיסכון בחיי הסוללה.

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את פני השעון תוכלו להחליף במגוון די מרשים של אפשרויות, חלקן מוצעות בחינם וחלקן מוצעות בתשלום, אולם לשעון זמין מגוון מצומצם למדי של אפליקציות. עם זאת, האפליקציות המגיעות עימו באופן מובנה, יחד עם האפשרות לקבלת התראות מאפליקציות שונות בטלפון ושליחת תגובה מהשעון מעט מייתרת את הצורך בשיטוט בלתי פוסק בחיפוש אחר אפליקציה או משחק לשעון החכם.

אייפון

ציוות עם האייפון דורש הגדרה דרך אפליקציית Gear S החדשה הזמינה בחנות האפליקציות. הצימוד פשוט ומהיר למדי ודורש גישה לבלוטות’. פעולה שוטפת עם האייפון הינה מוגבלת למדיי והופכת את השעון החכם לכלי שימושי פחות מאשר העבודה עימו מול מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד. תוכלו לקבל התראות משלל האפליקציות הקיימות על מכשירכם, אך לא ניתן להשיב להן, אלא רק לצפות בהן. קישור עם האייפון מאפשר התקנה מרחוק של אפליקציות ותצורות שונות לעיצוב פני השעון.

פעילות גופנית

אם יש משהו ששעון ה-Gear S3 Classic עושה היטב הרי שזה לעודד את המשתמשים בו לבצע פעילות גופנית בדרך חביבה שלא הצליחה להימאס עלי. כבר בתחילת השימוש בשעון ניתן להבחין כי הוא מנסה להניע אתכם לביצוע פעילות גופנית, אם דרך הצגת התראות שמזכירות לכם כי כבר שעה לא קמתם מהכסא (כי אתם כותבים כתבה) או דרך חיזוק חיובי המציג תשואות אחרי טיפוס ראשון במדרגות.

יכולות הניטור של השעון החכם באמצעות S Health רחבות למדי ומציגות מעקב אחר צעדים וטיפוס במדרגות ומאפשרות גם ביצוע אימונים שונים כמו כפיפות בטן עם מעקב שוטף. אף שמדובר בדגם המעוצב בסדרה, לא הרגשתי כי הוא מזניח את נושא הפעילות הגופנית והעידוד שמוסיפה סמסונג בהחלט התקבל היטב.

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סוללה

השימושים בשעון החכם שונים מאדם לאדם וכל רכיב נוסף שתפעילו ידרוש עוד מהסוללה. על כן, אם אין לכם צורך בשימוש ב-WiFi, ב-GPS או בתצוגה הפועלת תמיד, אולי לא כדאי שתשתמשו באלו על מנת לחוות יותר זמן שימוש בין טעינה לטעינה.

בשימושים כבדים הצלחתי להשיג יום עבודה שלם עם השעון החכם, אך בשימושים סטנדרטיים ביום עבודה רגיל, שלא כללו התוספות המצוינות מעלה, הצלחתי להשיג בין יומיים לשלושה ימים של עבודה.

זמן הטעינה של השעון לא קצר ועל פי מספר מדידות הצלחתי להגיע לזמן טעינה ממוצע של כשעתיים ורבע באמצעות המטען האלחוטי המגנטי שצירפה סמסונג באריזה יחד עם ה-Gear S3 Classic. הדבר אומר שככל הנראה תאלצו להטעין את השעון במהלך הלילה גם אם נשארה מספיק סוללה לעוד חצי יום, כי מי רוצה להוריד את השעון מהיד לשעתיים לצורך טעינה באמצע היום?

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השורה התחתונה

שעון ה-Gear S3 Classic משלב בין אלגנטיות לפונקציונליות ומציע יכולת עבודה נוחה מאוד המהווה תחליף לשימוש השוטף בסמארטפון עבור פעולות רבות. הדבר חוסך לא רק בשליפת הסמארטפון מהכיס פעמים רבות ביום, אלא גם מאפשר תוספת לחיי הסוללה של הסמארטפון בשימוש היומיומי.

השעון מספק פתרון נוח לביצוע שיחות דרך רמקול ועידודו לפעילות גופנית בדרך שאינה מציקה יתר על המידה הוא דבר מבורך. הייתי שמח לראות את תחום האפליקציות מקבל תאוצה בשעונים מבוססי מערכת ההפעלה Tizen, אולם בשלב זה לא הרגשתי חוסר אמיתי עבור מרבית השימושים בשעון. חיי הסוללה עדיין רחוקים מאלו של השעונים הקלאסיים, אך עם יומיים עד שלושה ימי שימוש בין טעינה לטעינה, השעון סיפק את הדרישות שלי.

בעוד עיצוב השעון מרשים מאוד, הייתי שמח לראות שיפורים בצד הנוחות. משקלו עדיין כבד והשעון מעט מאסיבי על היד. יש לקוות כי בדגמים הבאים תבצע סמסונג בידול גדול יותר בין שעוני הספורט לשעונים המעוצבים ותפחית בגודל הפיזי של השעון כמו גם במשקלו עבור חובבי העיצוב.

Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Gear S3 Classic (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מה אהבנו?

  • מסך גדול עם תאורה ברורה וחזקה.
  • עידוד לפעילות ספורטיבית ויכולת מעקב מגוונת.
  • חיי סוללה.
  • מסגרת מסתובבת לתנועה בתפריטי השעון.

ומה לא?

  • זמן טעינה ארוך.
  • מיעוט באפליקציות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים