אפליקציית Whatsapp מוסיפה סטטוסים שנמחקים תוך 24 שעות

סטטוסים חדשים בוואטסאפ (תמונה: Whatsapp) סטטוסים חדשים בוואטסאפ (תמונה: Whatsapp)

יאן קום (Jan Koum), מייסד אפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ (Whatsapp), הנמצאת בבעלותה של פייסבוק, הודיע הערב (ב’, 20.2) כי החברה החלה להפיץ בקרב משתמשיה עדכון חדש, דרכו תוצג אפשרות ליצירת סטטוסים הכוללים תמונות ווידאו שישותפו באופן מוצפן עם חברים. העדכון מגיע לכבוד יום הולדתה השמיני של וואטסאפ שיתקיים ב-24 בפברואר ויופץ בהדרגה לכל 1.2 מיליארד המשתמשים באפליקציה.

האפשרות שמוסיפה וואטסאפ תופיע תחת טאב חדש ותאפשר צפייה בסטטוסים השונים ששיתפו חברים, כאשר מייסד החברה מדגיש כי פרט להעברת הסטטוסים באופן מוצפן, בדומה ליתר ההודעות העוברות בין משתמשי והאפליקציה, ניתן יהיה לבחור מי יהיו החברים שיוכלו לצפות בסטטוסים. בנוסף לכך, ייעלמו הסטטוסים בתום 24 שעות, באופן הדומה לרוח אותה הנחילה סנאפצ’ט, בה הודעות שהועברו בין חברים נמחקו לאחר הצפייה בהן.

הסטטוסים קיימים באפליקציית וואטסאפ מאז זו נוסדה, כאשר בתחילת הדרך היה הרעיון שעמד מאחוריי האפליקציה בשיתוף הודעות סטטוס קצרות המתארות מה אנו עושים על מנת לשתף זאת עם החברים. חודשים לאחר מכן הוסיפה החברה את אפשרות שליחת ההודעות בין חברים, אך גם טרם לעדכון החדש, הייתם יכולים למצוא את הגדרות הסטטוס דרך עמוד ההגדרות באפליקציה.

הגרסה הראשונה של אפליקציית וואטסאפ (תמונה: Whatsapp)
הגרסה הראשונה של אפליקציית וואטסאפ (תמונה: Whatsapp)

סטטוס טוב למפרסמים

בעוד לא נרצה להגיע למסקנות שגויות לגבי הסיבה לשילובה של היכולת החדשה, ניתן לשער כי יש בה מן הרצון של החברה האם פייסבוק לנסות וליצור אמצעי מוניטיזציה חדש עבור האפליקציה היקרה אותה רכשה לפני מספר שנים. מנגנון הסטטוסים בתמונות ווידאו מאפשר כיום למתחרה סנאפצ’ט לשלב מפרסמים המשלמים לשם שילוב דרך טאב ה”סיפורים” באפליקציה, ודבר דומה עשוי להתקיים בעתיד ובדרך דומה גם בוואטסאפ.

אפשרות זו לא צפויה להפריע למשתמשים הקיימים המעוניינים להמשיך ולעשות באפליקציה שימוש הכולל שליחת הודעות טקסט באותה דרך בה הורגלו במשך שנים רבות, אך טאב הסטטוס עשוי לתפוס תאוצה בקרב המעוניינים לשתף חוויות יומיומיות עם חברים או קבוצות חברים, מה שעשוי לקרוץ למפרסמים ויוצרי תוכן.

פונקציית ה”סיפורים” של סנאפצ’ט כבר עשתה דרכה לאינסטגרם של פייסבוק, וייתכן כי האריזה מחדש של פונקציית הסטטוסים בוואטסאפ היא דרכה של פייסבוק לשלב דבר דומה באחת מהאפליקציות הגדולות ביותר שלה.

מייסד ומנכ”ל וואטסאפ חזר ואמר לא פעם כי הוא לא מעוניין לפגוע בחוויה של שליחת הודעות טקסט בין משתמשי האפליקציה עם הוספת פרסומות והצהיר כי פרסומות לא יגיעו לוואטסאפ לעולם. הצהרה זו לא צפויה להשתנות אם מפרסמים ייכנסו בפונקציה ספציפית הניתנת לשימוש באפליקציה, וזהו בדיוק המקום בו לטעמנו יחלו להשתלב בה הפרסומות לראשונה.

חשוב לנו להדגיש כי לא וואטסאפ וגם לא פייסבוק הזכירו את נושא הפרסום עם ההכרזה על פונקציית הסטטוסים המשודרגת, כך שכרגע מדובר בהשערה שלנו בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים